Kontrol Nesnesi Görünürlüğü – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

info@akademidelisi.com * 0 (312) 276 75 93 * Her bölümden, Ödev Yazdırma, Proje Yaptırma, Tez Yazdırma, Rapor Yazdırma, Makale Yazdırma, Araştırma Yazdırma, Tez Önerisi Yazdırma talepleriniz için iletişim adreslerini kullanın. Makale YAZDIRMA siteleri, Parayla makale YAZDIRMA, Seo makale fiyatları, Sayfa başı yazı yazma ücreti, İngilizce makale yazdırma, Akademik makale YAZDIRMA, Makale Fiyatları 2022, Makale yazma, Blog Yazdırma, Blog Yazdırmak İstiyorum

Kontrol Nesnesi Görünürlüğü – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

22 Ağustos 2022 AutoCAD Ctrl komutları AutoCAD nesne seçme ayarları AutoCAD obje seçme sorunu 0
AutoCAD'de Metin Biçimlendirme – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

Kontrol Nesnesi Görünürlüğü

Dinamik bloklarda nesneleri görünür ve görünmez yapma yeteneği harika. Birinde birçok bloğa sahip olmanızı sağlayan şey budur. Nesne görünürlüğüne başlamak için geliştirme ortamına bir Görünürlük parametresi ekleyin.

Ardından, en az iki görünürlük durumuna ihtiyacınız var. Görünürlük durumları oluşturmak ve yönetmek için BVSTATE kullanın.

Geliştirme ortamına blok eklediğinizde veya sıfırdan geometri çizdiğinizde, bloklar otomatik olarak mevcut görünürlük durumuna – blok geliştirme ortamında sağ üstteki açılır listede görünene atanır.

Söylemeye gerek yok, muhtemelen hepsini alamayacaksın hareket halindeyken doğru görünürlük durumundaki nesneler. Nesneleri seçin ve Nesne Görünürlüğü kısayol alt menüsüne erişmek için sağ tıklayın.

Alt menü şu seçenekleri içerir:

  • Mevcut Durum İçin Gizle
  • Mevcut Durum İçin Göster
  • Tüm Devletler İçin Gizle
  • Tüm Eyaletler İçin Göster

Nesne görünürlüğünü kontrol etmenin başka bir yolu da BVSHOW kullanmaktır. Bu komut, mevcut durumdaki veya tüm durumlardaki nesneleri bir kerede gösterir. Özellikle yeni geometrinin (dinamik bloğa yeni eklenen) her durumda görünür olmasını istediğinizde zaman kazandırabilir. Komut satırında BVSHOW şöyle görünür.

Durum atamalarınızı test etmek için, geliştirme ortamında sağ üstteki açılır menüyü kullanarak farklı görünürlük durumları ayarlayın. Her şey uyumlu görünüyorsa, neredeyse bitirdiniz.
Yine de hangi görünürlük durumunun varsayılan olduğunu seçmeniz gerekiyor. Bu, birisi dinamik bloğu eklediğinde başlangıçta görünen durumdur.

Görünürlük Durumları iletişim kutusunu açmak için BVSTATE’i kullanın; varsayılan durum en üsttedir. İşleri karıştırmanız gerekiyorsa durumları yukarı ve aşağı hareket ettirin. İletişim kutusunda durumların göründüğü sıra, blok referansındaki görünürlük tutamağında görüntülendikleri sıradır.

Tutuşunu Kaybetme

Dinamik bloklar çok karmaşık olduğu için gerçekliğe olan hakimiyetinizi kaybettiğinizi hiç hissettiniz mi? Basitleştirmenin bir yolu, kullanılmayan veya istenmeyen kulpları kapatmaktır.

Kaybetmeye dayanabileceğiniz tutamaçları olan bir parametre seçin. Özellikler paletindeki Çeşitli grubunda, mümkünse Tutamaç Sayısını azaltın. Yanlış tutuş kaybolursa, o gün sizin gününüz değildir; parametreyi silmeniz ve yeniden oluşturmanız gerekir. Bu sefer, başlangıç ​​noktasını ve bitiş noktasını ters sırada tıklayın.

Nitelikler, dinamik bloklarda görünen tutamaçlara sahip olabilir. Bu tutamaçlar, birisinin öznitelik referansını dinamik blok geometrisine göre hareket ettirmesine izin verir. Bunun iyi bir fikir olmadığını düşünüyorsanız veya özelliklerin bir eylem seçme kümesine dahil edilmesini istiyorsanız, bunları kilitleyin. Kilitli nitelikler tutamaçları göstermez.

ATTDEF ile açılan Öznitelik Tanımı iletişim kutusunda, öznitelik tanımlarını oluştururken kilitleyebilirsiniz. İletişim kutusunun alt kısmındaki Blokta Kilitleme Konumunu kontrol edin, öznitelik kavranmayacaktır. Bir öznitelik tanımı oluşturulduktan sonra düzenleyebileceğiniz bir Kilit Konumu özelliği de vardır.


AutoCAD Ctrl komutları
AutoCAD obje seçme sorunu
AutoCAD KISAYOLLARI PDF
AutoCAD Kısayollar
AutoCAD seçim penceresi dikdörtgen değil
AutoCAD Komutları
AutoCAD nesne seçme ayarları
AutoCAD kısayolları ekrana getirme


İlişkili Eylemler

Eylemler, parametrelerin gerçekte olmasını istedikleri şeyi yapar. Onlar dinamik blokların mühendisleridir. Eylemlerin, işin yapılması için parametrelerle ilişkilendirilmesi gerekir (beğenseler de gitmeseler de). Bu bölüm, dinamik bloklar için birçok eylem öğesinden yararlanır.

Eylem Seçimi İpuçları

Bir eylem oluşturduğunuzda, hangi parametreyle ilişkili olduğunu seçmeniz ve ardından eylemin hangi nesneleri etkileyeceğini seçmeniz istenir. Bir eylem oluşturulduktan sonra veya başka biri tarafından oluşturulduysa, geliştirme ortamında eylem simgesini seçerek eylemin ne yaptığını öğrenebilirsiniz.

İlişkili parametresi ve etkilenen nesne(ler), eylemin ne yaptığının hikayesini anlatarak vurgular. Bu bir esnetme eylemiyse, seçim çerçevesi de öne çıkar ve karşı köşelerde iki mavi tutamağa sahip çapraz bir pencereyi ortaya çıkarır.

Eylemdeki her şey beklediğiniz gibi vurgulanmıyorsa, düzeltici eylemi kolayca gerçekleştirebilirsiniz. Yapmanız gerekenler:

1. Bir eylem seçin ve neyin öne çıktığını dikkatlice gözlemleyin.
2. Bu bir gerdirme eylemiyse, seçim çerçevesini ayarlamak için mavi tutamaçları kullanın. Eylem
seçim çerçevesinin geçtiği nesneleri uzatır.
3. Eylem simgesine çift tıklayın – bilirsiniz, şimşek işareti olan.
4. Seçim çerçevesini yeniden seçmekten kaçınmak için Esc tuşuna basın (bunu zaten tutamaçlarla ayarladınız).

Komut satırı, Eylem kümesine eklenecek nesneyi seçin veya [Kaldır] diyor: Seçili eylemin etkilemesini istediğiniz ek nesneleri tıklayın. Çok fazla seçerseniz, R yazıp Enter tuşuna basın ve ardından nesneleri seçim kümesinden kaldırın. Enter tuşuna basın ve bitirdiniz.

Taban Noktası Bağımsızlığı

Döndürme ve ölçekleme eylemlerinin taban noktaları genellikle parametrelerinin taban noktalarının yerleşimine bağlıdır. Bu şekilde olmak zorunda değil aksiyonun taban noktasını parametresinin taban noktasından kurtarabilirsiniz. Ama bunu neden yapmak isteyesin ki?

Bazen, dinamik bir bloğu alışılmadık bir şekilde döndürmek veya ölçeklendirmek istediğiniz bir durumla karşılaşırsınız. Örneklemek için, merkez dışı bir döner direğe dayanan yuvarlak bir masa yüzeyine sahip bir Yan Sehpa dinamik bloğu çizdik.

Taban noktası masa yüzeyinin merkezinde (büyük daire) olan bir Döndürme parametresi oluşturduk. Karmaşık konular, aynı konumda bulunan ilgisiz Taban Puan parametresidir; tüm dinamik bloğun temel noktasını belirler. Eylemin temel noktasını parametresinden şu şekilde kurtarabilirsiniz:

Döndürme eylemini seçin. Özellikler paletinde Temel Tür özelliğini Bağımsız olarak ayarlayın. Döndürme parametresinin merkezinde yeni bir tutamaç belirir.

Yeni tutamağı uydu dairesinin merkezine getirin. Bu, dinamik bloğun etrafında döneceği bağımsız temel noktadır. Dinamik bloğu kapatın ve kaydedin. Test edin: Blok, bu örnekte masanın destek direği olan uydu çemberi etrafında döner.

Bir Parametre, Birden Çok Eylem

İki (veya daha fazla) eylemi gerçekleştirmek için bir parametreyi kullanarak bir taşla iki kuşu öldürün. Bu fikri göstermek için basit bir masa bloğu oluşturduk. Bir tarafında çekmece takımı ve çalışma koltuğu vardır. Takip etmek istiyorsanız, bunu kendiniz çizin. İşte başlıyoruz:

1. Bloğu geliştirme ortamına getirin (BEDIT ile).
2. Genişlik adlı tek bir Doğrusal parametre ekleyin. Uzatmak istediğiniz masanın yanından (çekmecelerden uzağa) bir tutuş verin.
3. Bir Esnetme eylemi ekleyin ve bunu Genişlik parametresiyle ilişkilendirin. Masa dikdörtgenini Uzat eylem seçimi kümesine dahil edin. Yeniden isimlendirmek
Bu eylem StretchDesk.
4. Bir Taşı eylemi ekleyin ve bunu Genişlik parametresiyle ilişkilendirin. Yalnızca bu eylemin seçim seti için sandalyeyi seçin. Bu eylemi yeniden adlandırın.
5. Sandalye Taşı eylemini seçin ve Mesafe Çarpanı özelliğini 0,5’e ayarlayın. Sandalye, masanın uzandığı kadar yarı hareket edecektir.
6. Dinamik bloğu kapatın ve kaydedin. Doğrusal özel tutuşuna tıklayarak test edin. Masa uzar ve sandalye ayak boşluğunda ortada kalır. 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir