Model Düzenlemesi – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

info@akademidelisi.com * 0 (312) 276 75 93 * Her bölümden, Ödev Yazdırma, Proje Yaptırma, Tez Yazdırma, Rapor Yazdırma, Makale Yazdırma, Araştırma Yazdırma, Tez Önerisi Yazdırma talepleriniz için iletişim adreslerini kullanın. Makale YAZDIRMA siteleri, Parayla makale YAZDIRMA, Seo makale fiyatları, Sayfa başı yazı yazma ücreti, İngilizce makale yazdırma, Akademik makale YAZDIRMA, Makale Fiyatları 2022, Makale yazma, Blog Yazdırma, Blog Yazdırmak İstiyorum

Model Düzenlemesi – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

30 Ekim 2022 AutoCAD blok patlatma kısa yolu AutoCAD blok patlatma komutu Blok patlatma AutoCAD 0
Model Düzenlemesi – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

Model Düzenlemesi

Model düzenlemek istiyorsanız, bunu birkaç yolla yapabilirsiniz:

• Kenarlardan bazılarına radyus veya pah ekleyin.
• Yüzleri değiştirmek veya nesneyi kabuklamak için SOLIDEDIT veya AutoCAD 2007 3D düzenleme araçlarını kullanın.
• Modeli herhangi bir üç noktayı kullanarak kesmek için SLICE komutunu kullanın.
• Herhangi bir üç noktadan 2B kesit oluşturmak için SECTION komutunu kullanın. Sonuç nesneden çıkarılabilir ve görünümler oluşturulurken taranabilir.
•Başka bir katı yerleştirin ve bu şekli çıkarın. SİLİNDİR komutuyla oluşturulan bir silindir, bir delik oluşturmak için çıkarılabilir.
•Bu katıyı diğer katılarla birleştirmek için UNION komutunu kullanarak özellikler ekleyin.

Bu modeli biraz daha düzenleyelim:

1. SOLIDEDIT➔ Gövde➔ Kabuk➔ modeli seçin➔ ↵➔ 0.05↵➔ X➔ ↵➔ ↵ kullanın. Model, duvar kalınlığı 0.05 olan oyuk hale gelmelidir.

2. Dilimleyelim. Bu noktaya daha sonra geri döneceksiniz, bu nedenle modeli dilimlemeden önce bir işaret koymak için UNDO komutunun İşaretle seçeneğini kullanın. SLICE komutunu kullanın ve modeli seçin. Ortadan kesmek için, üç orta nokta seçin ve istendiğinde arka plandaki parçayı seçin.

3. Nesnenin katmanının rengini kırmızı olarak değiştirin ve ardından gerçekçi bir şekilde görüntülemek ve hareket ettirmek için 3DCORBIT (3D sürekli yörünge) kullanın. Bir kere çalıştırdığınızda, kendi kendine dönüyor gibi görünüyor. Durdurmak için Esc tuşuna, başlangıç ​​görünümünüze geri dönmek için ZOOM Previous tuşuna basın.

Az önce oluşturduğunuz önceden dilimlenmiş modelin dört mühendislik görünümüyle bir yerleşim oluşturarak bu bölümü bitirelim:

1. SLICE komutunu kullanmadan önce, ancak nesneyi kabuklamak için SOLIDEDIT kullandıktan sonra bir noktaya geri dönün. Bir işaret koyarsanız, GERİ AL ve ardından B yazın.
2. Görsel Stili 2D olarak ayarlayın.
3. Bir Düzen sekmesi seçin.
4. İçerdiği tüm görünüm pencerelerini silin.
5. A boyutlu bir sayfa için bir sayfa düzeni oluşturun.
6. Bir modelin teknik resim görünümlerini ayarlamanın birkaç yolu vardır. SOLVIEW kullanabilirsiniz, ancak bu örnekte MVSETUP ➔ Create ➔ Create Viewports ➔ 2’yi kullanın ve dört görünüm için iki köşe seçin.

Ardından, 0 ➔ 0 ➔ Görünüm Pencerelerini Ölçekle yazın, dört görünüm penceresinin tümünü seçin ve ↵ tuşuna basın. Şimdi Uniform, 1.0 ve 1.0 varsayılan değerlerini seçin. Dört görünüm penceresinin tümünün ekranını kilitleyin. Buna benzeyen dört görüşünüz olmalıdır.

Bitirmek için, görünümlerinizin her birinde gizli çizgi tiplerini görüntüleyen 2B profiller oluşturalım:

1. İzometrik görünümü etkinleştirin.
2. SOLPROF yazın ve ardından Üst görünüm penceresinde modeli seçin.
3. Üç soruya da ↵, ↵, ↵ ile evet yanıtı verin. Bunu yapmak ayrı bir katman üzerinde gizli profil çizgileri oluşturur, profili düz bir düzleme yansıtır ve teğetlerin bir çizgi ile temsil edilmesini önler.
4. Diğer üç görünümün her birinde 3. adımı tekrarlayın.
5. Modelin bulunduğu katmanı dondurun. Sayfanız farklı görünmeyebilir, ancak artık bir 3B modele bakmıyorsunuz, çizgilere bakıyorsunuz. HIDE komutunun kullanılmasının hiçbir etkisi olmayacaktır. Amaç ne? Bu size güvenilir bir şekilde boyutlandırılabilen bir çizgi çizimi sağlar.
6. Katman Özellikleri Yöneticisine bakın. Dördü PH, dördü PV ile başlayan sekiz yeni katmanınız var. PH katmanlarında gizli çizgiler, PV katmanlarında ise görünür çizgiler bulunur. Her görünüm alanında, bu katmanlardan altısının görünüm alanı tarafından dondurulduğuna dikkat edin.
7. Tüm PH-katmanlarını bir Hidden2 çizgi tipine ve farklı bir renge değiştirin.
8. Tüm PV-katmanlarının çizgi kalınlığını 0,4 veya 0,5 olarak değiştirin ve Katman Özellikleri Yöneticisinden çıkın.

Her görünümde, biri görünür çizgiler için diğeri gizli çizgiler için olmak üzere iki anonim blok referansınız (adları * ile başlar) vardır. İzometrik görünüm, içerdiği bloğu patlatana kadar çizgileri gizli olarak görüntülemez, ancak normalde izometrik görünümde gizli çizgileri zaten göstermezsiniz; o katmanı dondurun (veya blok referansını silin).

Diğer görünümler gizli çizgileri doğru gösteriyor, ancak bazıları görünür çizgilere çok yakın oldukları için onları engelledikleri için düzenleme gerektiriyor. Bunları düzenlemek için bloğu patlatın.

Aşağıdaki resimde, izometrik görünümdeki gizli çizgileri sildim, görünür çizgilere çok yakın olan birkaç gizli çizgiyi sildim ve gizli çizgilerden ikisinin çizgi tipi ölçeğini, başka bir gizli çizgiyle düzgün bir şekilde kesişmeleri için değiştirdik.

Artık koordinat sistemlerini anladığınıza ve 3B modeller oluşturabildiğinize göre, eğlence için bir şeyler modellemeyi deneyin. Belki de her odadaki mobilyalarla evinizin içinin bir modelini yapabilirsiniz. Bir dahaki sefere aileden biri mobilyayı yeniden düzenlemek istediğinde, bunu önce bilgisayarda yapın, bu sizi biraz sırt yorgunluğundan ve zeminin çizilmesinden kurtarabilir.

Ya da belki aklınızın bir köşesinde bir icat var ve nasıl görüneceğini bilmek istiyorsunuz. Ya da daha iyisi, işyeri için bir model oluşturun ve çalıştığınız insanlara bunun ne kadar faydalı olabileceğini gösterin. İlkini kendi zamanınızda üretmeniz gerekebilir, ancak yaratıcılığınız sizi bölümünüzün onsuz yaşayamayacağı tek kişi yapabilir.


Blok patlatma AutoCAD
AutoCAD blok patlatma kısa yolu
Autocad blok PATLATMA sorunu
Purge komutu Nasıl kullanılır
AutoCAD blok patlatma komutu
AutoCAD blok silme
Autocad Purge komutu
Düzenleme komutları nelerdir Word


3D modelleme için kullanışlı bir ipuçları:

• Modelinizi 0,0,0’a bir köşe veya merkez koyarak sabitleyin.
• Yeni bir UCS oluşturduğunuzda, onu mantıksal bir adla kaydedin.
• Modelleme işlemi sırasında Model Alanındaki görünüm pencerelerini kullanın ve faydalı konfigürasyonları adlarıyla kaydedin. MVIEW komutunu kullanarak bu adlandırılmış konfigürasyonları bir düzende geri yükleyebilirsiniz.
• Özellikle beğendiğiniz görünümleri kaydetmek için GÖRÜNÜM komutunu kullanın. İyi görünen bir perspektif görünümü ayarlamak biraz zaman alır ve belirli görünümleri 3DORBIT kullanarak tam olarak kopyalamak zordur.
• Hızlı bir şekilde kapalı çoklu çizgiler veya bölgeler oluşturmak için BOUNDARY komutunu kullanın.
• Birden çok katı nesneyi grup olarak yerine taşımak istiyorsanız, bunları yalnızca bu amaç için birleştirmeyin. GRUP komutunu kullanın. UNION kullanarak tek bir model yapan birçok insan gördüm, ancak daha sonra orijinal 3D katılardan birini taşımak veya düzenlemek istediklerinde pişman oldular.
• Mimari alıştırmada yaptığınız gibi 2B çizgi çizimleri için 3B modeller kullanıyorsanız, tüm bloklarınızı WCS’de yapın ve yüzeylere yerleştirin. Bir modelin yüzeyinde blok tanımlamaya çalışmayın. Sürekli tuzaklarla karşılaşacaksınız.
• Birden fazla modelle çalışırken, her birini kendi katmanına yerleştirin.
• Bir modeli canlandırmayı planlıyorsanız, bağımsız hareket eden parçaları UNION yapmayın.
• En belirgin veya karmaşık şekilleri kapalı poliller olarak oluşturun ve daha sonra yapmanız gereken iş miktarını azaltmak için bunları ekstrüde edin.
• İlkel katılar oluşturan komutları aşırı kullanmayın. SİLİNDİR ve KUTU komutlarını delikler oluşturmak ve bir modeli başlatmak için kullanabilirsiniz, ancak en karmaşık şekillerinizi kapalı hatlardan veya bölgelerden çıkarırsanız, diğerlerine nadiren ihtiyaç duyarsınız. (Yine de bir o-ring oluğu oluşturmak için kullanılan simit gördüm, bu yüzden diğer komutları tamamen unutmayın.)
• Dosyalarınız çok büyük olmaya başlarsa, yüzey modelleme komutlarını göz önünde bulundurun. İşi yapabilirlerse, dosya boyutlarınızı küçültürler. Birden çok modelden oluşan bir montajınız varsa, bunları bir ana teknik resimde XRef’ler olarak bir araya getirin.
• Özellikle AutoCAD 2007’deki tüm 3D özelliklerinden yararlanmak istiyorsanız, ekran kartınızı yükseltmeniz gerekebilir.
• Bu bölümde kullanmadığınız modelleme komutları var. Tüm sürümlerde REVOLVE komutuna ve EXTRUDE komutunun Path seçeneğine bakın.
• AutoCAD 2007’de, bir kesit çizerek ve bir sarmal boyunca süpürerek yaylar veya dişler oluşturmak için birlikte kullanılabilen SWEEP ve HELIX’e bakın.
• Ayrıca AutoCAD 2007’de POLYSOLID komutunu deneyin. Düz çizgiler ve yay segmentleri ile döşemeler oluşturan 3B çoklu çizgi gibidir. Mevcut 2B nesneleri katılara dönüştürmek için de kullanılabilir.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir