Spiral Formlar Oluşturma – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

info@akademidelisi.com * 0 (312) 276 75 93 * Her bölümden, Ödev Yazdırma, Proje Yaptırma, Tez Yazdırma, Rapor Yazdırma, Makale Yazdırma, Araştırma Yazdırma, Tez Önerisi Yazdırma talepleriniz için iletişim adreslerini kullanın. Makale YAZDIRMA siteleri, Parayla makale YAZDIRMA, Seo makale fiyatları, Sayfa başı yazı yazma ücreti, İngilizce makale yazdırma, Akademik makale YAZDIRMA, Makale Fiyatları 2022, Makale yazma, Blog Yazdırma, Blog Yazdırmak İstiyorum

Spiral Formlar Oluşturma – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

8 Ocak 2023 AutoCAD 2D Spiral Çizimi AutoCAD Helezon Çizimi AutoCAD Spiral çizimi 0
İletim Sayfa Setleri – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

Süpürme Aracı ile Tüpler Oluşturma

Sandalyeniz tamamlanmadan önce bir unsurun daha halledilmesi gerekiyor. Bacaklar şu anda keskin köşeli basit çizgilerdir. Bu bölümde çizgileri nasıl 3B tüplere dönüştürebileceğinizi öğreneceksiniz. Daha ilginç hale getirmek için bacaklara yuvarlatılmış köşeler ekleyeceksiniz.

Bacaklar için oluşturduğunuz çizgilerin köşelerini yuvarlayarak başlayın:

1. 3B sürekli çizgi bacaklarını basit çizgiler halinde patlatmak için Patlat aracını kullanın.
2. Değiştir araç çubuğundan Radyus aracını seçin, Radyusu Değiştir’i seçin veya Komut isteminde F↵ girin.
3. İlk nesneyi seç veya [Geri Al/Sürekli Çizgi/Yarıçap/Kırp/Çoklu]: komut isteminde R↵ girin.
4. Radyus yarıçapını belirtin <0′-0″>: isteminde 2↵ girin.
5. Select first object veya [Geri Al/Polyline/Radius/Kırp/Çoklu] isteminde, M↵ girin ve ardından köşelerini radyuslamak için çizgi çiftlerini seçin.
6. Tüm köşeler yuvarlandığında, Radyus komutundan çıkmak için ↵ tuşuna basın.
7. Koltuğun kenarlarını oluşturmak için kullandığınız iki sürekli çizgiyi silin.

Sandalye neredeyse tamamlandı, ancak bacaklar sadece tel kafes. Ardından, onları tüp haline getirerek biraz kalınlık vereceksiniz. Bir dizi daire oluşturarak başlayın.

Tüplerin çapını tanımlamak için daireleri kullanacaksınız:

1. Gösterilen yere 3⁄4 ̋ (19 mm) çapında bir daire çizin. Konumunuz biraz uzaktaysa endişelenmeyin; dairenin yerleşimi önemli değildir.
2. Dairenin 15 kopyasını çıkarmak için Array komutunu kullanın.Varsayılan 1 ̋ aralıkla 4 × 4’lük bir dizi kullanılır. Metrik kullanıcıları yaklaşık 30 mm’lik bir boşluk kullanmalıdır.

Artık tüpleri oluşturmaya hazırsınız:

1. 3B Oluştur araç çubuğundaki Süpürme aracına tıklayın. Ayrıca, Modelleme Süpürmesini Çiz’i seçebilir veya Komut isteminde süpürme↵ yazabilirsiniz.
2. Süpürülecek nesneleri seçin: komut isteminde, az önce oluşturduğunuz çevrelerden birine tıklayın. Hangi daireyi kullandığınız önemli değil, çünkü bunlar birbirinin aynı. Bitirdiğinizde ↵ tuşuna basın.
3. Süpürme yolunu seçin veya [Hizalama/Taban noktası/Ölçek/Bükme] isteminde, bacakları oluşturan çizgilerden veya radyus yaylarından birini seçin.
4. Süpür komutunu tekrarlamak için ↵ tuşuna basın ve ardından radyus yayları dahil olmak üzere bacak segmentlerinin her bir parçası için 2. ve 3. adımları tekrarlayın.
5. Bacaklardaki tüm çizgiler borulara dönüşene kadar 4. adımla devam edin.
6. Koltukları temsil eden katının rengini camgöbeği olarak değiştirin ve ardından Görsel Stil kontrol panelinden Gerçekçi görsel stili seçin. Çiziminiz, Perspektif görünümü gösteren soldaki resme benzer görünecektir. Sağdaki resim, sandalyenin parçalarına bazı malzemelerin atandığı ve oturma yerinin hafif bir şekilde ayarlandığı sandalyedir.

Karmaşık Formlar Oluşturmak İçin Süpürmeyi Kullanma

Tüpler oluşturmak için Süpür komutuyla daireleri kullanmış olsanız da, herhangi bir kapalı sürekli çizgi şeklini kullanabilirsiniz. Sweep komutuyla kullanabileceğiniz diğer şekillere bazı örnekler verir.

Önceki alıştırmanın 3. adımında, bazı komut satırı seçeneklerini fark etmiş olabilirsiniz. Bu seçenekler, Sweep’in çalışma şekli üzerinde ek kontrol sağlar. İşte bu seçenekler ve işlevleri hakkında bir özet.

Hizalama Bu seçenek, süpürülecek nesnenin otomatik olarak süpürme yoluna dikey olarak ayarlanıp ayarlanmadığını belirlemenizi sağlar. Varsayılan olarak, bu seçenek Evet olarak ayarlanmıştır; bu, taranacak nesnenin yola dik olarak ayarlandığı anlamına gelir. Hayır olarak ayarlanırsa Süpürme, gösterildiği gibi nesnenin mevcut açısını varsayar.


AutoCAD 2D Spiral Çizimi
AutoCAD Helezon Çizimi
AutoCAD Spiral çizimi
Döner merdiven HESAPLAMA
Döner merdiven çizimi plan
Tam Döner merdiven
Spiral merdiven plan
Spiral merdiven dwg


Spiral Formlar Oluşturma

Yay veya vida dişleri gibi spiral bir form oluşturmak için Süpürme aracını Helis aracıyla birlikte kullanabilirsiniz. Süpürme aracının nasıl çalıştığını zaten gördünüz. Helix aracının nasıl çalıştığını ilk elden öğrenmek için aşağıdakileri deneyin.

Bu alıştırmada, bir helicoil vida dişi eki çizeceksiniz. Bu, soyulmuş iplikleri onarmak için kullanılan bir cihazdır; temelde iç ve dış dişleri oluşturan sarmal bir çelik şerittir.

İşte adımlar:

1. Helicoil.dwg dosyasını açın. Bu, uzatılmış sekizgen şeklinde kapalı bir çoklu çizgi içeren standart bir AutoCAD çizimidir.
Bu, sarmal ipliğin enine kesitidir ve onu bir sarmal oluşturduktan sonra süpürmek için bir nesne olarak kullanacaksınız.
2. Genişletilmiş 3D Make kontrol panelinde Helix aracını tıklayın.
3. Kabaca görüntünün merkezinde bir nokta seçin. Bir daire ile birlikte bir lastik bant çizgisi belirir.
4. Taban yarıçapını belirtin veya [Çap] <1,0000>: isteminde .375↵ girin.
5. Üst yarıçapı veya [Çap] <0,3750> belirtin: isteminde, kabul etmek için ↵ tuşuna basın.
4. adımda girdiğiniz değerle aynıdır.
6. Helis yüksekliğini belirle veya [Eksen bitiş noktası/Dönüşler/dönüş Yüksekliği/bükülme] <1,0000>: komut isteminde, Dönüşler seçeneğini kullanmak için T↵ girin.
7. Dönüş sayısını girin <3.0000>: isteminde, toplam 15 dönüşlü bir sarmal oluşturmak için 15↵ girin.
8. Helis yüksekliğini belirle veya [Eksen uç noktası/Dönüşler/dönüş Yüksekliği/bükülme] <1.0000> isteminde, varsayılan yükseklik olan 1’i kabul etmek için ↵ tuşuna basın. Helis az önce belirlediğiniz boyutlara çizilmiş bir spiral olarak görünür çap, dönüşler ve yükseklik için ele alınır.

6. adımda, sarmaldaki toplam dönüş sayısını belirtmek için Dönüşler seçeneğini kullandınız. Ayrıca sarmalın şekli üzerinde kontrol sahibi olmanızı sağlayan başka seçenekleriniz de var. Helix komut seçeneklerinin etkilerini gösterir. Helix’i tanımak için kendi başınıza denemek isteyebilirsiniz.

İPUCU : Yanlış ayarlarla bir sarmal oluşturduğunuzu fark ederseniz, onu silip yeniden oluşturmanız gerekmez. Bir helis oluşturulduktan sonra bile sunulan helis seçeneklerinden herhangi birinde ayarlamalar yapmak için Özellikler paletini kullanabilirsiniz. Sarmalı seçin, sağ tıklayın ve ardından Özellikler’i seçin. Helis ayarları için Özellikler paletinin Geometri bölümüne bakın.

Şimdi, helicoil’i tamamlamak için Süpürme aracını kullanın:

1. 3D Make kontrol panelinde Süpürme aracını tıklayın, Modelleme Süpürmesi Çiz’i seçin veya Komut isteminde Süpürme’ye girin.
2. Süpürmek için nesneleri seçin: komut isteminde, çizimin sol alt köşesindeki iplik kesitini seçin ve ardından ↵ tuşuna basın.
3. Süpürme yolunu seç veya [Hizalama/Taban noktası/Ölçek/Büküm] isteminde: sarmalı seçin. Bir süre sonra helicoil belirir.
4. Helicoil’i daha net görmek için Görsel Stiller açılır listesinden Gerçekçi seçeneğini seçin ve ardından helicoil’i helicoil katmanı olarak değiştirin.

UYARI : Bobinler arasındaki boşluk kesit için çok küçükse bir hata mesajı alabilirsiniz. 3. adımda bir hata mesajı alırsanız, sarmalı tam olarak bir önceki alıştırmada belirtildiği gibi oluşturduğunuzdan emin olun. Ayrıca sarmal yüksekliğini artırmayı da deneyebilirsiniz.

3. adımda, tarama yolunu seçmek yerine, taranacak nesneye uygulanacak bir seçeneği belirleyebilirsiniz. Örneğin, Süpürme varsayılan olarak nesneyi yola dik bir açıyla hizalar ve nesneyi ortalar.

yazar avatarı
akademi22 akademi22

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir