Sembol Eklemek – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

info@akademidelisi.com * 0 (312) 276 75 93 * Her bölümden, Ödev Yazdırma, Proje Yaptırma, Tez Yazdırma, Rapor Yazdırma, Makale Yazdırma, Araştırma Yazdırma, Tez Önerisi Yazdırma talepleriniz için iletişim adreslerini kullanın. Makale YAZDIRMA siteleri, Parayla makale YAZDIRMA, Seo makale fiyatları, Sayfa başı yazı yazma ücreti, İngilizce makale yazdırma, Akademik makale YAZDIRMA, Makale Fiyatları 2022, Makale yazma, Blog Yazdırma, Blog Yazdırmak İstiyorum

Sembol Eklemek – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

9 Kasım 2022 AutoCAD sembol eklemek AutoCAD semboller 0
Girintileri ve Sekmeleri Ayarlama – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

Nesneyi Dönüştürme

Bir nesneyi bir bloğa dönüştürdüğünüzde, herhangi bir zamanda geri çağrılmaya hazır olarak çizim dosyasında saklanır. Düzenleme oturumunu sonlandırsanız bile blok çizim dosyasının bir parçası olarak kalır. Dosyayı tekrar açtığınızda, blok kullanımınıza sunulur. Ayrıca AutoCAD DesignCenter ve Araç paletlerini kullanarak diğer çizimlerdeki bloklara erişebilirsiniz. DesignCenter ve Araç paletleri hakkında daha fazla bilgi edineceksiniz.

Bir blok, gerçekten birkaç nesneden oluşmasına rağmen tek bir nesne gibi davranır. Bir bloğun benzersiz bir özelliği, onu değiştirdiğinizde, o bloğun tüm örneklerinin değişiklikleri yansıtacak şekilde güncellenmesidir. Örneğin, bir çizime tuvaletin birkaç kopyasını eklerseniz ve daha sonra tuvaletin farklı bir şekle sahip olması gerektiğine karar verirseniz, Tuvalet bloğunu düzenleyebilirsiniz ve tuvaletin diğer tüm kopyaları otomatik olarak güncellenir.

Bir bloğu, oluşturulduktan sonra çeşitli şekillerde değiştirebilirsiniz. Bu bölümde, bloğun özelliklerini değiştirerek tek tek bloklarda nasıl basit değişiklikler yapacağınızı öğreneceksiniz. Daha ayrıntılı değişiklikler için, oluşturulduktan sonra bir bloğu nasıl yeniden tanımlayacağınızı öğreneceksiniz. Daha sonra bloklarda değişiklik yapmak için Blok Düzenleyiciyi nasıl kullanacağınızı öğreneceksiniz.

Blok Tanımı İletişim Kutusunu Anlama

Blok Tanımı iletişim kutusu, blokların kullanımını kolaylaştırmaya yardımcı olabilecek çeşitli seçenekler sunar. Bu seçeneklerle ilgileniyorsanız, seçeneklerin açıklamalarını okurken bir dakikanızı ayırın ve Blok Tanımı iletişim kutusunu inceleyin. Dilerseniz eğitime devam edebilir ve daha sonra bu bölüme geri dönebilirsiniz.

Ad seçeneğinin bloğunuz için bir ad girmenize nasıl izin verdiğini zaten gördünüz. AutoCAD, siz bir ad girene kadar blok oluşturma işlemini tamamlamanıza izin vermez.

Ayrıca bloğunuz için nasıl bir taban noktası seçeceğinizi de gördünüz. Taban noktası, bloğun tutuşu gibidir: Bloğu tekrar çizime yerleştirirken kullandığınız referans noktasıdır. Alıştırmada, bir temel nokta belirtmek için Seçim Noktası seçeneğini kullandınız, ancak Seçim Noktası seçeneğinin hemen altında X, Y ve Z koordinatlarını girme seçeneğiniz de var. Ancak çoğu durumda, bir bloğa dönüştürdüğünüz nesne kümesinin üzerinde veya yakınında bulunan bir temel noktayı belirtmek için Seçim Noktası seçeneğini kullanmak isteyeceksiniz.

Blok Tanımı iletişim kutusunun Nesneler grubu, bloğu oluşturan nesneleri seçmenize olanak tanır. Oluşturmakta olduğunuz bloğa dahil etmek istediğiniz nesneleri görsel olarak seçmek için Nesneleri Seç düğmesini kullanırsınız.

Nesneleri Seç düğmesinin sağındaki Hızlı Seçim düğmesi, özelliklerine göre nesneleri filtrelemenize olanak tanır. QuickSelect hakkında daha fazla bilgi edineceksiniz. Bloğunuz için bir dizi nesne seçtiğinizde, Blok Tanımı iletişim kutusunun sağ üst köşesinde blok içeriğinin küçük resim önizlemesini göreceksiniz.

Nesneler grubundaki ve Ayarlar grubundaki diğer seçenekler, bloğunuz için seçtiğiniz nesnelerle ne yapacağınızı belirlemenize olanak tanır. Bu diğer seçeneklerin bir listesini ve ne anlama geldiklerini gösterir.


Autocad sembol kütüphanesi
Autocad semboller nerede
AutoCAD semboller
AutoCAD sembol ekleme
AutoCAD sembol kısayolları
Autocad kaynak sembolleri
Autocad tik işareti
AutoCAD sembolleri ve Anlamları


Sembol Eklemek

Küvet ve Tuvalet bloklarını istediğiniz zaman, istediğiniz kadar geri çağırabilirsiniz. Bu bölümde önce banyonun iç duvarlarını çizeceksiniz, ardından küvet ve klozet yerleştireceksiniz.

Duvarları çizmek için şu adımları izleyin:

1. Orijinal küvet ve tuvalet çizimlerini silin. Değiştir araç çubuğundaki Sil aracına tıklayın ve ardından çizimin tüm görünür içeriğini silmek için Tümü’ne girin. (Bunu yapmanın daha önce oluşturduğunuz bloklar üzerinde hiçbir etkisi yoktur.)
2. 7 ́-6 ̋ × 5 ́ bir dikdörtgen çizin. Metrik kullanıcıları 228 cm × 152 cm’lik bir dikdörtgen çizmelidir. Dikdörtgeni, uzun kenarları soldan sağa gidecek ve sol alt köşe 1 ́-10 ̋,1 ́-10 ̋ koordinatında (veya metrik kullanıcılar için 56.0000,56.0000 koordinatında) olacak şekilde yönlendirin.
Dikdörtgeni çizmek için Dikdörtgen aracını kullanıyorsanız, Patlatma aracını kullanarak patlattığınızdan emin olun. Bu daha sonraki egzersizler için önemlidir.

İPUCU : Blok Ekle aracı, herhangi bir açık araç çubuğuna sağ tıklayıp Ekle’yi seçerek açabileceğiniz Ekle araç çubuğunda da bulunur.

Artık bloklarınızı yerleştirmeye hazırsınız. Küveti çizime yerleştirerek başlayın:

1. Çiz araç çubuğunda Blok Ekle aracını tıklayın veya Ekle iletişim kutusunu açmak için I↵ yazın.
2. Geçerli çizimdeki kullanılabilir blokların listesini görüntülemek için Ad açılır listesini tıklayın.
3. Küvet blok adına tıklayın.
4. Ekleme Noktası ve Döndürme grubunda, Ekranda Belirt onay kutusunu tıklatın. Ekleme Noktası grubunda bu seçenek açıkken, imlecinizi kullanarak bir ekleme noktası belirtmeniz istenir. Döndürme grubundaki Ekranda Belirt seçeneği, bloğu eklerken grafiksel olarak dönme açısını belirlemenizi sağlar.
5. Tamam’a tıklayın ve imlece eklenmiş küvetin bir önizleme görüntüsünü görürsünüz. Küvetin taban noktası için seçtiğiniz sol üst köşe artık imleç kesişiminde.
6. Ekleme noktasını belirt veya [Temel Nokta/Ölçek/X/Y/Z/Döndür]: isteminde, ekleme noktanız olarak odanın sol üst kesişimini seçin.
7. Dönüş açısını belirle <0>: isteminde, bloğu döndürebileceğinize dikkat edin. Bu, blok için görsel olarak bir dönüş açısı belirlemenizi sağlar. Bu özelliği şu anda kullanmayacaksınız, bu nedenle varsayılan 0’ı kabul etmek için ↵ tuşuna basın.

Küveti yerine yerleştirdin. Şimdi Tuvalet bloğunu çizime yerleştirin:

1. Ekle iletişim kutusunu tekrar açın, ancak bu sefer Ad açılır listesinden Tuvalet’i seçin.
2. Döndürme grubundaki Ekranda Belirt onay kutusunun işaretini kaldırın.
3.Tuvaleti, alttaki resimde gösterildiği gibi, banyo duvarını temsil edendikdörtgen boyunca çizginin orta noktasına yerleştirin. Ekleme noktasını seçtikten sonra çizimde tuvaletin göründüğüne dikkat edin; blok için bir dönüş açısı girmeniz istenmez.

UYARI : Blok Tanımı iletişim kutusunda Tekdüze Ölçekle seçeneği açıkken bir blok oluşturulursa, önceki alıştırmada gösterildiği gibi bloğu yalnızca bir eksende ölçekleyemezsiniz. Bloğu yalnızca tüm eksenlerde eşit olarak da ölçekleyebilirsiniz.

İPUCU : Bir klasördeki çizim dosyalarının küçük resim görünümlerine bakarak da sabit diskinize göz atabilirsiniz.

Varsayılan olarak, bir çizimin orijini aynı zamanda onun ekleme noktasıdır. Temel komutunu kullanarak bir çizimin ekleme noktasını değiştirebilirsiniz.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir