Görüntü Kontrolü – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

info@akademidelisi.com * 0 (312) 276 75 93 * Her bölümden, Ödev Yazdırma, Proje Yaptırma, Tez Yazdırma, Rapor Yazdırma, Makale Yazdırma, Araştırma Yazdırma, Tez Önerisi Yazdırma talepleriniz için iletişim adreslerini kullanın. Makale YAZDIRMA siteleri, Parayla makale YAZDIRMA, Seo makale fiyatları, Sayfa başı yazı yazma ücreti, İngilizce makale yazdırma, Akademik makale YAZDIRMA, Makale Fiyatları 2022, Makale yazma, Blog Yazdırma, Blog Yazdırmak İstiyorum

Görüntü Kontrolü – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

11 Ocak 2023 AutoCAD ölçülendirme ayarları AutoCAD ölçülendirme komutu 0
İletim Sayfa Setleri – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

Görüntü Kontrolü için Kamera Ekleme

Bu bölüm boyunca, görünümleri nasıl kaydedebileceğinizi ve geri çağırabileceğinizi gördünüz. Özellikle kaydettiğiniz ve geri çağırdığınız birkaç görünümünüz varsa, görünümler gerçekten zaman kazandırabilir. Görünümler ayrıca arka plan ve görsel stilleri de kaydedecektir. Tipik olarak, şimdiye kadar öğrendiğiniz araçları kullanarak bir görünüm ayarlarsınız; ancak başka bir araç size özel durumlar için ihtiyaç duyabileceğiniz ekstra kontrol düzeyini sağlayabilir.

Açık olmayan şey, görüşlerinizin aynı zamanda kameralar olarak temsil edilmesidir. Şu anda Camera Glyph adlı bir ayar kapalı olduğundan kameraları göremezsiniz.

3B Görünümümü bir kamera olarak görselleştirmek için aşağıdakileri deneyin:

1. 3D Navigate kontrol paneli açılır listesini kullanarak SE İzometrik Tel Kafes görünümüne dönün.
2. Görünümünüzü benzer görünecek şekilde ayarlayın.
3. 3D Navigate kontrol panelini genişletin ve ardından Kameraları Görüntüle aracına tıklayın. Çizimin alt yarısında iki kamera görüyorsunuz.
4. Kameralardan birine tıklayın. Kameranın gördüklerini gösteren bir pencere açılır.
5. Escape tuşuna basın ve ardından diğer kamerayı tıklayın. Kamera önizlemesi size diğer görünümün örneklerini gösterecek şekilde değişir.

Bir kamera seçtiğinizde, yalnızca kamera önizlemesini görmekle kalmaz, aynı zamanda kamera için bir dizi tutma yeri de görürsünüz. Biraz sonra bu kulplardan bazılarıyla çalışma şansınız olacak. Ardından, Kamera aracını kullanarak bir görünüm oluşturmaya çalışın. Aşağıdaki alıştırma, Cephe modeline kamera eklemenin bir örneğini göstermektedir.

Bir kamera ekleyeceksiniz ve kamera için mevcut seçeneklerden birini uygulayacaksınız:

1.WCS’ye gitmek içinUCS↵W↵girin.3DNavigatekontrol panelindeCreateCameratoolin’e tıklayın.

2. Kamera konumunu ayarlamak için gösterilen noktaya tıklayın.
3. Hedef konumu belirtin: komut isteminde, Merkez osnap’ı kullanın ve kemerin merkezini seçin. Şu istemi görüyorsunuz: Bir seçenek girin [?/Name/LOcation/Height/Target/LENs/Clipping/View/eXit]<eXit>:
4. Kameranın yüksekliğini göz seviyesinde ayarlamak için Yükseklik seçeneği için H↵ yazın.
5. Kamera yüksekliğini belirle <0 ̋>: isteminde 5 ́↵ girin. Daha fazla seçenek girmenize izin vermek için seçenekler istemi geri döner.
6. Kamera yerleştirmeyi tamamlamak için ↵ tuşuna basın. Kamera, 2. adımda seçtiğiniz konumda görünür.

Komut istemindeki seçeneklerden birini kullanarak 2. adımda seçtiğiniz konumdan bağımsız olarak kameranın yüksekliğini ayarlayabildiniz. Mevcut olan diğer seçenekleri açıklar.

İPUCU: AutoCAD, kameranıza Camera1 varsayılan adını verir. Özellikler paletinde veya Görünüm Yöneticisi iletişim kutusunda istediğiniz zaman yeniden adlandırabilirsiniz.


AutoCAD Komutları
AutoCAD ölçülendirme ayarları
Autocad zoom sorunu
AutoCAD ölçülendirme komutu
DWG TrueView ölçü alma
Autocad otomatik ölçülendirme lisp
AutoCAD kısayol değiştirme
AutoCAD Kısayolları


Kameranızda Ayarlamalar Yapma

Artık kamerayı yerleştirdiğinize göre, görünümün nasıl göründüğünü görebilirsiniz. Yeni kameranızın görünümünü görüntülemek için 3D Navigate açılır listesini kullanabilir veya Kamera Önizleme penceresini açmak için kameraya tıklayabilirsiniz.

Bunlardan herhangi birini yapmadan önce, kamerada bazı ayarlamalar yapmayı deneyin:

1. Az önce oluşturduğunuz kameraya tıklayın. Kamera Önizleme iletişim kutusu, kameranızın görüntüsünün bir örneğini gösterir. Ayrıca kamera görüş çerçevesini ve hedefini de görürsünüz.
2. Kamera tutamağına tıklayın ve kamerayı hareket ettirin. Gerçek zamanlı olarak yaptığınız değişiklikleri Kamera Önizleme iletişim kutusunda görebilirsiniz.
3. Önizlemenizin benzer görünmesi için kamera konumunu tekrar orijinal konumuna ayarlayın.

Şimdi, nasıl çalıştıklarını görmek için kırpma düzlemlerini açın:

1. Kamera hala seçiliyken sağ tıklayın ve Özellikler’i seçin.
2. Özellikler paletinin alt kısmında, Kırpma seçeneğini tıklayın ve Ön Ve Arka Açık’ı seçin.
3. Ön Düzlem değerini 20 ́ ve Arka Düzlem değerini –20 ́ (eksi 20 fit) olarak değiştirin. Kamera Önizleme görünümü artık yalnızca girişin görünümünü gösteriyor.

Kırpma düzlemleri, nesneleri hedef konumun arkasına veya önüne gizler. Az önce gördüğünüz gibi, Özellikler paletinde hedeften kırpma düzlemi mesafesini belirtebilirsiniz.

Ayrıca kameranın tutamaçlarını kullanarak doğrudan çizimde kırpma düzleminde ayarlamalar yapabilirsiniz:

1. Tutamağı açıklayan Araç İpucunu görebilmek için gösterilen Ön Klip Düzlemi tutamacının üzerine gelin.
2. Tutamağı tıklayın, ileri geri sürükleyin ve kamera ön izlemesini izleyin. Tutamağı hareket ettirirken kırpma düzleminin ön planı nasıl az çok gizlediğini görebilirsiniz.
3. 20 ́’de tutmak için tutamacın orijinal konumuna (kırmızı tutamak) tıklayın.

Görünümünüzün ne kadarının kırpıldığına dair doğrudan geri bildirim alabilmek için arka tutma yerini aynı şekilde ayarlayabilirsiniz.

Ardından, diğer tutamaçlardan birini ayarlamayı deneyin:

1. Sol taraftaki Mercek Uzunluğu tutamacını gösterildiği gibi tıklayın ve sola doğru sürükleyin. Bunun lens uzunluğunu kısaltma etkisi vardır. Mercek uzunluğu ne kadar kısa olursa, kamera o kadar fazla görüş alabilir. Ancak belirli bir noktadan sonra görüntü bozulmaya başlar.
2. Görüntüyü daha düşük bir mercek uzunluğunda sabitlemek için gösterildiği gibi soldaki bir noktayı tıklayın. Lens Uzunluğu değeri, Özellikler paletinde değişir.
3. Özellikler paletinde Mercek Uzunluğu değerini varsayılan değer olan 50 olarak değiştirin.

Kameranın Özellikler paletinde görebileceğiniz gibi, görünümü etkilemek için bir dizi kontrole sahipsiniz. Kameralar ve kullanıcı tarafından oluşturulan görünümler temel olarak aynı şey olduğundan, kameralar için gördüğünüz özellikler, Görünüm Yöneticisi’nde görünümler için göreceğiniz özelliklerle aynıdır. (3D Navigate açılır listesini açın ve listenin en altındaki Görünümleri Yönet’i seçin.) Burada sunulan seçeneklerin diğer görünümler için de geçerli olduğu açıktır.

Çalışmanızın sonuçlarını görelim:

1. 3D Navigate kontrol panelinde açılır listeden Kamera1’i seçin. Az önce kurduğunuz kamera görüntüsünü görürsünüz.
2. Görsel Stil kontrol panelini genişletin ve Kenar Çıkıntısı seçeneğine tıklayın.

Animasyonlu Gözden Geçirme Oluşturma

Kamera ile ilgili bir diğer özellik de hareket yolu animasyonudur. Bu, tasarımınız için animasyonlu bir gözden geçirme oluşturmanıza izin veren bir özelliktir. Bu tür animasyonlar, başkalarının fikirlerinizi daha net bir şekilde görselleştirmesine yardımcı olmak için harika bir yardımcı olabilir.

Bu alıştırmayı deneyin:

1. 3D Navigate kontrol paneli açılır listesinden SE İzometrik Tel Kafes’i seçin ve ardından görünümünüzü benzer görünecek şekilde ayarlayın.
2. Gösterilen sürekli çizgiyi çizin ve ardından sürekli çizgiyi Z ekseninde 5 ́ seviyesinde olacak şekilde hareket ettirin.
3. Hareket Yolu Animasyonlarını Görüntüle’yi seçin. Hareket Yolu Animasyonu iletişim kutusu görünür.
4. Kamera grubunda Yol seçeneğini belirleyin ve ardından Yol Seç düğmesini tıklayın.
5. Az önce çizdiğiniz sürekli çizgiyi seçin ve ardından varsayılan yol adını kabul etmek için Tamam’a tıklayın.
6. Hareket Yolu Animasyonu iletişim kutusuna geri dönün, Hedef grubunda Nokta’yı seçin ve ardından Nokta Seç düğmesini tıklayın.

yazar avatarı
akademi22 akademi22

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir