3D Düzenleme Araçlarını Kullanma – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

info@akademidelisi.com * 0 (312) 276 75 93 * Her bölümden, Ödev Yazdırma, Proje Yaptırma, Tez Yazdırma, Rapor Yazdırma, Makale Yazdırma, Araştırma Yazdırma, Tez Önerisi Yazdırma talepleriniz için iletişim adreslerini kullanın. Makale YAZDIRMA siteleri, Parayla makale YAZDIRMA, Seo makale fiyatları, Sayfa başı yazı yazma ücreti, İngilizce makale yazdırma, Akademik makale YAZDIRMA, Makale Fiyatları 2022, Makale yazma, Blog Yazdırma, Blog Yazdırmak İstiyorum

3D Düzenleme Araçlarını Kullanma – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

24 Ağustos 2022 AutoCAD 3 boyuta Geçme komutu AutoCAD Civil 3D Eğitim Notları pdf AutoCAD Map 3D download 0
Çok Liderli Stiller Oluşturma – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

3D Düzenleme Araçlarını Kullanma

3D nesneler üzerinde denenmiş ve gerçek 2B düzenleme komutlarını kullanmanıza hiçbir şey engel olmasa da, en iyi sonuçları elde etmek için eylem planınızı yeniden gözden geçirmek isteyebilirsiniz. Özelleştirilmiş 3B düzenleme araçları, bunları kullanmayı öğrendikten sonra işi daha verimli bir şekilde yapabilir. Bazı 3B düzenleme işlemlerinin eşdeğer 2B komutu yoktur, bu nedenle bu bölümün gelecek vadeden 3B modelleyiciler için okunması gerekir.

Nesneleri 3D Olarak Dönüştürün

3DMOVE ve 3DROTATE, nesneleri 3B olarak dönüştürmek için tercih edilen araçlardır. Her ikisinde de gitmek istediğiniz yönü seçmenize yardımcı olan kavrama araçları bulunur. Bu komutlar en rahat şekilde Panoda, 3D Make kontrol panelinde bulunur.

3B görsel stil uygulanmış bir 3B görünüm alanında bir nesnenin konum tutuşunu tıklattığınızda, Tutuşu Taşı aracı görünür. UCS simgesine biraz benziyor, ancak koni ok başları ve eksen etiketleri yok. Hangi eksenin hangisi olduğunu renk anımsatıcısından anlayabilirsiniz: RGB=XYZ.

Tabii ki, onları taşımak için önce nesneleri seçmeniz gerekmez. Gösterge Tablosunda 3DMOVE aracını tıklatmak ve ardından nesneleri seçmek size daha fazla esneklik sağlar çünkü Move Grip aracını bu şekilde yerleştirebilirsiniz.

3DROTATE’ın kavrama aracı, aynı şekilde renk kodlu eksen halkalarına sahiptir ve bu, bir nesneyi X, Y veya Z ekseni etrafında yeniden yönlendirmenize olanak tanır. 3DROTATE, tıpkı normal ROTATE komutu gibi, nesneleri seçmenizi ve ardından bir temel nokta belirlemenizi ister. Ancak daha sonra, Rotate Grip aracında bir eksen halkasına tıklayarak döndürme eksenini seçmeniz gerekir; bu adım, DÖNDÜR komutunda yoktur. Son olarak, bir dönüş açısı belirlemek için iki noktayı tıklayın veya derece sayısını yazın.

3DMOVE ve 3DROTATE’i ileri geri öğrendikten sonra, bir sonraki ipucunu düşünmenin zamanı geldi. GTDEFAULT sistem değişkenini açarsanız (1’e ayarlarsanız), 3D bakış açısında MOVE ve ROTATE kullandığınızda 3DMOVE ve 3DROTATE’ı çağırır.
Doğru: O zaman 3DMOVE ve 3DROTATE ile ilgili her şeyi unutabilir ve MOVE ve ROTATE için komut takma adlarınızı kullanabilirsiniz (muhtemelen M ve RO bunlar ikinci doğa değilse, size nasıl yardımcı olacağımızı bilmiyoruz).

Katı Maddelerin Tarihçesinden Yararlanın

Ondan yararlanabilecekken neden geçmişi kullanasın? En azından sağlam kurumsal konuşma akıcılığına giden yolda olacaksınız. Her neyse, tarihin ne olduğunu ve onunla neler yapabileceğinizi öğrenmeye başladığınızda okumaya devam edin. Katıların bir inşaat geçmişi kaydetme seçeneği vardır. Kaydedilirse, kompozit bir katının ayarlanması gerektiğinde geçmiş sizi baştan başlamak zorunda kalmaktan kurtarabilir.

UNION, SUBTRACT veya INTERSECT gibi bir Boolean işlemi kullandığınızda, bir bileşik katı oluşturulur. Geçmiş kaydedildiğinde (varsayılan olarak), bileşik katıyı oluşturan orijinal formlar, genellikle görünür olmasalar da hala oradadır. Bu geçmiş, AutoCAD 2007’de katıları düzenlemeyi önceki sürümlere göre yaklaşık bir milyon kat daha kolay hale getirir.

Bileşik bir katı olabileceğinden şüphelendiğiniz şeyi seçin ve Özellikler paletinin ne yazdığına bakın. Geçmiş özelliği Kayıt olarak ayarlandıysa, orijinal formlar hala oradadır. Geçmişi Göster’i Evet olarak değiştirin, orijinal formların hayalet ana hatlarını göreceksiniz.


AutoCAD Map 3D download
AutoCAD Civil 3D Eğitim Notları pdf
AutoCAD 3 boyuta Geçme komutu
AutoCAD 3D modelleme
Autocad 3D görünüm
AutoCAD Plant 3D Türkçe Eğitim Videoları
Autocad plant 3d 2022
Plant 3D Eğitim


Ondan ders alamazsak ve hatalarımızı düzeltemezsek tarih ne işe yarar ki? Ctrl tuşunu basılı tutun ve hayalet bir tarihsel nesneye tıklayın; şimdi tutamaçları belirerek size geçmişi gözden geçirme gücü verir. Dünya böyle işlese harika olmaz mıydı?

Öte yandan, katılar için geçmişi depolamak için ek bellek gerekir. BREP ile seçili katılardan geçmişi kaldırarak bu belleği boşaltabilirsiniz. Bu komutun hiçbir seçeneği yoktur ve istisna oluşturmaz. Geçmiş silindikten sonra geri dönüş yoktur; orijinal parçalar seçilemez. Ancak daha sonra yeni (revizyonist) bir tarih kaydedilebilir.

SHOWHIST, geçmişi küresel ölçekte nasıl göstermek istediğinizi kontrol eden bir sistem değişkenidir. 1 (varsayılan) olarak ayarlandığında, nesnelerin kayıtlı geçmişi gösterme yeteneği vardır. 0 ayarı, tüm katı nesnelerin geçmişi gösterebilmesini engeller. SHOWHIST 2 olduğunda bunun tersi gerçekleşir: Tüm katılar yapım geçmişlerini ekranda gösterir.

Alt Nesne Modelleme Teknikleri

Ctrl tuşu, alt nesne modellemeye açılan kapıdır. Katıların, bir bütün olarak nesneden bağımsız olarak manipüle edilebilecek köşeleri, kenarları ve yüzleri vardır. Autodesk VIZ ve Autodesk 3ds Max kullanıcıları, tanıdık ve gelişmiş bir modelleme yeteneği sunduğu için AutoCAD’deki bu modelleme yöntemini takdir edeceklerdir.

Alt nesne tutamaçlarını kullanmaya başladıktan sonra bile, ilk başta bazı şeyler aklınıza gelmeyebilir. Örneğin, alt nesneleri döndürebileceğinizi biliyor muydunuz? Bir silindir yapın ve ardından üst yüzeyinin merkezini Ctrl tuşuna basarak seçerek üst yüzünü seçin. 3DROTATE kullanın ve döndürme kolunu üst yüzün ortasına yerleştirin. Yüzü döndürdüğünüzde, nesnenin geri kalanı yerinde kalır ancak topolojisini veya iç yapısını değiştirerek ona bağlı kalır.

Alt nesneler topolojilerine göre hareket eder, döner ve ölçeklenir. Yukarı çekmek için bir kenarı yoksa, bir kutudan üçgen çatı oluşturamazsınız. Neyse ki, mevcut bir katıya geometri yazdırarak köşeler, kenarlar ve dolayısıyla yüzler eklemek mümkündür.

Bunun nasıl yapıldığını basit bir örnekle görelim:

1. İlkel bir kutu oluşturun. Boyutu önemli değil.
2. Kutunun üst kenarı boyunca, karşılıklı iki kenarın orta noktaları arasında uzanan bir çizgi çizin.
3. Çizgiyi kutunun topolojisiyle birleştirmek için IMPRINT’i kullanın. Önce kutuyu ve ardından satırı seçin. Komut satırı diyor. Kaynak nesneyi [Evet/Hayır] <N> silin.
Evet yazın ve iki kez Enter tuşuna basın. Çizgi bir kenar olur.
4. Ctrl-yeni kenarın uçlarındaki iki köşeyi seçin. Onlar artık kutunun alt nesneleridir.
5. Yeni kenarı yukarı taşımak için 3DMOVE’u kullanın. Tutacağı Taşı aracını üst orta kenarın orta noktasına yerleştirin. Mavi ekseni tıklayın ve bir üçgen oluşturmak için kenarı yukarı doğru hareket ettirin.

Kutu, yalnızca onu destekleyecek topolojiye sahip olduğu için üst kenarı boyunca katlanabilir. IMPRINT kullanarak katılara istediğiniz kadar topoloji ekleyebilirsiniz.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir