Yakınlaştırma Uzantıları – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

info@akademidelisi.com * 0 (312) 276 75 93 * Her bölümden, Ödev Yazdırma, Proje Yaptırma, Tez Yazdırma, Rapor Yazdırma, Makale Yazdırma, Araştırma Yazdırma, Tez Önerisi Yazdırma talepleriniz için iletişim adreslerini kullanın. Makale YAZDIRMA siteleri, Parayla makale YAZDIRMA, Seo makale fiyatları, Sayfa başı yazı yazma ücreti, İngilizce makale yazdırma, Akademik makale YAZDIRMA, Makale Fiyatları 2022, Makale yazma, Blog Yazdırma, Blog Yazdırmak İstiyorum

Yakınlaştırma Uzantıları – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

16 Eylül 2022 AutoCAD çizimi ekrana getirme AutoCAD KAYDIRMA komutu AutoCAD yakınlaştırma sorunu 0
Metin Doldurma Sistemi Değişkeni – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

Yakınlaştırırken İmleç Konumuna Dikkat Edin!

Bu, bir kez gördüğünüzde size tonlarca zaman kazandıracak inceliklerden biridir. Gerçek zamanlı olarak yakınlaştırıp uzaklaştırdığınızda, tercihen farenizin tekerleğini çevirerek, imlecinizin ekranda nerede olduğuna dikkat edin. Örneğin, uzaklaştırdığınızda ekranda çok fazla geometriye baktığınızı ve yakınlaştırmak istediğinizi varsayalım. Bu etkiyi en güçlü şekilde gözlemlemek için imleci ekranın bir kenarına çok uzağa konumlandırın.

Fare tekerleğini döndürmeye başladığınızda, büyütmenin imleç konumunuz üzerinde ortalandığına dikkat edin. İmleci stratejik olarak konumlandırarak, ekranın istediğiniz herhangi bir alanına dinamik olarak yakınlaştırabilirsiniz. Bu yönlendirilmiş gezinme biçimi, daha açık olan eski usul Yakınlaştırma Penceresi seçeneğini kullanmaya bir alternatiftir.

Yakınlaştırma Uzantıları

Çizim alanınızın kapsamını daha hızlı yakınlaştırmanın bir yolu, fare tekerleğine çift tıklamaktır. Bunun Z, Enter, E, Enter (en azından bir koltukta teorik olarak kanıtlanmış) yazmaktan daha hızlı olduğu bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Yakınlaştırma araç çubuğundaki Yakınlaştır Uzantıları düğmesini tıklamaktan çok daha hızlıdır (çünkü düğmeyi ekranda bulmanız gerekir). Rekabeti tüttür, fare tekerleğine çift tıkla!

Ve muhtemelen düşündünüz, çark yeni döndü. Artık tekerleğin bir fare düğmesi gibi gizlice ay ışığını aydınlattığı gerçeğinden haberdarsınız. Peki fare tekerleği bir düğmeyse, neden sol ve sağ düğmeler de tekerlek değil? Bu çok fazla olurdu!

Herhangi Bir Nesneye veya Seçime Hemen Yakınlaştırın

AutoCAD 2007’de artık tüm çizimin kapsamı yerine bir nesnenin kapsamına veya nesne seçimine yakınlaştırabilirsiniz. Bu kullanışlı bir özellik olarak ortaya çıkıyor. Autodesk’in bu iyi fikri, yıllardır Seçilen Zoom Extents adlı benzer bir özelliğe sahip olan VIZ’den alıp almadığını merak ediyoruz. 

1. Bir veya daha fazla nesne seçin.
2. Z Enter yazın.
3. Aşağı Ok tuşuna basın ve Nesne seçeneğini belirleyin. Komut satırını kullanıyorsanız O Enter yazın.

Ekran hemen seçimin kapsamına yakınlaştırır. Ne yazık ki, Perspektif açıkken Nesne seçeneği çalışmaz. Bu, AutoCAD’in bir sonraki sürümü için istek listesine girmeli. Yakınlaştırma Nesnesi, hızlı erişim için bir araç çubuğu düğmesine atamak için harika bir makrodur, (O kadar tembeliz ki seçenekleri girmekten bile hoşlanmıyoruz!)

Yakınlaştırma Geçiş Etkisini Kontrol Etme

Video oyunları oynamayı sever misin? AutoCAD şimdi resmi olarak yakınlaştırma geçiş efektini tanıtarak havalı kalabalığa ayak uydurmaya çalışıyor. Bu muhtemelen AutoCAD 2006 veya daha üstünü kurduğunuzda, bakış açıları arasında sorunsuz geçiş yaptığını fark ettiğiniz ilk şeydir.

Biz gazilerin yakınlaştırma yaparken alışkın olduğumuz anlık geçişler yok. Bu, bu rahatsız edici eğilimlerden rahatsız olan bazı uzun süredir kullanıcılar için kesinlikle bir haber. VTOPTIONS komutunu kullanarak bu özelliği kapatabilir veya beğeninize göre ayarlayabilirsiniz.

Artı tarafta, görünüm geçişleri, geçişler sırasında görsel geri bildirim sağlayarak navigasyona bir bağlam duygusu verir. Olumsuz tarafı, görünüm geçişleri zaman alır. Geçişleri Görüntüle iletişim kutusunun üst kısmındaki üç onay kutusu, bu özelliğin nerede ve etkinleştirilip etkinleştirilmeyeceğini kontrol eder.

Üçünün de işaretini kaldırın ve görüntüleme geçişlerini başarıyla kapatıp anında geçişleri tekrar açın (VTENABLE sistem değişkeni).

Öte yandan, belki milisaniye cinsinden ölçülen gecikmeler, geçiş sırasında bir bağlam duygusu kazanmak için ödenmesi gereken küçük bir bedeldir. Size rehberlik eden pürüzsüz görünüm geçişleri ile boşlukta kaybolmak daha zor. Kaydırıcıyı sürükleyerek geçiş hızını milisaniye cinsinden ayarlayın (VTDURATION sistem değişkeni).

Büyük çizimler, grafik kartınızın düzgün görünüm geçişleri gerçekleştirme yeteneğini alt etme eğilimindedir. Pürüzsüz bir görünüm geçişinin gerçekleştirildiği saniye başına minimum kare sayısını ayarlamak için Performans kaydırıcısını sürükleyin (VTFPS sistem değişkeni). Geçiş, ayarladığınız kare hızında gerçekleştirilemezse, bunun yerine anında bir geçiş gerçekleşir.


AutoCAD yakınlaştırma sorunu
AutoCAD KAYDIRMA komutu
AutoCAD çizimi ekrana getirme
AutoCAD çizimi bulma
AutoCAD uzaklaştırma komutu
AutoCAD zoom Extents komutu
AutoCAD zoom All komutu
AutoCAD Komutları


Yörüngedeki Bakış Açıları

Üçüncü boyutta çalışmak, modeli her açıdan görebilmeyi gerektirir. 3DORBIT bu iş için doğru araçtır. ZOOM’da olduğu gibi, inceliklere dikkat etmek, verimli yörüngede tüm farkı yaratır.

3DORBIT: Kısıtlama mı Özgürlük mü?

Seçme şansın olsaydı, özgürlüğü seçerdin, değil mi? Özgürlük kulağa daha iyi gelse de, kısıtlı yörüngede dolaşmak daha akıllıca bir seçimdir. AutoCAD 2007’de 3DORBIT komutu güncellendi. Bir zamanlar istediğiniz herhangi bir eski şekilde yörüngeye girme özgürlüğüne sahip olduğunuz yerde, şimdi 3DORBIT yerleşik kısıtlamayı zorunlu kılmıştır.

Bu değişikliğin nedeni basit. Serbest yörünge ile umutsuzca şaşırma eğilimi vardı. Bunu bilmeden önce, ne olduğunu merak ederek baş aşağı ve geri kalırdınız. Artık tercih edilen araç  3DORBIT  kısıtlanmıştır, böylece birden fazla tam dönüş yapmak için kutupların ötesine dönemezsiniz.

Bu seni daha sağlam tutmalı. Serbest yörünge komutu (yalnızca güçlü mideleri olanlar için) 3DFORBIT adı altında hala mevcuttur. Adı bile kulağa kötü bir fikir gibi geliyor!

Ek olarak, çoğu görsel stil (2D Tel Çerçeve hariç) size yönünüzü kaybetmenizi zorlaştıran hatasız görsel geri bildirim sağlar. Modele yukarıdan baktığınızda, görünüm alanı varsayılan olarak orta gridir. Aşağıya doğru döndükçe uzakta bir ufuk çizgisi belirir ve görüş noktası alçaldıkça “gece göğü” kararır.

Bu arada, 3DCORBIT sürekli kendi etrafında dönmeye devam eden bir sürekli yörünge komutudur (muhtemelen yönünü şaşırtmak için tasarlanmış sunumlar ve etkileyici sürekli dönen nesneler için iyidir).

Sezgisel Yörünge ve Döndürme

Üç boyutlu uzayda dönmenin en sezgisel yolu, bir tuşu basılı tutup fare tekerleğini sürüklemektir. Muhtemelen kaydırmak için fare tekerleğini her zaman sürüklersiniz. Teker düğmesini sürüklerken Shift tuşunu basılı tutmanız yeterlidir; kesin olmak gerekirse, geçici şeffaf kısıtlı 3D yörüngede yörüngede olacaksınız. Yeni 3DORBIT komutuna erişmenin hızlı yolu budur.

Bu tekniğin bir başka iyileştirmesi, önce bir veya daha fazla nesnenin seçimini yapmaktır. Ardından, Shift tuşunu basılı tutup tekerlek düğmesini sürüklemek, görünümün merkezi yerine seçimin etrafında döner. Ek olarak, siz yörüngedeyken seçili olmayan tüm nesneler gizlenir, böylece üzerinde çalıştığınız şeye göre bakış açısını yönlendirmeye odaklanabilirsiniz.

Dönmeyi yörüngenin tersi olarak düşünün. Yörüngedeyken, dönüş ya görünüm alanında ya da seçimde ortalanır. Döndüğünüzde, dönüş merkezi, baktığınız kameradır. Evet, bir Camera nesnesi oluşturmamış olsanız bile, her görüntü portu sanal kamera benzetmesini kullanır. Kamera sabit kalırken, kameranın hedefi, döndürerek hareket ettirdiğiniz şeydir.

Döndürmek için tekerlek düğmesini sürüklerken Ctrl tuşunu basılı tutun. Yine, bu 3DSWIVEL komutunun geçici şeffaf versiyonudur. Kısacası, tekerleği sezgisel olarak yörüngeye veya döndürmeye sürüklerken Shift veya Ctrl tuşunu basılı tutun.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir