Katmanlar Üzerinde Çalışmak – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

info@akademidelisi.com * 0 (312) 276 75 93 * Her bölümden, Ödev Yazdırma, Proje Yaptırma, Tez Yazdırma, Rapor Yazdırma, Makale Yazdırma, Araştırma Yazdırma, Tez Önerisi Yazdırma talepleriniz için iletişim adreslerini kullanın. Makale YAZDIRMA siteleri, Parayla makale YAZDIRMA, Seo makale fiyatları, Sayfa başı yazı yazma ücreti, İngilizce makale yazdırma, Akademik makale YAZDIRMA, Makale Fiyatları 2022, Makale yazma, Blog Yazdırma, Blog Yazdırmak İstiyorum

Katmanlar Üzerinde Çalışmak – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

15 Kasım 2022 AutoCAD görünmeyen layer Autocad hazır layer İndir AutoCAD Layer silme 0
Metin Doldurma Sistemi Değişkeni – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

Katmanlar Üzerinde Çalışmak

Şimdiye kadar katmanlar oluşturdunuz ve ardından bu katmanlara nesneler atadınız. Bu bölümde, nesnelere katman atamak için Özellikler araç çubuğundaki Katman açılır listesini nasıl kullanacağınızı öğreneceksiniz. Bu süreçte çizime bazı eklemeler yapacaksınız.

Mevcut katman hala 0. katmandır ve mevcut katmanı değiştirmediğiniz sürece çizdiğiniz her yeni nesne 0. katmanda olacaktır. Geçerli katmanı şu şekilde değiştirebilirsiniz:

1. Katmanlar kontrol panelinde katman adının yanındaki ok düğmesine tıklayın. Çizimde bulunan tüm katmanları gösteren bir açılır liste açılır.

Katman adlarının yanında görünen simgelere dikkat edin; bunlar katmanın durumunu kontrol eder. Bu bölümde daha sonra bu simgelerle nasıl çalışılacağını öğreneceksiniz. Ayrıca her katman adının hemen solundaki kutuya dikkat edin. Bu size katmanın rengini gösterir.

2. Söve katman adına tıklayın. Açılır liste kapanır ve araç çubuğunun katman adı kutusunda Söve adı görünür. Söve artık geçerli katmandır.
3. Kapıyı yakınlaştırın ve 5’lik bir çizgi çizin; kapının sağ alt köşesinden başlayın ve sağa doğru çizin. Metrik kullanıcıları 13 cm’lik bir çizgi çizmelidir.
4. Yayın sağ üst ucundan benzer bir çizgi çizin.

İPUCU : Geçerli katmanı sıfırlamak için Katman komutunu da kullanabilirsiniz. Bunu burada yapmak için, Komut isteminde ve ?/Make/Set/New/ON/OFF/ Color/Ltype/LWeight/MAterial/Plot/Freeze/Thaw’da –Layer girin (eksi işaretini eklediğinizden emin olun) /LOck/Unlock/stAte]: istem,geçerli yapmak için SforSet.AttheEnter katman adını girin veya <nesne seç>:prompt, Söve girin ve ardından Katman komutundan çıkmak için ↵ tuşuna iki kez basın.

Söve katmanına yeşil rengi atadığınız için, kapı pervazlarını temsil etmek için az önce çizdiğiniz iki çizgi yeşildir. Bu, çizerken hangi katmanda olduğunuza ilişkin anında geri bildirim sağlar. Şimdi, duvarın pervazlar arasındaki kısmını kapı başlığını temsil eden bir çizgi olarak kullanacaksınız (duvarın kapının üzerindeki kısmı).

Bunu yapmak için, çizgiyi üç çizgi parçasına ayırmanız ve ardından pervazlar arasındaki parçanın katman atamasını değiştirmeniz gerekir:

1. Değiştir araç çubuğunda, Noktada Kırılma aracına tıklayın.
2. Nesne seç: komut isteminde, iki söve arasındaki duvara tıklayın.
3. İlk kırılma noktasını belirtin: isteminde, daha önce gösterildiği gibi kapı yayının duvara temas eden uç noktasını seçmek için Endpoint osnap override’ı kullanın.
4. Değiştir araç çubuğundaki Noktada Kır’a tıklayın ve ardından 2. ve 3. adımları tekrarlayın, bu sefer kırılma noktasını bulmak için kapı menteşesi konumunun yanındaki pervazı kullanın.

Açık olmasa da, sağ taraftaki duvar çizgisini üç çizgi parçasına böldünüz: biri kapı açıklığında ve pervazların her iki yanında iki tane daha. Bir çizgi parçasında bir boşluk oluşturmak için Kırma aracını da (Noktada Kırma aracının altında) kullanabilirsiniz.

İPUCU : Noktada Kırılma aracı bir daire üzerinde çalışmaz. Bununla birlikte, daireye küçük bir boşluk yerleştirmek için Kırma aracını kullanabilirsiniz. Yeterince küçük bir boşluk oluşturursanız, daire yine de tam bir daire gibi görünecektir. Ardından, iki söve arasındaki çizginin Katman özelliğini Tavan katmanı olarak değiştireceksiniz.

Ancak daha önceki alıştırmalarda yaptığınız gibi Özellikler aracını kullanmak yerine bir kısayol yöntemi kullanacaksınız:

1. Vurgulamak için kapı pervazları arasındaki çizgiye tıklayın. Katmanlar kontrol panelindeki katman listesinin Duvar olarak değiştiğine dikkat edin. Kavramalarını gösterecek bir nesne seçtiğinizde, Özellikler araç çubuğundaki Renk, Çizgi Tipi, Çizgi Ağırlığı ve Çizim Stili listeleri seçilen nesnenin özelliklerini yansıtacak şekilde değişir.
2. Katman açılır listesini açmak için Katmanlar kontrol panelinde katman adına tıklayın.
3. Tavan katmanını tıklayın. Liste kapanır ve seçtiğiniz çizgi, artık Tavan katmanında olduğunu gösterecek şekilde macenta renge dönüşür. Ayrıca Özellikler araç çubuğundaki renk listesinin çizginin yeni rengini yansıtacak şekilde değiştiğine dikkat edin.
4. Kavrama seçimini temizlemek için Esc tuşuna iki kez basın. Katmanın geçerli katman olan Söve’ye geri döndüğüne dikkat edin.
5. Standart araç çubuğundaki Önceki Yakınlaştır aracını tıklayın veya önceki görünüme dönmek için Görünümü Yakınlaştır ƒÖnceki öğesini seçin.

Bu alıştırmada, aktif komut olmadan bir nesne seçtiğinizde, nesnenin özelliklerinin hemen Özellikler araç çubuğunda Renk Kontrolü, Çizgi Tipi, Çizgi Ağırlığı ve Çizim Stili altında görüntülendiğini gördünüz.


AutoCAD Layer Katmanları
AutoCAD Layer silme
AutoCAD görünmeyen layer
AutoCAD hazır Layer
AutoCAD layer rengi değişmiyor
Autocad hazır layer İndir
Autocad Layer Nedir
Autocad Layer Komutları


Bu yöntemi kullanarak, bir nesnenin rengini, çizgi tipini, çizgi kalınlığını ve çizim stilini katmanından bağımsız olarak da değiştirebilirsiniz. Tıpkı Özellikler paletinde olduğu gibi, birden fazla nesne seçebilir ve Katman açılır listesinden katmanlarını değiştirebilirsiniz. Özellikler araç çubuğundaki bu seçenekler, nesnelerin bazı özelliklerini düzenlemenin hızlı bir yolunu sunar.

Şimdi, Casework adlı bir katmana bir lavabo ekleyerek banyoyu bitireceksiniz:

1. Katman Özellikleri Yöneticisi iletişim kutusunu açın ve Durum Çalışması adlı yeni bir katman oluşturun.
2. Katman listesinde Casework katmanı seçiliyken, iletişim kutusunun üst kısmındaki Set Current (Geçerli Ayarla) düğmesine tıklayın.
3. Casework katman listesi için renk örneğini tıklayın ve ardından Renk Seç iletişim kutusundan Mavi’yi seçin. İletişim kutusundan çıkmak için Tamam’ı tıklayın.
4. Katman Özellikleri Yöneticisi iletişim kutusunda Tamam’ı tıklayın. Katmanlar kontrol panelindeki katman listesinin geçerli katmanın Casework olduğunu gösterdiğine dikkat edin.
Ardından, lavaboyu ekleyeceksiniz. Siz çizdikçe, nesneler Vaka-çalışması katmanının rengi olan mavi renkte görünür.
5. Görüntüle ‡ Yakınlaştır ‡ Tümü’nü seçin.
6. Çizim araç çubuğundaki Blok Ekle aracına tıklayın ve ardından Ekle iletişim kutusundaki Gözat düğmesine tıklayarak Çizim Dosyası Seç iletişim kutusunu açın.
7. Sink dosyasını bulun ve çift tıklayın.
8. Ekle iletişim kutusunda, Ölçek ve Döndürme gruplarında Ekranda Belirt seçeneklerinin seçili olmadığından emin olun; ardından Tamam’ı tıklayın.
9. Lavaboyu kabaca banyo planının sağ üst köşesine yerleştirin ve ardından gösterildiği gibi tam olarak köşeye yerleştirmek için Taşı komutunu kullanın.

Katman Görünürlüğünü Kontrol Etme

Bazen bir çizimde çalışmak için yalnızca belirli katmanları görüntülemek isteyeceğinizden daha önce bahsetmiştim. Bu banyoda, normalde yalnızca yansıtılan bir tavan planında görünen bir kapı başlığı bulunur. Bir katmanı görünmez olacak şekilde kapatmak için, şu adımlarda gösterildiği gibi, Katman Özellikleri Yöneticisi iletişim kutusundaki Kapalı düğmesini tıklarsınız:

1. Katmanlar kontrol panelinde Katman Özellikleri Yöneticisi düğmesini tıklatarak Katman Özellikleri Yöneticisi iletişim kutusunu açın.
2. Katman listesinde Tavan katmanına tıklayın.
3. Katman listesinde Tavan katmanı adının yanındaki ampul simgesine tıklayın. Katmanın kapalı olduğunu belirtmek için ampul simgesi sarıdan griye döner.
4. Katman Özellikleri Yöneticisi iletişim kutusundan çıkmak için Tamam düğmesine tıklayın. Çizime geri döndüğünüzde, katmanını kapatarak onu görünmez yaptığınız için kapı başlığı (kapı açıklığının karşısındaki çizgi) kaybolur.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir