Görüntü Tabanlı Modelleme – Analizi Yaptırma Fiyatları – Yazılım Analizi Örnekleri – Ücretli Analizi Yaptırma – Ücretli Yazılım Yaptırma

info@akademidelisi.com * 0 (312) 276 75 93 * Her bölümden, Ödev Yazdırma, Proje Yaptırma, Tez Yazdırma, Rapor Yazdırma, Makale Yazdırma, Araştırma Yazdırma, Tez Önerisi Yazdırma talepleriniz için iletişim adreslerini kullanın. Makale YAZDIRMA siteleri, Parayla makale YAZDIRMA, Seo makale fiyatları, Sayfa başı yazı yazma ücreti, İngilizce makale yazdırma, Akademik makale YAZDIRMA, Makale Fiyatları 2022, Makale yazma, Blog Yazdırma, Blog Yazdırmak İstiyorum

Görüntü Tabanlı Modelleme – Analizi Yaptırma Fiyatları – Yazılım Analizi Örnekleri – Ücretli Analizi Yaptırma – Ücretli Yazılım Yaptırma

11 Mayıs 2023 3D tasarım programı En iyi 3D modelleme programları 0
Format Verileri

Görüntü Tabanlı Modelleme ve İşleme

Görüntü tabanlı modelleme veya işleme, geometrik modellerin yerine görüntüler veya fotoğraflar kullanır. Bu teknik, daha kısa modelleme süreleri, daha yüksek işleme hızları ve benzeri görülmemiş düzeyde fotogerçekçilik sağlar. Ayrıca, film haritaları, panoramalar, görüntü çarpıtma, ışık alanları ve 3B tarama dahil olmak üzere görüntüleri modellere ve ardından tekrar işlemeye dönüştürmek için farklı yaklaşımları ele alır.

Görüntüleri doğrudan geometrik modelden oluşturmak yerine yeni karelere yakınlaştırmak için yeniden kullanarak işleme sürecinin önemli ölçüde hızlandırılabileceği gözlemlenmiştir. Bir görüntünün yenilenmesi gerekip gerekmediğini belirleyen yaklaşımla ortaya çıkan işleme hatası, görüntü nesnenin geometrisiyle karşılaştırılarak hesaplanabilir.

Görünüm konumu ve yönü göz önüne alındığında, ağaç, bina veya insan avatarı gibi karmaşık bir modeli değiştirmek için şeffaf arka plana sahip bir çokgen üzerine eşlenmiş bir doku görüntüsü kullanabiliriz. Çokgen, her zaman bakış açısına dik ise reklam panosu veya poster olarak adlandırılır.

Görüntü tabanlı işlemeyi ve model tabanlı işlemeyi tek bir uygulamada entegre edebiliriz. Örneğin, avatar vücut parçalarını oluşturmak için görüntüleri kullanabilir ve parçaları hareket ettirmek ve şekillendirmek için geometrik dönüşümler kullanabiliriz.

İnsan benzeri bir avatar geometrik modeli, eklemlerden ve vücut bölümlerinden oluşur. Hareket mekanizması veya önceden oluşturulmuş hareket verileri tarafından yönetilen bu eklemlerin 3B konumları, avatarın o andaki hareketini benzersiz bir şekilde tanımlar. Animasyon sürecinin tamamı, animasyon süresi açısından her karenin ortak koordinatlarını bulmak için kullanılır.

3D avatarın her parçasını ayrı ayrı projeksiyon düzlemine yansıtırsak, bu yansıtılan 2D görüntülerin sentezi, segment derinlik değerlerinin uygun şekilde hesaba katılması koşuluyla, gerçekte ekranda gördüğümüz 3D avatarın son görüntüsü olacaktır.

Bu nedenle, avatar yürüyüşü, avatar segment görüntülerinin uygun dönüşümleri ile simüle edilebilir. Bu açıdan avatarın yürümesi, parçalarının 3 boyutlu uzaydaki hareketleri ile aynıdır. Buradaki temel fikir, doğrudan geometrik modelden her kare için avatar oluşturmak yerine anlık görüntü segment görüntülerini birkaç kare üzerinde yeniden kullanmaktır.

Karmaşık insan benzeri 3D avatar modeli, yalnızca güncellenmeleri gerektiğinde vücut segmenti görüntülerini yakalamak için kullanılır. Sonraki animasyon çerçeveleri, 2B dönüştürmeler ve anlık görüntü segment görüntülerinin sentezi yoluyla dinamik olarak oluşturulur.

Animasyon ve Simülasyon

Bilgisayar animasyonu, ekran görüntüsünü saniyede 24 kareden fazla bir görüntü dizisiyle yenileyerek elde edilir. Anahtar kare animasyonu, önceden hesaplanmış anahtar kare görüntüleri ve önemli miktarda zaman alabilen ara resimler kullanılarak ve ardından oluşturulan görüntülerin sırasını gerçek zamanlı olarak görüntüleyerek (oynatarak) elde edilir.

Anahtar kare animasyonu, genellikle hiçbir etkileşimin veya öngörülemeyen değişikliklerin gerekli olmadığı filmlerde ve TV reklamlarında görsel efektler için kullanılır. Etkileşimli animasyon ise görüntüleri anında hesaplayarak, üreterek ve eşzamanlı olarak görüntüleyerek elde edilir. Gerçek zamanlı animasyondan bahsettiğimizde, gerçek dünya davranışıyla aynı zaman dilimlerinde meydana gelen sanal animasyonu kastediyoruz.

Bununla birlikte, grafik araştırmacıları için, gerçek zamanlı animasyon genellikle animasyonun düzgün veya etkileşimli olduğunu ima eder. Gerçek zamanlı animasyon genellikle sanal ortamlarda eğitim, öğretim ve 3D oyunlar için kullanılır. Birçok modelleme ve işleme aracı, genellikle simülasyonla ilişkilendirilen animasyon araçlarıdır.

Öte yandan simülasyon, gerçek dünyanın veya hayali sistemin davranışını anlamak için oluşturduğumuz, yürüttüğümüz ve deneyler yaptığımız bir yazılım sistemidir; bu genellikle bilimsel hesaplama yoluyla belirli doğal fenomenleri üretme süreci anlamına gelir.


3D modelleme ücretsiz
3D MODELLEME programları
3D tasarım
3D modelleme uygulamaları
3D modelleme Online
En iyi 3D modelleme programları
3D tasarım programı ücretsiz
3D İnsan modelleme


Simülasyon sonuçları, atomik aktivitelerin (atomların konumları, hızları, basınçları ve diğer parametreleri) veya sıvı davranışlarının (vektörlerin ve basınçların hacmi) büyük veri kümeleri olabilir.

Bilgisayar simülasyonu, bilim adamlarının malzeme yapısını ve dayanıklılığını anlamak ve üstün kalitede yeni bileşikler bulmak için belirli nanoyapılı malzemelerin atomik davranışını oluşturmasına olanak tanır. Görselleştirme ile bütünleştirilmiş simülasyon, pilotların uçmayı öğrenmesine yardımcı olabilir ve otomobil tasarımcılarının çarpışmalar sırasında yolcu bölmesinin bütünlüğünü test etmelerine yardımcı olabilir.

Birçok hesaplamalı bilim adamı için simülasyon, herhangi bir görselleştirme ile hiç ilgili olmayabilir. Bununla birlikte, birçok grafik araştırmacısı için simülasyon genellikle animasyon anlamına gelir. Günümüzde grafik simülasyon veya kısaca simülasyon, genellikle bilimsel hesaplama ve modelleme yoluyla üretilen belirli bir süreç veya davranışın animasyonudur.

Burada, simülasyon ve animasyonun entegrasyonunu vurguluyoruz; simüle edilmiş sonuçlar, grafik modeller oluşturmak ve animasyon davranışlarını kontrol etmek için kullanılıyor. Simülasyon yoluyla bir modelle deney yapmak, gerçek bir varlıktan çok daha kolay, daha ucuz ve daha güvenlidir.

Aslında, uzay mekiği pilotlarının eğitimi ve moleküler dinamiğin incelenmesi gibi birçok durumda, hedeflere ulaşmak için modelleme ve simülasyon tek uygulanabilir yöntemlerdir. Gerçek zamanlı simülasyon, aşırı yüklenmiş bir terimdir. Hesaplamalı bilim adamlarına göre, genellikle simülasyon zamanı, fiziksel sürecin (simülasyon altında) gerçekleşmesi gereken gerçek zamandır.

Otomatik kontrolde, çıkış yanıt süresinin otomatik geri bildirim ve kontrol için yeterince hızlı olduğu anlamına gelir. Grafiklerde, genellikle simülasyonun etkileşimli bir insan algısı oranında canlandırıldığı anlamına gelir.

Grafiklerdeki vurgu, fiziksel sürecin kesin olarak doğru zamanlamasından ziyade yanıt verebilirlik ve akıcı animasyon üzerinedir. Birçok eğitim için simülasyon uygulamasında, kesinlikle bilimsel veya fiziksel hesaplama yerine etkileşimli eğitim ortamları için gerçekçi davranış oluşturmaya odaklanılır.

Bir polihedron, yüzeyi düz çokgenlerden oluşan rastgele bir 3B şekildir. Düzenli bir çokyüzlü, yüzleri ve köşeleri aynı görünendir.

Yalnızca beş düzenli çokyüzlü vardır: dörtyüzlü — bir tepe noktasında üç eşkenar üçgen bulunan 4 yüz; küp — bir tepe noktasında üç kare bulunan 6 yüz; oktahedron – bir tepe noktasında dört eşkenar üçgen bulunan 8 yüz; dodecahedron – bir tepe noktasında üç beşgen bulunan 12 yüz; ve ikosahedron – bir tepe noktasında beş eşkenar üçgen bulunan 20 yüz. Düzenli polihedron modelleri birçok kitap ve grafik paketinde bulunabilir. Bununla birlikte, karmaşık çokyüzlü modelin inşa edilmesi çaba gerektirir.

yazar avatarı
akademi22 akademi22

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir