3D Nesneler Oluşturma – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

info@akademidelisi.com * 0 (312) 276 75 93 * Her bölümden, Ödev Yazdırma, Proje Yaptırma, Tez Yazdırma, Rapor Yazdırma, Makale Yazdırma, Araştırma Yazdırma, Tez Önerisi Yazdırma talepleriniz için iletişim adreslerini kullanın. Makale YAZDIRMA siteleri, Parayla makale YAZDIRMA, Seo makale fiyatları, Sayfa başı yazı yazma ücreti, İngilizce makale yazdırma, Akademik makale YAZDIRMA, Makale Fiyatları 2022, Makale yazma, Blog Yazdırma, Blog Yazdırmak İstiyorum

3D Nesneler Oluşturma – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

24 Ağustos 2022 Autocad 3d çizim nasıl yapılır AutoCAD 3D ev çizimi Autocad 3D nasıl geçilir 0
Tolerans Gösterimi Ekleme – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

3D Nesneler Oluşturma

AutoCAD 2007’de 3B nesneler yaratmanın sezgisel yolu harika. Ayrıca, birçok yeni 3B nesne türü mevcuttur, bu nedenle hemen hemen her şeyi modelleyebilmelisiniz. Eski günlerde, insanlar ilkel bir şekilde üçüncü boyutu temsil etmek için 2B nesnelere kalınlık verdiler. Günümüzde, görsel olarak etkileşimli araçlarla doğrudan 3B yüzeyler ve katılar oluşturabilirsiniz. Fark gece ve gündüz gibidir.

İlkel Öğeler

İlkel öğeler, zaman geçtikçe ve AutoCAD sürümleriyle daha karmaşık hale geldi. AutoCAD 2007’de 3D’nin artık çok kolay olduğunu duymuşsunuzdur; görsel, sezgisel, baş ağrısı olmadan (önceki sürümlerden farklı olarak). Yeni katı temel öğeler, tıpkı mevcut komutlarınızın çalıştığı gibi çalışır; bir ilkel bir daireye (koni veya silindir gibi) dayalıysa, CIRCLE komutunda bulduğunuz istemlerin aynısını görürsünüz. Bir dikdörtgene benzer şekilde bir kutu oluşturulur, vb. Birkaç tanesine bakalım:

  • Box Yeni ve daha dostça bir komutla paketlenmiş olarak gelir: BOX. RECTANG’a benzer şekilde, yüksekliği dinamik olarak eklersiniz. Bir küpü tanımlamak için bir merkez noktası da kullanabilirsiniz.
  • Kama Taban dikdörtgeni ve eğimli yüzü birinci köşenin karşısına gelecek şekilde yüksekliği çizilerek oluşturulur. Kenarları eşit olan bir kama çizmek için Küp seçeneğini de kullanabilirsiniz. BOX gibi, kamayı tanımlamak için bir merkez noktası belirleyebilirsiniz. Bir yükseklik belirtmeniz istendiğinde 2Point seçenekleri kullanışlı olur.
  • Piramit Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, sağlam bir piramit çizer (istekler, bilinen POLYGON komutununkilere benzer). Kenar sayısını (3 ila 32), yazılı veya sınırlandırılmış (veya Kenar seçeneğini kullanın) ve yüksekliği girersiniz.
  • Koni Tabanı (merkez yarıçapı veya çapı, 3P, 2P, TTR), ardından dinamik olarak seçtiğiniz yüksekliği tanımlamak için CIRCLE komutuyla aynı seçenekleri sunar. İster inanın ister inanmayın, eliptik bir taban da belirleyebilirsiniz. Yükseklik, iki nokta (2P) veya bir eksen bitiş noktası arasında seçim yapılarak tanımlanabilir. Üst yarıçap seçeneği, bir noktada buluşmayan bir koni oluşturur.
  • Silindir Tabanı ve ardından dinamik olarak seçtiğiniz yüksekliği tanımlamak için bilinen CIRCLE komutuyla aynı seçeneklere sahiptir. Ayrıca eliptik bir taban da belirleyebilirsiniz. Silindirin yüksekliği, iki farklı nokta (2P) veya bir eksen uç noktası arasından seçilerek tanımlanabilir. Silindirde herhangi bir zamanda dinamik olarak değişiklik yapmak için yeni, kullanıcı dostu 3D kulpları kullanmak kolaydır.
  • Sphere CIRCLE komutuyla aynı seçenekleri sunar (merkez nokta, 3P, 2P, TTR), ancak sonunda bir küre oluşturursunuz.
    Helix Düz bir spiralden 3B sarmal ve DNA’ya kadar her şeyi yaratmanıza izin verir (çift sarmal için iki tane yapmanız gerekir). Merkez noktasını, taban yarıçapını veya çapını, üst yarıçapı veya çapı ve yüksekliği belirtin.
  • Özellikler paletinde sarmal oluşturulduktan sonra büküm yönünü ve dönüş sayısını düzenleyin. Sarmal, diğer ilkeller gibi bir 3B katı değil, benzersiz bir tel kafes nesnesidir; örneğin, bir çatı yolu olarak kullanabilirsiniz. Pano kullanıyorsanız, Helix düğmesine erişmek için 3D Make kontrol panelinin genişletilmesi gerekir.

Autocad 3d çizim nasıl yapılır
Autocad 3D nasıl geçilir
AutoCAD 3D ev çizimi
Autocad 3D nasıl açılır
Autocad 3 Boyut Komutları
Autocad 2007 3 boyutlu çizim nasıl yapılır
Autocad 3 boyutlu çizim PDF
AutoCAD 3D Dersleri


Güçlü Polysolidler

POLYSOLID, üç boyutlu olarak konuşan yeni çoklu çizgidir. Polysolidler, aynı nesne içinde düz ve yay segmentleri oluşturma seçeneğiyle, 2B kuzenleriyle aynı şekilde yapılır. Çoklu çizgilerin aksine, polisolidlerin bir yükseklik değeri vardır ve bu onları 3B katı nesneler yapar. Bir çoklu çizginin basitliği ile polisolid segmentlerini manipüle etmek için tutamaçları kullanın. Her düz parçanın uç noktalarında tutamakları vardır ve yayların, yay yarıçapını belirleyen ekstra bir tutuşu vardır.

Polisolidlerin, herhangi bir süpürülmüş nesne gibi, başlangıç ​​noktalarında dört ek tutacağı vardır. Elde edilen 3B katının kesit profilini değiştirmek için bu tutamaçları kullanın. Kesiti manipüle edebilmenize rağmen, ona köşe ekleyemez veya kesiti eğri yapamazsınız.

Polisolitler, 2B mimari planları 3B’ye dönüştürmek için idealdir. Yüksekliği ve genişliği istenen duvarlara uyacak şekilde ayarlayın ve üzerlerinden POLYSOLID ile geçin. Üzerinden geçtiğiniz duvarların sol, orta veya sağ tarafını eşleştirmek için komutun Yasla seçeneğini kullanın.

İzleme yöntemi, 2B çizgi çalışmasının üzerinde yeni 3B katı geometri oluşturur. Ayrı bir 3B model oluşturmak, ancak alttaki 2B çizgiyi olduğu gibi bırakmak istiyorsanız bu yöntemi kullanın.

2B planlardan bir 3B model oluşturmak için alternatif bir yöntem, POLYSOLID’in Nesne seçeneğini kullanmaktır. Herhangi bir çizgiyi, yayı, 2B çoklu çizgiyi veya daireyi bir çoklu katıya dönüştürür. Nesneleri bu şekilde dönüştürmek, 2B çizgiyi olduğu gibi bırakmaz, bunun yerine 3B model olur.

Süpürme ve 3D Yolunuzu Açın

SWEEP ve LOFT, AutoCAD 2007’deki yeni 3B modelleme komutlarıdır. Bunları karmaşık eğriliğe sahip nesneler oluşturmak için kullanın. Her ikisi de geometri oluşturmak için profilleri yollar boyunca iter. Profiller, amaçlanan geometrinin 2B kesitlerini tanımlar. Yollar, 3B yüzey veya katı olma yolundaki yolculuk profilleridir.

Yardımcı olacaksa, süpürmeyi kavisli bir yol boyunca ekstrüde olarak düşünün. Süpürmeler boru tesisatı, korkuluklar, mimari pervazlar, vida dişleri, bordürler, kornişler için iyidir.

Normalde, SWEEP, taranan nesneyi (profil olarak da bilinir) taranmadan önceki yola dik olarak hizalar. Bu, yolun başlangıcındaki konumuna döndürme konusunda endişelenmenize gerek kalmadan profili çizim düzleminde düz olarak çizebileceğiniz anlamına gelir. Profili kendiniz hizalamak istiyorsanız, SWEEP’teki Hizalama seçeneğini kapatın. Komut satırında SWEEP şöyle görünür.

LOFT, bir dizi kesit profiliyle 3B nesneler oluşturmanıza olanak tanır. Bir çatı katı oluşturmak için en az iki profile ihtiyacınız vardır (isteğe bağlı yol). LOFT, tekne gövdeleri, mekanik parçalar, sıhhi tesisat armatürleri, modern mobilyalar, yeryüzü şekilleri ve hayal edebileceğiniz diğer karmaşık yüzeyleri yapmak için mükemmeldir. Burada bir tekne gövdesi yapıyoruz; kesit profilleri serisi mavi, yol ise kırmızı ile gösterilmiştir.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir