Görünüm Ayarları – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

info@akademidelisi.com * 0 (312) 276 75 93 * Her bölümden, Ödev Yazdırma, Proje Yaptırma, Tez Yazdırma, Rapor Yazdırma, Makale Yazdırma, Araştırma Yazdırma, Tez Önerisi Yazdırma talepleriniz için iletişim adreslerini kullanın. Makale YAZDIRMA siteleri, Parayla makale YAZDIRMA, Seo makale fiyatları, Sayfa başı yazı yazma ücreti, İngilizce makale yazdırma, Akademik makale YAZDIRMA, Makale Fiyatları 2022, Makale yazma, Blog Yazdırma, Blog Yazdırmak İstiyorum

Görünüm Ayarları – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

27 Ekim 2022 AutoCAD klasik görünüme çevirme 2018 Autocad klasik görünüme çevirme 2023 0
Girintileri ve Sekmeleri Ayarlama – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

Görünüm Ayarları

Bir 3D model üzerinde çalışırken yönünüzü kaybetmek kolaydır, bu nedenle kendinize mümkün olduğunca çok yardım etmeniz gerekir. Artık temel bir şekle sahip olduğunuza ve bir UCS kaydettiğinize göre, neler olup bittiğini takip etmeyi daha kolay hale getirmek için dört görünüm ayarlayalım:

1. UCSII araç çubuğu açılır listesinden Dünya’yı seçerek WCS’yi geri yükleyin.

2. Görünüm Alanları iletişim kutusunu açın. VPORTS yazın veya menüden Görünüm ➔ Görünüm Pencereleri ➔ Yeni Görünüm Pencereleri’ni kullanın. (Ayrıca bir komut satırı sürümü de vardır, -VPORTS.) Şimdilik adı boş bırakın—görünümleri biraz değiştirdikten sonra adlandıracaksınız. Standart Görünüm Pencereleri bölmesinde Dört: Eşit’i ve Kurulum açılır listesinde 3B’yi seçin.

3. Bu iletişim kutusundan çıkmak için Tamam’ı tıklattığınızda, her biri görünüm alanının kapsamına yakınlaştırılmış dört görünüm pencereniz olur. İzometrik görünüm alanına tıklayın ve ZOOM ve ardından 0.6 yazın. Her bir plan görünüm penceresine tıklayın ve ZOOM ve ardından 1 yazın. Bu nedenle daha önce limitler belirlediniz. ZOOM komutunun bu seçeneği, oluşturduğunuz nesneden biraz daha büyük olan sınırlara yakınlaştırır. Bitirdikten sonra, üç plan görünümü aynı ölçekte gösterilmeli ve bu şekilde görünmelidir.

4. Görünüm Pencereleri iletişim kutusuna geri dönün ve bu görünüm yapılandırmasına bir ad verin. Herhangi bir model üzerinde çalışmak için tam ekrana geçeceksiniz, bu nedenle adlandırılmış görünüm pencerelerini geri yüklemek, onları yeniden yapılandırmaktan çok daha verimlidir.

Üst, Ön ve Sağ görünüm alanlarının farklı bir UCS’nin plan görünümüne sahip olduğuna dikkat edin. Bu, Görünüm Pencereleri iletişim kutusunda bir 3B kurulum oluşturmanın sonucudur. Bir bakış açısını aktif hale getirip çizmeye başladığınızda, o bakış noktasında aktif olan UCS’de çizim yapmış olursunuz.

5. Ceplerin şeklini çizin ve düzenleyicinin genel şeklini çıkardığınız şekilde onları ekstrüde etmek için aşağıdaki adımları izleyin. Bu şekiller kapalı poliller, daireler veya bölgeler olmalıdır.

DİKDÖRTGEN komutu kapalı bir çoklu çizgi oluşturduğundan, şekillerden biri dışında hepsini oluşturmak için kullanın. Cepler nesnenin tamamına kadar gitmediğinden, dikdörtgeni Z ekseni 6 değerinde başlatın.

Orijinal şekli 0,0’da oluşturdunuz, böylece bu dikdörtgeni başlatmak için 6,6,6 yazabilirsiniz. (Ayrıca ELEVATION’ı geçici olarak 6’ya ayarlayabilir ve Z koordinatını ortadan kaldırabilirsiniz, ancak her zaman onu tekrar 0’a ayarlamayı unutma tehlikesi vardır.)


AutoCAD klasik görünüme çevirme
Autocad klasik görünüme çevirme 2023
AutoCAD arayüz değiştirme
AutoCAD Classic
AutoCAD Classic yapma 2022
AutoCAD Classic görünüm
AutoCAD menü düzenleme
AutoCAD klasik görünüme çevirme 2018


Kapalı görünen bir çoklu çizgiyi ekstrüde etmeyi deneyebilir ve bir hata alabilirsiniz. PEDIT komutunu kullanın, çoklu çizgiyi seçin ve kapatabilecek misiniz bir bakın. AutoCAD 2007’de açık bir çoklu çizgiyi ekstrüde edebilirsiniz, ancak sonuç bir katı değil, ekstrüde edilmiş bir yüzeydir.

Şekil oluşturulduktan sonra, onu dört görünüm alanında da görebileceğinize dikkat edin. Ön ve Sağ görünümler dikdörtgenin XY düzleminin üzerinde olduğunu gösterir. Dikdörtgeni seçerseniz, dört görünümün hepsinde vurgulanmış olarak görünür. Bir varlık seçtikten veya yeni bir varlık oluşturmaya başladıktan sonra görünüm pencerelerini değiştirebilirsiniz, ancak orijinal görünümün UCS’si siz eylemi tamamlayana kadar etkin kalır.

Bir çoklu çizginin 2B bir varlık olduğu gerçeğinden yararlanın. İlk tepe noktasını oluşturduğunuzda, tüm çoklu çizgi aynı düzlemdedir, bu nedenle bir görünüm alanında iyi görünen ancak farklı bir Z koordinatına uzanan bir şey çizme tehlikesi yoktur. 3B çoklu çizgi istiyorsanız, 3DPOLY komutunu kullanın.

6. İlk dikdörtgeninizi çizdikten sonra, aynı boyuttaki diğer cepler için iki kez kopyalayın. Bir daire çizerek yuvaya başlayın. Grafikte From osnap’ı kullandım ve seçilen köşeden ofseti yazdım. Bu dairenin de 6 yükseklikte olması gerektiğine dikkat edin, bu nedenle Z koordinatı 6 olmalıdır.

7. Daireyi 50 birim sağa kopyalayarak yuvayı bitirin. İki dairenin kadranları arasına çizgiler ekleyin, daireleri kesin ve ardından ortaya çıkan yayları ve çizgileri PEDIT komutunu kullanarak tek bir kapalı çoklu çizgide birleştirin.

8. Son dikdörtgen cebi ekleyin. Grafik, bir görünüm alanında dikdörtgen seçmenin sonuçlarını gösterir. Üçünde de vurgulanmıştır. Bu konuda kafanız karışmasın. Dört görünüm penceresinin tümünde aynı nesnelere sadece farklı görünümlerden bakıyorsunuz. Dikdörtgeni bir görünüm penceresinde silerseniz, var olmaz, bu nedenle diğerlerinin hiçbirinde görüntülenmez.

Artık beş kapalı çoklu çizginin tümüne sahip olduğunuza göre, bunların her birini katı bir şekilde ekstrüde edebilirsiniz:

1. EXTRUDE komutunu kullanın ve elde edilen katıların katının eğimli yüzeyinin ötesine uzandığından emin olun. Ne kadar ileri gittikleri önemli değil, çünkü onları en büyük katıdan çıkaracaksınız. EXTRUDE komutu tarafından ayarlanan bir seçim istendiğinde tüm nesneleri seçebilir ve bunları bir grup olarak ekstrüde edebilirsiniz.

2. SUBTRACT komutunu kullanın ve “Çıkarılacak katıları ve bölgeleri seçin” istendiğinde en büyük katıyı seçin SUBTRACT, Boolean komutlarından biridir. Diğerleri UNION ve INTERSECT’tir. Birden fazla katı veya bölgeden şekiller oluşturmak için kullanılırlar. Bölümün ilerleyen kısımlarında INTERSECT için bir kullanım göreceksiniz, ancak diğer ikisi kendi kendini açıklayıcı niteliktedir. SUBTRACT kullandığınızda, komutları dikkatlice okumalısınız.

3. En büyük katıyı seçtikten sonra, AutoCAD’e, çıkarılacak nesneleri seçmeyi bitirdiğinizi bildirmek için bir ↵’ye ihtiyacınız vardır. Sonraki istem, çıkarılacak katıları seçmenizi ister.

4. Son olarak (bir dahaki sefere bu kadar uzun sürmez), nesneleri seçmeyi bitirdiğinizde ↵ tuşuna basın. Sihir gibi, masa düzenleyiciniz var… neredeyse. Ceplerin köşelerindeki mozaik çizgilerini göstermek için bu sonraki grafik için DISPSILH’i varsayılan 0 değerine sıfırlıyorum.

Ama bir dakika bekle. Modelinizin içinden görebilirsiniz, ancak önceki grafikte gösterilen mod, düzenleyiciyi izometrik görünümde bir katı olarak görüntüler. Modelinizin her bir görünümünü çeşitli şekillerde görüntülemeyi seçebilirsiniz. SHADEMODE (VSCURRENT) komutunu veya Görünüm Pencereleri iletişim kutusunu veya Görünüm ➔ Görsel Stiller’i kullanın ve istediğiniz herhangi bir stili seçin. Sonraki grafik, izometrik görünüm alanında Kavramsal görsel stili gösterir.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir