3 Boyutlu Nesnenin Yüzeyinde Çizim – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

info@akademidelisi.com * 0 (312) 276 75 93 * Her bölümden, Ödev Yazdırma, Proje Yaptırma, Tez Yazdırma, Rapor Yazdırma, Makale Yazdırma, Araştırma Yazdırma, Tez Önerisi Yazdırma talepleriniz için iletişim adreslerini kullanın. Makale YAZDIRMA siteleri, Parayla makale YAZDIRMA, Seo makale fiyatları, Sayfa başı yazı yazma ücreti, İngilizce makale yazdırma, Akademik makale YAZDIRMA, Makale Fiyatları 2022, Makale yazma, Blog Yazdırma, Blog Yazdırmak İstiyorum

3 Boyutlu Nesnenin Yüzeyinde Çizim – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

4 Ocak 2023 AutoCAD 3D görünüm stilleri AutoCAD katı MODELLEME komutları AutoCAD yüzey oluşturma 0
Görünüm Etiketi – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

3 Boyutlu Nesnenin Yüzeyinde Çizim

Döndürme alıştırmasında, dönme düzlemini belirtmek için bir yüzeyin üzerine gelebileceğinizi gördünüz. Bir nesneyi yerleştirmek istediğiniz düzlemi belirtmek için aynı yöntemi kullanabilirsiniz. Nasıl yapıldığını görmek için aşağıdaki alıştırmayı deneyin:

1. Daire Merkezi Çiz, Yarıçap’ı seçin.
2. İmleci belirtildiği gibi dikdörtgenin üst yüzeyine yerleştirin ve bir an orada tutun. İmleç, üst yüzeyin açısıyla hizalanır.
3. İmleç kutunun üst yüzeyiyle aynı hizadayken, kutunun kabaca ortasındaki bir noktayı tıklayın. Daire yüzeyde görünür ve siz imleci hareket ettirdikçe dairenin yarıçapı onu takip eder.
4. Daireyi, sağda gösterilenle kabaca aynı 6 birimlik yarıçap olacak şekilde ayarlayın ve ardından yarıçapı ayarlamak için tıklayın. 6↵ da girebilirsiniz.
5. Ofseti Değiştir’i seçin ve ikinci panelde gösterildiği gibi daireyi 2 birim içe doğru kaydırın.

Bu, nesneleri bir nesnenin yüzeyiyle hizalamak için Dinamik UCS’yi kullanabileceğinizi gösterir. Dinamik UCS’nin yalnızca düz yüzeylerde çalıştığını unutmayın. Örneğin, bir silindirin kavisli tarafına bir nesne yerleştirmek için Dinamik UCS’yi kullanamazsınız.

Sabit UCS Kullanmak

Bir çizimin kalabalık bir alanında çalışıyorsanız veya bir nesnenin belirli bir yüzeyi üzerinde çok çalışmanız gerektiğini biliyorsanız, siz değiştirene kadar sabit bir yönde kalan bir UCS oluşturabilirsiniz. Dinamik UCS özelliğine güvenmek yerine.

Araçlar Yeni UCS Yüzü’nü seçin, üzerinde çalışmak istediğiniz düzlemi tanımlayan yüzeyi tıklayın ve ↵ tuşuna basın. UCS, seçilen yüzeyle hizalanır ve yanlışlıkla yanlış yönde çizim yapma konusunda endişelenmenize gerek kalmaz. WCS’ye geri dönmek için Araçlar Yeni UCS Dünyası’nı seçin.

Şekilleri Bir Katıdan İtme ve Çekme

3B kutusunun üst yüzeyine bir 2B daire eklediniz. AutoCAD, 3B nesnenizin şeklini değiştirmek için o 2B daireyi veya herhangi bir kapalı 2B şekli kullanmanıza izin veren bir araç sunar. 3D Make kontrol panelindeki Presspull aracı, bir 3D nesnenin yüzeyinden bir 3D şekle “basmanıza” veya “çekmenize” olanak tanır.

Aşağıdaki alıştırma bunun nasıl çalıştığını gösterir:

1. Durum çubuğundaki Polar düğmesinin açık olduğundan emin olun ve ardından 3D Make kontrol panelindeki Presspull aracına tıklayın. Ayrıca Komut isteminde Presspull↵ girebilirsiniz.
2. İmleci iç dairenin ortasına getirin ancak henüz tıklamayın. Daire vurgulanmıştır.
3. İmleci kutunun üst yüzeyine iki daire arasında hareket ettirin. Daireler arasındaki alan vurgulanır.
4. İmleç iki daire arasındayken fareye tıklayın. Fareyi hareket ettirdikçe, iki daire tarafından tanımlanan dairesel alan hareket eder.
5. İmleç konumunu, kutupsal koordinat okuması üst panelde gösterildiği gibi eksi Z (–Z) gösterecek şekilde ayarlayın. İkinci panelde gösterildiği gibi 3 birimlik bir girinti oluşturmak için 3↵ girin.

İki daire tarafından tanımlanan dairesel alana basarak kutuda dairesel bir girinti oluşturdunuz. Kutu üzerinde dairesel bir çıkıntı oluşturmak için alanı yukarı doğru çekebilirdiniz. Daireyi katıya bastırmak, esasen bir katıyı diğerinden çıkarmakla aynıdır. Şekli katının içine bastırdığınızda, AutoCAD şekli çıkarmak istediğinizi varsayar.

İPUCU: Presspull, daire, kapalı sürekli çizgi veya diğer tamamen kapalı alan gibi herhangi bir kapalı 2B şekil ile çalışır. Mevcut bir 3B katıya gerek yoktur. Örneğin, 3B kutusu olmadan iki eşmerkezli daire çizebilir ve ardından daireleri 3B katı halkaya dönüştürmek için Presspull’u kullanabilirsiniz. Önceki alıştırmada, katı kutu, mevcut bir katıdan bir şekli çıkarmak için Presspull’u kullanabileceğinizi gösterdi.

Bu alıştırmada gördüğünüz gibi, Presspull aracı, mevcut bir 3B katıdan bir şekli hızla çıkarmanıza yardımcı olabilir. Presspull’u nasıl kullanabileceğinize dair diğer bazı örnekleri gösterir. Örneğin, bir kenardan diğerine bir çizgi çizebilir ve ardından ortaya çıkan üçgen şekli çıkarmak için Presspull’u kullanabilirsiniz. Ayrıca eşmerkezli şekiller çizebilir ve bunları ekstrüde edebilirsiniz; bir katıya oluk eklemek için ofset spline eğrilerini bile kullanabilirsiniz.


AutoCAD yüzey oluşturma
AutoCAD 3D yüzey oluşturma
AutoCAD 3D görünüm stilleri
AutoCAD katı MODELLEME komutları
Autocad 3 boyutlu Çizim
AutoCAD 3D Katı modelleme
AutoCAD Komutları
Autocad 3D ölçü alma


Solid’inizde Değişiklikler Yapmak

Bir 3B model oluştururken, şekli ilk seferinde neredeyse hiç doğru bir şekilde elde edemezsiniz. Deliği kutunun merkezinden bir köşeye taşıyarak şimdiye kadar oluşturduğunuz şekli değiştirmeniz gerektiğine karar verdiğinizi varsayalım. Bir sonraki alıştırma, değişiklik yapmak için bir 3B katının bireysel bileşenlerine nasıl erişebileceğinizi gösterecektir.

Üzerinde çalıştığınız model iki nesneden oluşuyor: bir kutu ve bir silindir. Katının bu iki bileşeni, ana katı nesnenin alt nesneleri olarak adlandırılır. 3B katıların yüzleri ve kenarları da alt nesneler olarak kabul edilir.

Bir dizi nesne üzerinde Birleştir, Çıkar veya Kesiştir aracını kullandığınızda, nesneler tek bir katı halinde birleşir veya en azından ilk başta böyle görünür. Katıyı tıklatırken Ctrl tuşunu kullanarak şeklin oluşturulduğu alt nesnelerin şekline erişebilir ve şeklini değiştirebilirsiniz.

Takip etmeyi deneyin:

1. İmleci şu ana kadar oluşturduğunuz katının üzerine getirin. Tüm nesne sanki tek bir nesneymiş gibi vurgulanır. Tıklarsanız (henüz yapmayın), tüm nesne seçilir.
2. Ctrl tuşunu basılı tutun ve imleci dairesel girinti üzerine getirin. Siz bunu yaparken girinti vurgulanır.
3. Ctrl tuşunu basılı tutarken girintiye tıklayın. Girinti için kulplar,  sağda gösterildiği gibi görünür. Tahmin edebileceğiniz gibi, seçilen katının bir özelliğinin şeklini ve konumunu değiştirmek için bu tutamaçları kullanabilirsiniz.
4. Girintinin ortadaki kare tutamağına tıklayın ve imlecinizi hareket ettirin. Eğer biraz kontrol edilemez bulursanız, Polar modunu kapatın. İmleci hareket ettirdikçe girinti de onunla birlikte hareket eder.
5. Girintiyi gösterilen konuma yerleştirin ve tıklayın. Girintiyi merkezden silindirin kenarına taşıdınız.
6. Seçimi temizlemek için Escape tuşuna basın.

Bu örnek, bir katıyı düzenlemeniz gerektiğinde Ctrl tuşunun son derece yararlı bir araç olabileceğini gösterdi; modelinizi oluşturan alt nesneleri seçmenize olanak tanır. Alt nesneleri seçtikten sonra onları taşıyabilir veya boyutlarını değiştirmek için ok tutamaçlarını kullanabilirsiniz.

yazar avatarı
akademi22 akademi22

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir