Çizim Püf Noktaları – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

info@akademidelisi.com * 0 (312) 276 75 93 * Her bölümden, Ödev Yazdırma, Proje Yaptırma, Tez Yazdırma, Rapor Yazdırma, Makale Yazdırma, Araştırma Yazdırma, Tez Önerisi Yazdırma talepleriniz için iletişim adreslerini kullanın. Makale YAZDIRMA siteleri, Parayla makale YAZDIRMA, Seo makale fiyatları, Sayfa başı yazı yazma ücreti, İngilizce makale yazdırma, Akademik makale YAZDIRMA, Makale Fiyatları 2022, Makale yazma, Blog Yazdırma, Blog Yazdırmak İstiyorum

Çizim Püf Noktaları – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

30 Temmuz 2022 AutoCAD çizim yapma AutoCAD çizimleri 2D Autocad hazır çizimler 0
Paylaşılan Komut Dosyaları

Açılarla Çalışmak

Bir açıyla çok fazla geometri çizdiyseniz, özellikle 360’a kolayca bölünemeyen garip bir eğik açıysa, hızla eskir. AutoCAD’deki çizim araçlarının çoğu, makul, dik geometri ile uğraştığınızı varsayar, ancak bu işler her zaman gerçek dünyada olduğu gibi değildir. Özellikle yakalama, ızgara, orto, kutup ve nesne izleme, çoğunlukla yatay ve dikey çizgiler çizerken en iyi sonucu verir.

Çalıştığınız eğik geometri 360’a eşit olarak bölünen bir açıya sahipse, kutupsal izlemenin artış açısını bu sayıya ayarlayın ve muhtemelen yapmanız gereken tek şey budur. Öte yandan, garip bir açıyla çalışıyorsanız, bunu Drafting Ayarları iletişim kutusuna ek bir açı olarak ekleyin.

Kutup takibi yardımcı olabilir, ancak açısal geometriyi düzeltmek için bilinçaltında başınızı eğdiğiniz için boynunuz ağrıyorsa, okumaya devam edin.

Ya eğik bir açıda olan bir binanın kanadında veya buna benzer bir şey üzerinde çalışıyorsanız? İlk düzeltme, ekrandaki 2B geometriyle eşleşmesi için kullanıcı koordinat sistemini (UCS) Z ekseni etrafında döndürür. Bunu yapmanın kolay bir yolu, matematik gerektirmeyen UCS’nin Nesne seçeneğini kullanmaktır.

İkinci düzeltme, çok gizli PLAN komutunu kullanır. Bu adımları takip et:

1. UCS komutunu kullanın ve nesne seçeneği için OB yazın.
2. Çalışmak istediğiniz açısal geometrinin parçası olan bir çizgiye tıklayın. Böyle bir çizgi yoksa (örneğin, her şey bir bloğun veya Xref’in parçasıysa), önce bir çizgi çizin ve ardından UCS’yi buna hizalayın.
3. Plan yazın ve ardından iki kez Enter tuşuna basın. Evet, PLAN bir komuttur; belirtilen bir UCS’nin plan görünümünü görüntüler. İkinci Enter, geçerli UCS olan varsayılanı kabul eder. Az önce belirlediğiniz UCS’nin “planına” bakıyormuşsunuz gibi düşünün.
4. UCS ile bir görünümü kaydedin, böylece buraya kolayca geri dönebilirsiniz.

Ortaya çıkan görünüm, döndürülen geometriyi gösterir ve üzerinde çalışılması daha kolay olmalıdır. 90 derecede çizilen çizgilerin beklediğiniz gibi (UCS nedeniyle) dümdüz yukarı çıktığını ve çizim araçlarının normal şekilde çalıştığını unutmayın. Orijinal oryantasyona dönmek için, UCS Girin Plan Girin Girin Girin yazın. Bu dizi sizi dünya koordinat sistemine geri döndürür ve ardından onu “planlar”.

UCS değiştirildiğinde plan görünümünün otomatik olarak geri yüklenmesi için UCSFOLLOW’u 1’e ayarlayın (gördüğünüz görünüm UCS’yi izleyecektir). Bu, 2B çizimler üzerinde çalışırken yararlıdır çünkü o zaman görünümü döndürmek için yalnızca UCS’yi değiştirmeniz gerekir.

Çizim Püf Noktaları

AutoCAD, son derece karmaşık, yapılandırılmış, kesin çizgilerle belirlenmiş bilgileri yönetme konusunda başarılıdır; ancak daha gevşek, geçici, kavramsal fikirleri yakalamakta pek iyi değil. AutoCAD 2007, yeni görsel stil özellikleriyle sert kenarların kabataslak görünmesini sağlayabilir, ancak araç seti görsel beyin fırtınasına ilham vermez.

Fiziksel bir eskiz defteri ve/veya Google SketchUp’ı yenmek zordur, ancak AutoCAD, kullanmak isteyebileceğiniz, az bilinen birkaç çizim tekniği sunar.

Birincisi, eski ve yeterince takdir edilmeyen SKETCH komutudur. Bu komut, tabletlerin popüler olduğu günlere dayanıyor çünkü fark etmediyseniz, fareyle çizim yapmak pek kolay değil. Yine de biraz pratikle, bir fareyle çizim yapmak için yeterince iyi olabilirsiniz.

Bakın ne hale geldik? Bilgisayarları kullanmak için kalemlerden kurtulduk ve şimdi bir kalemin çok daha etkili bir şekilde yapabileceklerini simüle etmek için bilgisayarları kullanıyoruz.


AutoCAD çizimleri 2D
AutoCAD
AutoCAD çizim yapma
Autocad hazır çizimler
AutoCAD Alıştırma çizimleri PDF
AutoCAD çizim indir
Parayla autocad çizimi
Autocad çizimleri dwg


Bunları deneyin:

1. SKETCH komutunu kullanın (yalnızca bunun için klavye girişi).
2. Çizim sırasında dinamik giriş devre dışıdır, bu nedenle komut satırını açmanız gerekir. “Eskiziniz” kısa düz çizgilerden oluşur, bu nedenle rekor artışını yeterince küçük ayarlayın, böylece eğriler çok pürüzlü olmaz. Segment uzunluğunu grafiksel olarak belirlemek için iki noktayı tıklayın veya varsayılanı kabul etmek için Enter’a basın.
3. Bu olağandışı komut, tablette altı düğmeli bir “pak” ile çalışmak üzere tasarlanmıştır, ancak yine de fareyle çalışır. P yazın ve çizime başlamak için Enter’a basın. Dikkatli olun, çünkü farenin hareket ettiği her yer vektör segmentleri olarak kaydedilir.
4. Kalemi yukarı kaldırıp çizimi durdurmak için Enter’a basın. Kroki tamamlandı. Çiziminiz mükemmel değilse birkaç parçayı kırpmak ve/veya silmek isteyebilirsiniz.

Size göstereceğimiz bir sonraki çizim tekniği, 2B şekillerle veya daha doğrusu bölgelerle çizim yapmak için Booleanların gücünden yararlanır. Gerçek serbest biçimli eskizden ziyade inşaat kağıdı, makas ve yapıştırıcı ile oynamaya benzer, ancak bu teknik tasarım sürecinizin kavramsal aşamasında faydalı olabilir.

Dalışa geçmeden önce, bölgeler hakkında bir şeyler bilmelisiniz. Bir alanı tanımlayan sınırlandırılmış 2B şekillerdir. Yalnızca kenarları boyunca tanımlanan kapalı bir çoklu çizginin aksine, bir bölge sınırları içinde her yerde tanımlanır. Birleştirme, çıkarma ve kesişme gibi Boole işlemleri, makasınız ve yapıştırıcınız gibidir, 2B bölgelerde (ve 3B katılarda) çalışırlar.

Boolean’a bir girdap çizin:

1. Birkaç dikdörtgen, elips, daire, çokgen çizin veya elle kapalı sürekli çizgiler çizin. Bunları inşaat kağıdı parçaları gibi düşünün (bize katlanın).
2. Hoş bir kolaj oluşturana kadar parçaları hareket ettirerek üst üste getirin.
3. REGION komutunu kullanın ve düzenlediğiniz tüm şekilleri seçin. Hepsini bölgelere dönüştürmek için Enter’a basın; tamamen aynı görünüyorlar, ancak şimdi alan ile tanımlanıyorlar.
4. Orijinal şekilleri birleştiren yeni sınırları birleştirmek, kesmek veya elde etmek için UNION, SUBTRACT ve/veya INTERSECT komutlarını kullanın. Serbest çizimden daha fazlası olan ilginç bir geometri parçası oluşturana kadar oynamaya devam edin.
5. Bölgeyi çizgiler haline getirerek patlatın.
6. Tek tek çizgileri sürekli bir kenara bağlamak için PEDIT komutunun Birleştir seçeneğini kullanın.
7. Örneğin, çoklu çizgiyi bir duvar kalınlığı ile dengeleyin. Buradan alın ve çizim araçlarını kullanarak tasarımı daha da geliştirin.

yazar avatarı
akademi22 akademi22

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir