İzolinler Nedir? – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

info@akademidelisi.com * 0 (312) 276 75 93 * Her bölümden, Ödev Yazdırma, Proje Yaptırma, Tez Yazdırma, Rapor Yazdırma, Makale Yazdırma, Araştırma Yazdırma, Tez Önerisi Yazdırma talepleriniz için iletişim adreslerini kullanın. Makale YAZDIRMA siteleri, Parayla makale YAZDIRMA, Seo makale fiyatları, Sayfa başı yazı yazma ücreti, İngilizce makale yazdırma, Akademik makale YAZDIRMA, Makale Fiyatları 2022, Makale yazma, Blog Yazdırma, Blog Yazdırmak İstiyorum

İzolinler Nedir? – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

13 Ocak 2023 Autocad duvar kalınlığı komutu Autocad Overkill komutu nedir 0
Platformlar Arası Farklılıklar

2B Teknik Resimlerde 3B Katı İşlemleri Kullanma

Bu bölümde açıklanan özelliklerden bazılarını AutoCAD’in bölge nesnesinden yararlanarak 2B çizime uygulayabilirsiniz. Bölgeler, Boole işlemlerini uygulayabileceğiniz iki boyutlu nesnelerdir.

Bölgeler kullanılarak bir dizi kapalı çoklu çizgi şeklinin hızla bir İngiliz anahtarı çizimine nasıl dönüştürülebileceğini gösterir. Şeklin üst kısmındaki şekiller önce 2D Draw kontrol panelindeki Bölge aracı kullanılarak bölgelere dönüştürülür. Ardından, şekiller ortada gösterildiği gibi hizalanır.

Son olarak daireler ve dikdörtgen, Birleştir komutuyla birleştirilir (Katı Düzenleme Birliğini Değiştir’i seçin veya LT kullanıyorsanız, Bölge Birliğini Değiştir’i seçin); ardından altıgen şekilleri şekilden çıkarın (Modify Solid Editing Subtract’ı seçin veya LT kullanıyorsanız, Bölge Çıkarmasını Değiştir’i seçin). Denemek isterseniz, Region.dwg örnek dosyasını kullanabilirsiniz.

Karmaşık Katılar Oluşturma

Daha önce öğrendiğiniz gibi, 3D Make kontrol panelindeki Extrude seçeneğini kullanarak bir sürekli çizgiyi katıya dönüştürebilirsiniz. Bu işlem, yerleşik ilkellerden daha karmaşık şekiller oluşturmanıza olanak tanır. Halihazırda denediğiniz basit düz ekstrüzyona ek olarak, şekilleri kavisli yollara ekstrüde edebilir veya bir ekstrüzyonu inceltebilirsiniz.

Bir Ekstrüzyonu İnceltmek

Biraz çabayla oldukça karmaşık bir katı oluşturmak için bir ekstrüzyonu nasıl inceltebileceğinize bakalım:

1. Taper katmanını açın. Dikdörtgen bir sürekli çizgi belirir. Bu dikdörtgenin köşeleri, Fileto komutu kullanılarak 0,5 yarıçapına yuvarlanır.
2.3DMakekontrol panelindekiExtrudedüğmesine tıklayın veyaKomut istemindeExt↵girin.
3. Ekstrüde edilecek nesneleri seçin: komut isteminde az önce çizdiğiniz sürekli çizgiyi seçin ve ↵ tuşuna basın.
4. Ekstrüzyon yüksekliğini belirtin veya [Yön/Yol/Taper açısı] <3,0000>: komut isteminde t↵ girin.
5. Ekstrüzyon için koniklik açısını belirtin <0>: isteminde 4↵ girin.
6. Ekstrüzyon yüksekliğini belirtin veya [Yön/Yol/Taper açısı] <1,0000>: komut isteminde 3↵ girin. Ekstrüde sürekli çizgi Şekil 23.10’a benzer.
7. Az önce oluşturduğunuz parçayı orijinal katı ile birleştirin. Katı Düzenleme Birliğini Değiştir’i seçin ve ardından kalıptan çekilmiş parçayı ve hemen altındaki bileşik katıyı seçin. Seçiminizi tamamlamak için ↵ tuşuna basın.

İPUCU: 5. adımda, ekstrüzyon için bir konik belirtebilirsiniz. Z ekseninden derece cinsinden bir koniklik belirleyin veya ekstrüzyonu dışa doğru inceltmek için negatif bir değer girin. Veya ↵ tuşuna basarak varsayılan 0°’yi kabul edin, sürekli çizgiyi koniklik olmadan ekstrüde edin.

İzolinler Nedir?

Bu mesaj, silindirler ve delikler gibi kavisli nesnelerin görüntülenme şeklini kontrol eden Isolines sistem değişkeni için geçerli ayarı anlatır. 4 ayarı, bir silindirin her iki ucunda birer daire bulunan dört çizgiyle temsil edilmesine neden olur.

Bunu önceki alıştırmada Braket modeli için oluşturduğunuz deliklerde görebilirsiniz. Komut isteminde Isolines↵ girerek Isolines ayarını değiştirebilirsiniz. Ardından, yüzeyleri temsil etmek için kullanılacak çizgi sayısı için bir değer girersiniz. Bu ayar, Seçenekler iletişim kutusunun Görüntü sekmesindeki Yüzey Başına Kontur Çizgileri seçeneği tarafından da kontrol edilir.


Autocad Overkill komutu nedir
Autocad çizgi kalınlığı gösterme
Autocad silinmeyen çizgiler
Overkill komutu nasıl kullanılır
Autocad çizgi kalınlığı kaç olmalı
AutoCAD toplama lisp indir
Autocad duvar kalınlığı komutu
Autocad çizgi kalınlığı kapatma


Eğri Yolda Ekstrüzyon

Aşağıdaki alıştırmada göreceğiniz gibi, Ekstrüde Et komutu, sürekli çizgi, yay veya 3B sürekli çizgi ile tanımlanan bir yol boyunca hemen hemen her sürekli çizgi şeklini ekstrüze etmenize izin verir. Bu noktada, ekstrüzyonu yapmak için gerekli bileşenleri oluşturdunuz.

Ardından, kalıptan çekilmiş şekli bitireceksiniz:

1. Yol katmanını açın. Bu katman, ekstrüde edeceğiniz daireyi ve gösterildiği gibi S gibi görünen yolu içerir.
2. 3D Make kontrol panelinde Süpürme düğmesine tıklayın, daireye tıklayın ve ardından ↵ tuşuna basın.
3. Süpürme yolunu seçin veya [Hizalama/Taban noktası/Ölçek/Büküm] isteminde, sürekli çizgi eğrisine tıklayın. AutoCAD bir an duraklar ve ardından yolu izleyen sağlam bir tüp oluşturur. Tüp bir tüp gibi görünmeyebilir çünkü AutoCAD bunun gibi ekstrüde katıları profilini gösteren dört çizgiyle çizer.
4. 3D Make kontrol panelinde Subtract aracına tıklayın veya Modify Solid Editing Subtract’ı seçin ve ardından bileşik katıyı seçin.
5. ↵ tuşuna basın. Nesneleri seç: komut isteminde eğri katıya tıklayın ve ↵ tuşuna basın. Eğri katı, kare katıdan çıkarılır. Çiziminiz görünüyor.

Bu alıştırmada, ekstrüzyon yolu için eğimli bir sürekli çizgi kullandınız, ancak bir ekstrüzyon yolu için herhangi bir 2B veya 3B sürekli çizginin yanı sıra bir çizgi veya yay kullanabilirsiniz.

Bir Çoklu Çizgiyi Döndürmek

Amacınız dairesel bir nesne çizmek olduğunda, döndürülen veya dairesel bir yolda süpürülen bir katı oluşturmak için 3D Make kontrol panelindeki Döndür komutunu kullanabilirsiniz. Dönen bir şafttan bir şekil oymanıza izin veren bir torna tezgahına benzer şekilde Revolve’un hareketini düşünün.

Bu durumda, dönen mil bir sürekli çizgidir ve onu oymak yerine profili tanımlar ve ardından profili bir eksen etrafında döndürürsünüz. Aşağıdaki alıştırmada, sivrilen katıda bir yuva oluşturacak bir katı çizeceksiniz. Yuvanın profili olan bir 2B sürekli çizgi oluşturdum.

Çoklu çizgiyi parantez çizimine getirmek için basit bir kes ve yapıştır yöntemini kullanacaksınız:

1. Konik kutunun üst kısmını yakınlaştırın, böylece benzer bir görünüme sahip olursunuz.
2. Döndür katmanını açın. Bu katman, silindirik bir şekil oluşturmak için kullanacağınız kapalı bir sürekli çizgi içerir.
3. 3D Make kontrol panelinde Döndür aracını tıklayın veya Komut isteminde Rev↵ yazın.
4. Döndürülecek nesneleri seçin: komut isteminde az önce çizdiğiniz sürekli çizgiyi seçin ve ↵ tuşuna basın.
5. Bir sonraki istemi gördüğünüzde Eksen başlangıç noktasını belirtin veya [Nesne/X/Y/Z] <Nesne> ile ekseni tanımlayın: Bitiş noktası osnap geçersiz kılmayı kullanın ve gösterildiği gibi az önce eklediğiniz sürekli çizginin başlangıç köşe bitiş noktasını seçin .
6. Eksen bitiş noktasını belirtin: komut isteminde, Orto modunu açın (F8’e basın). Ardından, lastik bant çizgisi X eksenine paralel olacak şekilde ekranın en solunda bir nokta seçin.
7. Dönüş açısını belirtin veya [STart angle] <360>: isteminde, sürekli çizgiyi tam 360° süpürmek için ↵ tuşuna basın. Döndürülen form gösterildiği gibi görünür.

Brakette bir yuva oluşturmak için konik kutudan çıkarılacak olan döndürülmüş bir katı oluşturdunuz. Ancak çıkarmadan önce, döndürülmüş cismin yönünde küçük bir değişiklik yapmanız gerekir:

1. 3D İşlemleri Değiştir 3D Döndür’ü seçin. İstemi görüyorsun
UCS’deki mevcut pozitif açı: ANGDIR=saat yönünün tersine ANGBASE=0
2. Döndürülmüş cismi seçin ve ↵ tuşuna basın.
3. Temel noktayı belirtin: komut isteminde, Orta nokta sabitlemesini kullanın ve gösterildiği gibi üst yüzeyin sağ kenarını tıklayın.
4. Bir döndürme ekseni seçin: komut isteminde, yeşil döndürme kavrama aracının üzerine gelin. Y ekseni boyunca yeşil bir çizgi göründüğünde, fareye tıklayın.
5. Açı başlangıç noktasını belirtin: komut isteminde, imleci X ekseni yönüne getirin ve fareye tıklayın.
6. Açıyı belirtin bitiş noktasında: komut isteminde, eksi 5 derece döndürme için –5↵ girin. Cisim Y ekseni etrafında 5° döner.
7.3DMakekontrol panelindekiÇıkarma aracını tıklayın veya SolidEditing Subtract’ı Değiştir’i seçin. Konik kutuya tıklayın ve ardından ↵ tuşuna basın.
8. Nesneleri seç: komut isteminde döndürülmüş katıya tıklayın ve ↵↵ tuşuna basın.

yazar avatarı
akademi22 akademi22

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir