Koordinat Filtreleri  – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

info@akademidelisi.com * 0 (312) 276 75 93 * Her bölümden, Ödev Yazdırma, Proje Yaptırma, Tez Yazdırma, Rapor Yazdırma, Makale Yazdırma, Araştırma Yazdırma, Tez Önerisi Yazdırma talepleriniz için iletişim adreslerini kullanın. Makale YAZDIRMA siteleri, Parayla makale YAZDIRMA, Seo makale fiyatları, Sayfa başı yazı yazma ücreti, İngilizce makale yazdırma, Akademik makale YAZDIRMA, Makale Fiyatları 2022, Makale yazma, Blog Yazdırma, Blog Yazdırmak İstiyorum

Koordinat Filtreleri  – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

24 Ağustos 2022 AutoCAD koordinat ayarları autocad x y koordinat nasıl girilir autocad x y z koordinatları değiştirme 0
Lineer Ölçülendirme Çizimi – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

Koordinat Filtreleri 

Çoklu evrenler, hiperuzay fiziği ve Buckaroo Banzai’nin ziyareti, başka bir boyuta erişerek bahsettiğimiz şey değil; Hayal kırıklığına uğrattığım için üzgünüm. Bunun yerine, klavye aracılığıyla seçilen bir boyuttan giriş belirtirken fareden gelen girişi filtrelemekten bahsediyoruz.

Koordinat filtreleri, nokta filtreleri olarak da bilinir ve yaptıkları işin özüne ulaşır: Koordinatları filtreleyerek noktaları belirtirler. Bir 3B nesneye yaslamadığınız sürece, koordinatları girmek için ekranda fareye tıklamak yalnızca iki boyut verir. Komut satırında nasıl isteneceğini biliyorsanız, üçüncü boyut ayrı olarak seçilebilir (veya girilebilir). 

1. Düz 2D ekranınızda üç boyutu algılayabilmeniz için izometrik bir bakış açısına geçin. Bunu yapmanın bir yolu, Görünüm ➔ 3B Görünümler ➔ SW İzometrik’i seçmektir. Bu kesinlikle gerekli değildir, ancak neler olduğunu 3D olarak görselleştirmenize yardımcı olacaktır.
2. Henüz orada değilseniz WCS’ye (varsayılan) geçin. Bu öğretici için bir kutu ve kesişen bir silindir çizin. BİRLEŞTİR bu iki nesneyi birlikte. Gerçekçi görsel stile geçin.
3. LINE komutunu kullanın ve kutunun kenarındaki rastgele bir ilk noktayı tıklayın.
4. Sonraki noktayı belirle veya [Geri Al] isteminde .xy yazın ve Enter’a basın. Bu bir nokta filtresidir (nokta nokta filtresine nokta koyar). Seçilen boyutlardan (burada X ve Y) koordinat girişini kabul eder. Filtrede olmayan tüm boyutlar (bu durumda Z) komut satırında istenir. Bunun aşağıdaki komut satırında göründüğüne dikkat edin, filtrenin bir noktayı kabul etmeye hazır olduğu anlamına gelir.
5. Kutunun orta noktasına kenarı boyunca yaslayın. Seçtiğiniz noktanın X ve Y koordinatları filtrelenecek ve girilecektir.
6. Komut satırı şimdi (Z’ye ihtiyaç duyar) diyor:
Silindirin üstündeki bir noktaya tıklayın ve Z koordinatı çıkarılır. Her üç koordinat boyutu da girildi ve çizginin ikinci noktasını belirledi. LINE komutunu sonlandırmak için tekrar Enter’a basın.

3D Koordinat Sistemleri

Çoğu insan 2B çalışmalarında hem Kartezyen (x,y) hem de kutupsal (x<a) koordinat sistemlerini kullanır. Ek bir virgül ve başka bir koordinat değeri ekleyerek Kartezyen gösterimi 2B’den 3B’ye genişletebilir ve 3B Kartezyen notasyonu (x,y,z) yapabilirsiniz.

Kutup sistemi ayrıca 2D’den 3D’ye genişletilebilir. Aslında, kutup sisteminin köklerinden iki ek 3B koordinat sistemi ortaya çıkar: silindirik ve küresel.

AutoCAD’de bu iki ek 3B koordinat sisteminin yerleşik olduğunun çok az kişi farkındadır. Tasarladığınız geometrinin bir kısmı kabaca silindirik ve/veya küresel ise, silindirik ve küresel koordinatları kullanabilirsiniz. Her durumda, bu olasılıkları bilmek iyidir.

Silindirik koordinatlar, bir yükseklik koordinatının eklenmesiyle 2B kutupsal koordinatlar gibidir; hem küçüktür simgesi hem de virgül (x<a,h) kullanırlar. Silindirik koordinatların nasıl çalıştığını anlamak için aşağıdaki örneği deneyin:

1. LINE komutunu başlatın ve rastgele bir başlangıç ​​noktasına tıklayın.
2. İkinci noktayı belirle veya [Geri Al] isteminde aşağıdakini yazın.
3. LINE komutunu bitirmek için Enter’a basın.

Küresel koordinatlar, çizim düzleminin üzerindeki (veya altındaki) yüksekliği mesafe yerine bir açıyla belirtir. Küresel koordinatlar iki açı sembolü (x<a<b) kullanır.


autocad x y z koordinatları değiştirme
AutoCAD koordinat ayarları
autocad x y koordinat nasıl girilir
AutoCAD düzlem değiştirme
AutoCAD UCS sıfırlama
AutoCAD koordinat yazdırma
autocad x y sıfırlama
AutoCAD eksen düzeltme


Gerçek Zamanlı UCS

3B çalışmalarımızı halletmek için UCS’ye güveniyoruz – ancak bir UCS’den diğerine geçmek sıkıcı bir süreç. UCS’yi manuel olarak alıp ekranda hareket ettirebilmeyi ne sıklıkta diledik. Harika Ekspres Aracı Gerçek Zamanlı UCS’ye (RTUCS) girin!

RTUCS, herhangi bir ekseni tutmanıza ve sayılarla uğraşmadan istediğiniz gibi döndürmenize olanak tanır. Eksenler arasında geçiş yapmak için Sekme tuşuna basarak ve UCS’yi döndürmek için sürükleyerek bir eksenden diğerine kolayca geçiş yapın. Orijini de kolayca hareket ettirebilirsiniz ve tüm bunlar ekranınızda dinamik olarak gerçekleşir. Daha iyi ne olabilir?

  • Kaydet Geçerli UCS’yi bir adla saklar.
  • Geri Yükle Çağrılar, kaydedilmiş bir UCS’yi yedekler.
  • Sil Kaydedilmiş bir UCS’yi ortadan kaldırır.
  • Döngü Altı standart ortografik UCS yönelimi (Üst, Ön, Sağ, Arka, Sol ve Alt) arasında yinelenir. Döngü yapmak için C tuşuna basmaya devam edin; Enter’a basmanız gerekmez.
  • Açı Mevcut eksen için minimum dönüş artışını ayarlar. Origin UCS orijinini hareket ettirir.
  • Görünüm UCS’yi mevcut ekran görünümünüze paralel olarak döndürür.
  • Dünya Mevcut UCS’yi tekrar WCS’ye ayarlar.
  • Normal AutoCAD komutlarının aksine, RTUCS, bir seçenek girdikten sonra Enter’a basmanızı gerektirmez. Bu sizi çıldırtabilir ama sizi fazladan adımlardan kurtarır.

Dinamik UCS

Dinamik kullanıcı koordinat sistemi (DUCS), AutoCAD 2007’de yenidir. Daha önce Autodesk VIZ veya Autodesk 3ds Max kullandıysanız, DUCS’nin AutoGrid özelliklerine benzer olduğunu fark edeceksiniz.

DUCS, OSNAP gibi bir moddur: Açık olduğunda, UCS geçici olarak hareket ettirilir ve döndürülür, böylece çizim düzlemi (XY) üzerine geldiğiniz herhangi bir yüzeyle çakışır. Çizimi tamamladığınızda, UCS daha önce olduğu yere geri döner.

İlk bakışta, DUCS bir nimet gibi görünüyor ve kavramsal modelleme için. Ancak koordinatları belirtmeniz gereken hassas işler için DUCS’yi kapatmanızı öneririz. Bir şeyleri niyet ettiğiniz yere çizdiğinizden emin olmanız gerektiğinde, UCS’nin yazılı izniniz olmadan değişmesi sinir bozucudur. Eski güzel UCS ve ELEV ile daha fazla kontrole sahipsiniz.

Artı tarafta, DUCS, kavramsal modelleme için pratik olarak zor olan diğer nesnelerin yüzeylerine nesneleri istifleme ve nesneleri çizme işlemlerini hızlı bir şekilde yapar.

İsteğe bağlı olarak ızgarayı görüntüleyebilir ve DUCS’yi izlemesini sağlayabilirsiniz. Izgara, çizim düzleminin dinamik olarak dönüştürüldüğü yeri görselleştirmenize yardımcı olur (DUCS ile her zaman ortaya çıkar). DSETTINGS’i kullanın ve Yapıştır ve Izgara sekmesini seçin. Grid Behavior alanında Follow Dynamic UCS’yi işaretleyin ve Tamam’a tıklayın.

DUCS kullanarak bir dahaki sefere bir şey çizdiğinizde, ızgara çizdiğiniz yüzeye çıkar ve sizi bu gerçek hakkında görsel olarak bilgilendirir. Izgarayı görebilmeniz için GRID anahtarının açık olması gerekir ve DUCS’yi takip eden geçici ızgara, çizim etkinliği tamamlandıktan sonra kaybolur. Alacağınız tek şey geçici şebekeye bir bakış, ancak ihtiyacınız olan tek şey bu.

DUCS kullanırken ortaya çıkan bir diğer konu da, varsayılan ayarların negatif Z değerleriyle geometriye geçmeyi imkansız hale getirmesidir. Merak etmeyin, bu siz değilsiniz—OSOPTIONS sistem değişkenidir. XY düzleminin altındaki şeylere yapışmanın yasaklanması birçok durumda iyi olabilir, ancak seçeneklerinizin sınırlı olmasını istemiyorsanız OSOPTIONS’ı 0 olarak ayarlayın.

Bu sistem değişkeni ayrıca nesne yakalamalarının tarama nesnelerini yok sayıp yok saymayacağını da kontrol eder. OSOPTIONS’ı 0’a ayarlamak, AutoCAD’in negatif Z değerleriyle tarama desenlerine ve geometriye yaslamasına neden olur. Sistem değişkenlerinizi kolay iletişim kutularından ayarlamayı tercih ederseniz, bu ayarı Seçenekler iletişim kutusunun Taslak sekmesinde Nesne Yakalama Seçenekleri (sol alt köşe) altında bulabilirsiniz.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir