Görünüm Alanlarını Değiştirme – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

info@akademidelisi.com * 0 (312) 276 75 93 * Her bölümden, Ödev Yazdırma, Proje Yaptırma, Tez Yazdırma, Rapor Yazdırma, Makale Yazdırma, Araştırma Yazdırma, Tez Önerisi Yazdırma talepleriniz için iletişim adreslerini kullanın. Makale YAZDIRMA siteleri, Parayla makale YAZDIRMA, Seo makale fiyatları, Sayfa başı yazı yazma ücreti, İngilizce makale yazdırma, Akademik makale YAZDIRMA, Makale Fiyatları 2022, Makale yazma, Blog Yazdırma, Blog Yazdırmak İstiyorum

Görünüm Alanlarını Değiştirme – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

18 Ekim 2022 AutoCAD arayüzü geri getirme AutoCAD Classic yapma 2023 AutoCAD klasik görünüme çevirme 0
Görünüm Etiketi – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

Model Uzayında Geometriyi Düzenleme

Model Uzayında geometriyi düzenlemek için iki genel strateji kullanabilirsiniz. Birincisi, gerçek konum stratejisi dediğim şey. Her katı temsil eden bir çizime aynı ana bilgisayar çizimine dışarıdan referans verilerek oluşturulan bir bina planı hayal edin. Döşemeler uygun konumlarına birbiri üzerine yerleştirilir.

Bu, Model Alanı sekmesindeki çizimin deşifre edilmesini zorlaştırır ancak hizalamaları zeminden zemine kontrol etmenize olanak tanır. Ardından, her biri için bir düzen oluşturarak ve bu düzendeki her bir görünüm penceresinde o XRef’in parçası olmayan tüm katmanları dondurarak katları ayırırsınız. Tüm katmanlar küresel olarak çözülür ve ardından kayan görünüm pencereleri içinde kontrol edilir.

Bu strateji gösterilmektedir. Katman gruplarını dondurmadan model alanı sekmesinde çalışmanın imkansız olduğunu dağınıklıktan görebilirsiniz. Ancak model alanı sekmesinde düzenleme yapmanız gerekmez. Düzenler oluşturarak karışıklığı ortadan kaldırırsınız ve ardından düzenlemenizi her bir düzende kayan görünüm pencerelerinde yaparsınız.

İkinci stratejiye depo katı stratejisi diyorum. Bu sefer, bir montaj çiziminde birleştirilecek olan ayrı parçaları hayal edin. Her parçadan farklı bir sayfa oluşturmak istiyorsanız Model Space’i geniş bir depo katı olarak düşünebilirsiniz. Yerin herhangi bir yerine istediğiniz her şeyi koyun.

Tamamen ilgisiz çizimler tek bir çizime eklenebilir veya harici olarak referans alınabilir ve zemine yerleştirilebilir. Veya Model Uzayında tüm parçaları farklı konumlarda çizebilirsiniz. Ardından, kullandığınız alanların her biri için kayan bir görünüm alanı oluşturulabilir ve istediğiniz kadar düzen oluşturabilirsiniz. Bu strateji gösterilmektedir. Her Yerleşim sekmesi, parçaların ve son montajın bir dizi teknik resmindeki tek bir sayfayı temsil eder.

Diğer Düzen Hususları

Düzenler hakkında söylenecek bir şey kalmadığını düşünebilirsiniz. Pekala, ele almadığım birkaç şey var. İşte, kullanışlı bulacağınızı umduğum, mizanpajlardan çizim yapmak için son ipuçlarından oluşan bir koleksiyon.

Görünüm Alanlarını Değiştirme

Bazen düzenler çok esnek olabilir. Onları herhangi bir şekle sokmak ve üst üste bindirmek de dahil olmak üzere herhangi bir düzenlemeye yerleştirmek mümkün, ancak bazen tamamen başka bir düzenin içinde bir düzen oluşturan birisiyle karşılaşıyorum. Daha büyük görünümü etkinleştirdikten sonra, daha küçük olanı tıklatarak etkinleştiremezler.

Ctrl+R tuş kombinasyonu, bir düzendeki tüm kayan görünüm pencereleriniz arasında geçiş yapar. CVPORT değişkeni ile belirli bir bakış açısını da etkinleştirebilirsiniz, ancak her bir görünüm alanına hangi numaranın atandığını bilmelisiniz. Bu seçeneğin bir Lisp programında kullanılması muhtemeldir.

VPMAX

Viewport Maximize ve Viewport Minimize (VPMAX ve VPMIN) piyasaya sürüldüklerinde bana iyi özellikler gibi görünüyordu. Herhangi bir kayan görünüm portunun kenarına çift tıklarsanız, ekranı doldurur ve Model Alanında çalışırsınız. VPMAX, o görünüm penceresi için katman durumunu dikkate alır, geometriyi düzenlemenize, yakınlaştırma ve uzaklaştırma, gezinme ve ardından VPMIN yazdığınızda veya durum çubuğunda Görüntü Alanını Küçült düğmesini tıklattığınızda başladığınız ölçeğe geri dönmenize olanak tanır. 

VPMAX iyi görünüyordu, ancak onu daha kullanışlı hale getirecek tek şeyi yapmıyor: Açıklanamaz bir şekilde, boyutları yerleştirdiğinizde ölçek faktörünü dikkate almıyor. DIMSCALE 0 olarak ayarlanmış ve görüntü alanı kilitlenmiş olsa bile, bu özelliği kullanarak yerleştirdiğiniz tüm boyutlar, boyut yerleştirildiği anda yakınlaştırma faktörüne ölçeklenir. Buna bir aksaklık diyemem çünkü bu bir özellik olabilir ama umarım değişir.


AutoCAD arayüzü geri getirme
AutoCAD arayüz değiştirme
AutoCAD klasik görünüme çevirme
AutoCAD Classic yapma 2023
AutoCAD çizgi KAYDIRMA komutu
AutoCAD arayüz kayboldu
AutoCAD Classic görünüm
AutoCAD yakınlaştırma komutu


Adalar ile Görünüm Pencereleri

Bir keresinde bir atölye katılımcısı bana bir ada ile yüzen bir görünüm penceresi yaratmanın bir yolu olup olmadığını sordu. O zaman bunu düşünmemiştim, ama o, görüntü alanı içinde Paper Space’e metin yerleştirebileceği boş bir alan istiyordu. Silinenler o zamanlar Ekspres Araçlardı ve o bunları yüklememişti.

O zaman DRAWORDER komutunu kullanmanın sonuçları zaten kilitlenemezdi, bu yüzden metnin her zaman okunabilir olacağını garanti edemezdi ve görünüm penceresindeki hiçbir geometriyi kırpmak istemiyordu. Sadece görmesini engellemek istedi. REGION komutunu kullanarak onun istediğini yapan bir şey bulduk.

Bölgeler 2B şekillerdir, ancak sıfır kalınlığa sahip 3B modeller gibi davranırlar. Bu gerçek dünya değil, bu nedenle sıfır kalınlıkta nesnelere sahip olabilirsiniz. Bölgeler 3D modeller gibi değiştirilebilir. UNION komutu kullanılarak birleştirilebilirler ve SUBTRACT komutu kullanılarak birbirlerinden çıkarılabilirler ve sonuçlar, kalınlığı olan 3B katılara ekstrüde edilebilir.

Ancak, kayan görünüm pencereleri oluşturmak için bölgeleri aşağıdaki gibi de kullanabilirsiniz:

1. Görünüm penceresinin ve adaların boyutunu, şeklini ve konumunu temsil eden dikdörtgenler, daireler veya kapalı çoklu çizgiler çizin.
2. Hepsini bölgelere dönüştürmek için REGION komutunu kullanın.
3. Küçük şekilleri büyük olandan çıkarmak için SUBTRACT komutunu kullanın. Bunlar ada olur ve tek bir bölgeniz olur.
4. Bölge nesnesini kayan bir görünüm penceresine dönüştürmek için MVIEW komutunu veya Görünüm Pencereleri araç çubuğundaki uygun düğmeyi kullanın.

Yüzen bir görünüm penceresi oluşturmak için adaları olan bir bölge kullanıyorsanız dikkat etmeniz gereken bir şey var. Adalar tarafından kapsanan nesneleri göremeseniz bile yine de yakalayabilirsiniz. Görünüm alanının kapalı kısmını geçerseniz, herhangi bir düzensiz kayan görünüm alanında bu sorun olur.

Düzensiz Görünüm Alanları

Başka bir nesneden oluşturulmuş kayan bir görünüm penceresi seçtiğinizde, iki varlık seçersiniz: bir görünüm alanı ve orijinal nesne. Görünüm alanı dikdörtgendir, ancak bir kısmı diğer varlık tarafından maskelenmiştir. Görünüm alanını seçip özelliklerini kontrol ederseniz, iki nesneniz olduğunu göreceksiniz. Her nesnenin özelliklerini diğerinden bağımsız olarak listeleyebilirsiniz.

İki olası sorun ortaya çıkabilir:

• Görünüm pencerelerinin bulunduğu katmanı dondurursanız, görünüm pencereleri dikdörtgen olur.
• Görünüm pencerelerinin açık olduğu katmanı kapatırsanız, orta tekerlekle Kağıt Alanında ilk kaydırma veya yakınlaştırma yaptığınızda, düzen üzerlerinde hareket ettikçe Model Alanı nesneleri sabit kalıyormuş gibi görünür. Model Alanı varlıklarınızın görünürlüğünü bile kaybedebilirsiniz. Ekranı tekrar izlemek için REGEN’i kullanın.

yazar avatarı
akademi22 akademi22

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir