Sürekli Çizgi Kullanma – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri
Karmaşık 3D Yüzeyler Oluşturma
Bir önceki örnekte, çoğunlukla düz çizgiler veya kalınlığa sahip eğrilerden oluşan nesnelerden oluşan bir sandalye çizmiştiniz. O sandalyedeki tüm formlar birbirine dik düzlemlerde tanımlanmıştı. Bunun gibi bir 3B model için ortografik UCS’leri kullanarak elde edebilirsiniz. Ancak bazen dikey veya paralel düzlemlere o kadar kolay sığmayan nesneleri çizmek isteyeceksiniz. Bu bölümde, AutoCAD’in diğer 3B komutlarından bazılarını kullanarak daha karmaşık formlar oluşturacaksınız.
3D Form Yerleştirme
Bir sonraki alıştırma grubunda bir kelebek sandalye çizeceksiniz. Bu sandalyenin çalışılacak dikey veya paralel düzlemleri yoktur, bu nedenle yalnızca referans olarak kullanacağınız bazı noktaları ayarlayarak başlayacaksınız. Bu, konsept olarak bir 2D çizimi düzenlemeye benzer. Çizim yapımında ilerledikçe, sandalyenin oluşturulmasına yardımcı olmak için referans noktalarının nasıl oluşturulduğuna dikkat edin.
Ayrıca referans olarak kullanmak için bazı geçici 3B çizgiler oluşturacaksınız. Bu geçici çizgiler sizin düzeniniz olacaktır. Bu noktalar, çizimi oluşturmak için gereken ana UCS’leri tanımlayacaktır. Ana nokta, size UCS’leri oluşturma ve kaydetme seçeneklerinden bazılarını göstermektir.
Zaman kazanmak için, 3B mizanpajınızı oluşturmak için kullanacağınız 2B çizimi oluşturdum. Bu çizim, 4 ̋ (metrik kullanıcılar için 10 mm) kaydırılmış iki dikdörtgenden oluşur. Daha ilginç hale getirmek için, aynı zamanda birbirlerinden merkez dışıdırlar. Yapmanız gereken ilk şey, düzen için çizimi ayarlamaktır.
1. Butterfly1.dwg dosyasını açın.
2. SW İzometrik 3B Görünümleri Görüntüle’yi seçin. Bu size dikdörtgenlerin sol alt tarafından bir görünüm verir.
3. Dikdörtgenler çizim alanı penceresinin yaklaşık üçte birini kaplayacak şekilde uzaklaştırın.
Şimdi, dış dikdörtgeni yüksekliği 30 ̋ (metrik kullanıcılar için 76 cm) olacak şekilde Z ekseninde hareket ettirmeniz gerekir:
1. Dış dikdörtgene tıklayın ve ardından tutamaçlarından birine tıklayın.
2. Grip Edit kısayol menüsünü açmak için sağ tıklayın.
3. Taşı’yı seçin ve ardından @0,0,30↵ girin; metrik kullanıcıları @0,0,76↵ girmelidir. Bu, AutoCAD’e dikdörtgeni hem X hem de Y eksenlerinde 0 ve Z ekseninde 30 ̋ (veya 76 cm) hareket ettirmesini söyler.
İPUCU : 3. adımda alternatif bir yöntem olarak, Kavrama Düzenleme kısayol menüsünden Taşı’yı seçtikten sonra, Orto modunu açabilir ve imleci koordinat okumasında –Z’yi gösterecek şekilde dikey olarak işaretleyebilirsiniz; ardından, metrik kullanıcılar için 30↵ veya 76↵ girin.
4. Benzer görünmesi için görünümünüzü aşağı kaydırın.
5. Dış karenin köşelerinden iç karenin köşelerine doğru çizgiler çizmek için Çizgi aracını kullanın. Karelerin tam köşelerini seçmek için Endpoint anlık görüntüsünü kullanın. Bu, sandalyenizin düzenidir.
Sürekli ince çizgi nerelerde kullanılır
Resimde çizgi türleri
Kesikli çizgi
Eksen çizgisi nasıl çizilir
Değişik çizgiler
Sürekli kalın çizgi nerelerde kullanılır
3 çizgi sembol
Eksen çizgisi nedir
Küresel ve Silindirik Koordinat Formatları
Önceki alıştırmada, Taşı komutunun ikinci noktasını bulmak için göreli Kartezyen koordinatları kullandınız. 3B girişi kabul eden komutlar için Küresel ve Silindirik Koordinat biçimlerini kullanarak yer değiştirmeleri de belirleyebilirsiniz.
Küresel Koordinat biçimi, geçerli UCS’nin X ekseninden derece cinsinden açıyı ve geçerli UCS’nin X-Y düzleminden derece cinsinden açıyı belirtirken 3B alanda bir mesafe belirlemenizi sağlar.
Örneğin, X ekseninden 30° ve X-Y düzleminden 45° açıda 4,5 ̋ (11,43 cm) mesafe belirtmek için @4,5<30<45 (veya metrik kullanıcılar için @11,43<30<45) girin.
Bu doğrudan mesafeyi ifade eder ve ardından bir < sembolü gelir; daha sonra mevcut UCS’nin X ekseninden açı ve ardından başka bir < sembolü gelir; ve ardından geçerli UCS’nin X-Y düzleminden açı. Alıştırmada dikdörtgeni hareket ettirmek üzere Küresel Koordinat formatını kullanmak için, Second point: isteminde @30<0<90 veya metrik kullanıcılar için @76<0<90 girin.
Öte yandan Silindirik Koordinat formatı, mevcut UCS düzlemindeki bir mesafe ve Z eksenindeki bir mesafe açısından bir konum belirlemenizi sağlar. Ayrıca mevcut UCS’nin X ekseninden bir açı belirlersiniz.
Örneğin, mevcut UCS düzleminde 4,5 ̋ (11,43 cm) uzaklıkta, X ekseninden 30° açıda ve Z ekseninde 3,3 ̋ (8,38 cm) mesafede bir noktayı konumlandırmak için , @4.5<30,3.3 (veya metrik kullanıcılar için @11.43<30,8.38) girin.
Bu, yer değiştirmenin mevcut UCS düzleminden uzaklığını ifade eder ve ardından < sembolü gelir; ardından X ekseninden açı ve ardından bir virgül; ve ardından Z eksenindeki mesafe. Dikdörtgeni taşımak için Silindirik Koordinat biçimini kullanarak İkinci nokta: isteminde @0<0,30 veya metrik kullanıcılar için @0<0,76 girersiniz.
3D Sürekli Çizgi Kullanma
Şimdi 3D çoklu çizgi kullanarak kelebek sandalyenin ayaklarını çizeceksiniz. Bu, 3B uzayda çizilebilen bir çoklu çizgidir. İşte adımlar:
1. 3B Sürekli Çizgi Çiz’i seçin veya 3p↵ yazın.
2. Çoklu çizginin başlangıç noktasını belirtin: isteminde, Şekil 21.20’de (üstte) gösterildiği gibi, Bitiş Noktası ve Orta Nokta anlık görüntülerini kullanarak bir dizi nokta seçin.
İPUCU : Bu, Çalışan Osnaps özelliğini kullanmak için iyi bir yer olabilir.
3.Birincisinin ayna görüntüsünde başka bir 3D çoklu çizgi çizin.
4. Çerçeveyi oluşturan bağlantı dikey çizgilerini silin, ancak dikdörtgenleri koruyun. Bunları daha sonra kullanacaksınız.
Çizgiler ve 3B çoklu çizgiler dışındaki tüm nesneler, mevcut UCS’nizin düzlemiyle sınırlıdır. Diğer iki eski 3B nesne, 3B yüzler ve 3B kafesler de kısıtlanmıştır. Yalnızca bir düzlemde sürekli çizgiler çizmek için Pline komutunu kullanabilirsiniz, ancak üç boyutlu bir sürekli çizgi oluşturmak için 3DPoly komutunu kullanabilirsiniz. Ancak 3DPoly nesnelerine kalınlık veya genişlik verilemez.
Eğimli 3D Yüzey Oluşturma
Ardından, sandalyenin oturma yerini çizeceksiniz. Bir kelebek sandalyenin oturma yeri genellikle kanvastan yapılır ve sandalye ayaklarının dört köşesinden perdeler yapılır. Önce yayları kullanarak koltuğun çevresini tanımlayacaksınız, ardından drapeli tuvalin şeklini oluşturmak için Yüzeyler araç çubuğundaki Kenar Yüzeyi aracını kullanacaksınız.
Kenar Yüzeyi aracı, o yüzeyin kenarlarını tanımlayan dört nesneye dayalı bir yüzey oluşturur. Bu örnekte, koltuğun kenarlarını tanımlamak için yayları kullanacaksınız.
Koltuk kenarını tanımlayan yayları çizmek için önce bu kenarların düzlemlerinde UCS’leri oluşturmalısınız. Önceki örnekte, bacakları çizmeden önce sandalyenin yan tarafı için bir UCS oluşturmuştunuz. Aynı şekilde, koltuğun kenarlarını içeren düzlemleri tanımlayan bir UCS oluşturmalısınız. Tanımlamak istediğiniz UCS ortogonal olmadığı için üç nokta yöntemini kullanmanız gerekecektir.
Bu, UCS’nin düzlemini üç noktaya göre tanımlamanıza izin verir:
1. UCS araç çubuğunda 3 Noktalı UCS aracına tıklayın, Araçlar Yeni UCS 3 Noktası’nı seçin veya UCS↵3↵ yazın. Bu seçenek, seçtiğiniz üç noktayı temel alan bir UCS tanımlamanızı sağlar.
İPUCU: Unutmayın, UCS’yi çizmek veya düzenlemek istediğiniz nesnenin yüzeyinde bulunan bir çizim yüzeyi olarak düşünmek yardımcı olur.
2. Yeni orijin noktası belirle <0,0,0>: komut isteminde, soldaki resimde gösterildiği gibi, koltuk ayağının alt kısmını en soldan seçmek için Endpoint osnap’ı kullanın. Bu, yeni UCS’nizin çıkış noktasıdır.
3. X ekseninin pozitif kısmındaki noktayı belirtin: komut isteminde, soldaki resimde gösterildiği gibi, birincinin sağındaki sonraki bacağın alt kısmını seçmek için Bitiş Noktası anlık görüntüsünü kullanın.
4. UCS XY düzleminin pozitif Y kısmındaki noktayı belirtin: komut isteminde, soldaki resimde gösterildiği gibi kelebek sandalye koltuğunun üst köşesini seçin. UCS simgesi, yeni UCS’nizi gösterecek şekilde değişir.
5. Artık bir UCS tanımladığınıza göre, daha sonra geri dönebilmek için onu kaydetmeniz gerekir. UCS Adlandırılmış Araçlar’ı seçin veya UCS iletişim kutusunu açmak için UC↵ yazın.
6. Adlandırılmış UCS’ler sekmesi seçiliyken, liste kutusundaki Adsız öğeye sağ tıklayın ve kısayol menüsünden Yeniden Adlandır’ı seçin.
7. Ön ↵ girin.
8. UCS iletişim kutusundan çıkmak için Tamam’a tıklayın.
3 çizgi sembol Değişik çizgiler Eksen çizgisi nasıl çizilir Eksen çizgisi nedir Kesikli çizgi Resimde çizgi türleri Sürekli ince çizgi nerelerde kullanılır Sürekli kalın çizgi nerelerde kullanılır