Ayar Komutları – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

info@akademidelisi.com * 0 (312) 276 75 93 * Her bölümden, Ödev Yazdırma, Proje Yaptırma, Tez Yazdırma, Rapor Yazdırma, Makale Yazdırma, Araştırma Yazdırma, Tez Önerisi Yazdırma talepleriniz için iletişim adreslerini kullanın. Makale YAZDIRMA siteleri, Parayla makale YAZDIRMA, Seo makale fiyatları, Sayfa başı yazı yazma ücreti, İngilizce makale yazdırma, Akademik makale YAZDIRMA, Makale Fiyatları 2022, Makale yazma, Blog Yazdırma, Blog Yazdırmak İstiyorum

Ayar Komutları – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

27 Eylül 2022 Autocad ayar Komutları AutoCAD Komut 0
Metin Doldurma Sistemi Değişkeni – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

Ayar Komutları

Bu bölüm, AutoCAD’deki bazı sistem değişkenlerini (setvar’ları) tartışır, ancak kesinlikle hepsini değil. Aşağıdakiler, insanların bazen gözden kaçırdığı veya hakkında özel önerilerim olduğu ayarlardır.

Sistem değişkenleri, AutoCAD’in görünümünü veya davranışını kontrol eder. Bunları normalde uygun bir iletişim kutusunda bir seçim yaparak ayarlarsınız, ancak komut satırından da ayarlanabilirler. Eski zaman kullanıcıları muhtemelen bunu değişken adını hızlı bir şekilde yazarak çok yapar. Bir şeyi kontrol etmek için lineer birim hassasiyetimi değiştirmek istersem, LUPREC yazıp 8 yazarım. İstediğim bilgiye sahip olduğumda o işlemi geri alırım veya tekrar LUPREC yazarım.

Herkes dokunmatik yazamaz; yine de yapabildiğim için minnettarım. (Bu, 1967’de lisede daktilo almam için ısrar ettiği için anneme teşekkür etmek için iyi bir zaman olabilir – sınıflarda kullanılan manuel daktiloların avlanıp gagalamamanız için boş anahtarlara sahip olduğu bir dönem.)

SEÇENEKLER komutu, tüm çizim yardımcılarını, dosya arama yollarını, ekranın görünümünü ve çizimleri kaydetme ve açmayı etkileyen değişkenleri ayarlamanıza ve ayrıca bu ayarları bir kullanıcı profiline kaydetmenize olanak tanır. Profiller diğer bilgisayarlarda kullanılmak üzere dışa aktarılabilir.

Bazı insanlar tarafından modası geçmiş olarak görüldüğünden, AutoCAD komut satırını ortadan kaldırmak için yıllar boyunca baskı oldu. Bu öneriyi her zaman endişe verici bulmuşumdur, çünkü bir klavye jokeyi, benzer becerilere sahip bir araç çubuğu kullanıcısından çok daha hızlı ve daha verimli olabilir. Biz klavye kullanıcıları için, Autodesk’in komut satırını arayüzün isteğe bağlı bir yönü haline getirme kararı, bu baskıya hoş bir yanıt oldu.

APERTURE değişkeni, bir osnap kullanırken piksel cinsinden ölçülen bir nesneye ne kadar yakın olmanız gerektiğini kontrol etmenizi sağlar. SEÇENEKLER iletişim kutusunun Taslak sekmesi kullanılarak da ayarlanabilir. Dağınık bir alanda bir nesneyi yalıtmakta sorun yaşıyorsanız, bu değeri daha küçük bir boyuta ayarlamayı deneyin, 3 ayarını tercih ederim.

Bir nesneyi seçmekte zorlanıyorsanız, çünkü ona çok yaklaşmanız gerekiyor, daha büyük bir boyut deneyin. PICKBOX benzer, ancak düzenleme için bir nesne seçmeniz istendiğinde görünen kutunun boyutunu kontrol eder. SEÇENEKLER iletişim kutusunun Taslak sekmesini kullanarak görsel olarak da kontrol edebilirsiniz. Bunun için de 3 ayarını seviyorum.

LTSCALE

Geçmişte, bu değişkeni amaçlanan çizim ölçeğinin karşılığına ayarlamak yaygındı. Bununla birlikte, paftaları düzgün kullanırsanız, çizgi tiplerinin görünümünü kontrol etmek için LTSCALE kullanmamalısınız çünkü globaldir ve bir çizimdeki tüm çizgileri etkiler.

Bunun yerine, LTSCALE, CELTSCALE ve PSLTSCALE’in tümünü 1’e ayarlayın ve bir düzen oluşturana kadar çizgi türlerinizin görünümünü yok sayın. PSLTSCALE 1 olarak ayarlandığında, çizgi tipleriniz Kağıt Alanında otomatik olarak ölçeklenir, böylece göründükleri görünüm alanı için kullanılan ZOOM faktöründen bağımsız olarak aynı şekilde çizilirler.

Bazı insanlar, çizgi tipleri doğru görüntülenmedikçe Model Alanı sekmesinde çizim yapmayı sevmezler. önemli olması gerektiğini düşünmüyorum. Her bir çizgi tipini temsil eden objeleri farklı bir katmana yerleştirir ve bu katmanlar için farklı renkler kullanırsanız, segmentleri görmeden temsil ettiği çizginin türünü kolayca belirleyebilirsiniz. Bir düzeniniz olduğunda, her şey harika görünecektir.


Autocad ayar Komutları
AutoCAD Komutları
Autocad komutları SINAV SORULARI
AutoCAD komutları kısayolları
AutoCAD Komutları PDF
AutoCAD komutları ve sembolleri PDF
AutoCAD Komutları resimli
AutoCAD sembolleri ve Anlamları


Bazı varlıklarınız beğeninize göre ölçeklenmemiş çizgi tiplerine sahipse, bunu LTSCALE ile değiştirmek yerine, mizanpajdaki bir görünüm penceresindeki her bir nesnede değişiklik yapmak için ÖZELLİKLER’i kullanın. Çizgi tipi sorunları genellikle metrik ve emperyal birimler arasındaki karışıklığın sonucudur.

Bir düzende çizgi tiplerini düzgün bir şekilde görmek için LTSCALE’in 25’e veya daha fazlasına ihtiyacınız varsa, çiziminize büyük olasılıkla emperyal birimlerle başlamışsınızdır, ancak nesneleri milimetre olarak ölçmüşsünüzdür. Küçük bir ayara ihtiyacınız varsa, örneğin .04, o zaman tam tersi bir probleminiz olabilir: Çizime metrik birimlerde başladınız ancak inç cinsinden çizim yapıyorsunuz. Daha önceki “Kontrol İmparatorluk ve Metrik Birimler” bölümüne bakın.

Katmanlar

Katmanlarla ilgili birçok şey size sorun çıkarabilir. İşte bunlardan birkaçı:

• Kilitleme, bir katmanı görünür ancak değiştirilemez olacak şekilde kilitlemenize olanak tanır. Görünür varlıklarda yine de osnaps kullanabilirsiniz. Çoğu kullanıcı, çizimlerinde yanlışlıkla yapılan değişiklikleri önlemek için katman kilitlemeyi daha sık kullanmaktan fayda sağlar.
İnsanlar bazen bir düzende katman kilitlemeyi görünüm alanı kilitleme ile karıştırır. Farklı şeyler yaparlar ve ilgili değildirler. Bir katmanı kilitlemek, nesnelerin görüntülenmesini hiçbir şekilde etkilemez. Bir görünüm portunu kilitlemek, o görünüm portundaki nesneleri değiştirmenizi engellemez.
• Katman filtreleri ve görünüm alanına göre katmanları dondurma (VPLAYER), Katman Özellikleri Yöneticisi iletişim kutusundaki kullanışlı gelişmiş komutlardır.
• Katman Özellikleri Yöneticisi iletişim kutusunda katman adlarını değiştirebilirsiniz; ancak, joker karakterler kullanabileceğiniz için, bağlı bir XRef’ten katman adlarını değiştirirken RENAME komutu daha hızlıdır. Katman 0, yeniden adlandıramayacağınız tek katmandır.
• Katmanlar için Plot/No Plot ayarları yapılabilir, bu nedenle artık bu amaç için Defpoints katmanını kullanmaya gerek yoktur. Defpoints’i aktif katman yapmayın, çünkü ona eklediğiniz herhangi bir nesne çizilmeyecektir.

Defpoints katmanına yerleştirilen nesnelerle ilgili iki garip davranış vakası gördüm: Bir kullanıcı, görünür olmasına rağmen bir görünüm penceresi seçemedi ve bir başkası bu katmana noktalar yerleştirdi ancak görünümlerini değiştiremedi. Görünüm alanı durumunda, donma katmanı 0 sorunu yarattı.

Noktalar, Defpoints katmanında tek bir pikselden başka bir şey olarak görüntülenemez. Defpoints katmanına nesneleri yerleştirmenin tek nedeni, kimsenin onları yanlışlıkla çizmeyeceğini bilmenin güvenliğidir.

• Çizgi kalınlığı BYLAYER olarak ayarlanmalıdır. 0,20 mm varsayılan değeri ve 0,40 mm nesne çizgisi değeri genellikle iyi bir çizgi kalınlığı ayrımı sağlar.
• Katmanlar araç çubuğundaki bir düğme, seçili nesnenin katmanını geçerli hale getirir.
• Katmanlar araç çubuğundaki bir düğme, önceki katman durumunu geri yükler.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir