Kontrol Örtüşmesi – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

info@akademidelisi.com * 0 (312) 276 75 93 * Her bölümden, Ödev Yazdırma, Proje Yaptırma, Tez Yazdırma, Rapor Yazdırma, Makale Yazdırma, Araştırma Yazdırma, Tez Önerisi Yazdırma talepleriniz için iletişim adreslerini kullanın. Makale YAZDIRMA siteleri, Parayla makale YAZDIRMA, Seo makale fiyatları, Sayfa başı yazı yazma ücreti, İngilizce makale yazdırma, Akademik makale YAZDIRMA, Makale Fiyatları 2022, Makale yazma, Blog Yazdırma, Blog Yazdırmak İstiyorum

Kontrol Örtüşmesi – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri

2 Ağustos 2022 Autocad ömür boyu Lisans 0
Platformlar Arası Farklılıklar

Kontrol Örtüşmesi

Soru: AutoCAD gibi bir 3B programda örtüşme nedir? Bu, Z ekseninde bazı nesnelerin kelimenin tam anlamıyla diğerlerinin üzerinde olduğu anlamına gelmiyor mu? Cevap: Pek değil. Teknik olarak nesneleri “yığmak” için Z ekseninde hareket ettirebilseniz de, bunu yapmanız da kesinlikle önerilmez. Aslında, bunu asla yapmayın, çünkü dosyanızı 3B yapmaya karar verirseniz, dosyanızı da mahvedecektir.

Örtüşme, XY düzleminde görüntüleme ve çizim sırasını nasıl kontrol ettiğiniz tamamen 2B bir fenomeni ifade eder ve tahmin edebileceğiniz gibi de uzaysal değildir.

Birçok kullanıcı, nesneleri görüntüleme ve çizim için manuel olarak sıralamak için kullanılan DRAWORDER komutuna aşinadır. Nesneleri ekrandaki yığının arkasına veya önüne taşımak için DRAWORDER’ı kullanabilirsiniz. Ekranda gördüğünüz şey (REGEN’den sonra), çizildiğinde nasıl görünmesi de gerektiğidir.

Çoğumuz, yalnızca görmek istediğimiz bir şey başka bir nesne tarafından gizlendiğinde örtüşmeyi önemseriz. DRAWORDER kullanmak sorunu çözecektir, ancak yapacak çok şeyiniz varsa komutu kullanmak acı verici olabilir. Bu bizi ipucumuza getiriyor: Tüm metni ve/veya boyutları bir kerede öne getirmek istediğinizde TEXTTOFRONT komutunu kullanın. Sorunsuz bir deneyim.

WIPEOUT, sörfçülerin yaptığından daha fazlasıdır, arka plan rengini görüntüleyen bir maske ile nesnelerin üst üste bindirilmesinin bir yoludur. Silme işlemine alternatif olarak WIPEOUT’u kullanın; alttaki tarama desenini patlatmak istemediğinizde; bir Xref’i engellemek, bağlamak ve patlatmak; veya sadece geometrik olarak yoğun bir alanı gizlemek için. Manuel olarak bir silme çizin veya bir çoklu çizgiyi tek çizgiye dönüştürün. Her iki durumda da, dış çerçevesiyle birlikte silinen nesnenin şeklini düzenleyebileceksiniz.

Tamamen gizli gitmek için, WIPEOUT’un Çerçeve seçeneğini kapatın. O zaman, belirsiz olan öyle kalır ama nesneleri neyin gizlediğini söylemenin hiçbir yolu da olmaz. WIPEOUT gizlice kullanıldığında biraz tehlikelidir çünkü tecrübesizleri şaşırtma garantisi vardır. Yurttaşlarınızı gizli tehlike konusunda uyaran, çizim yapmayan bir katmana görünür bir not yazmayı düşünün. Çerçeveleri açıp kapatmak için TFRAMES komutunu da kullanın.

GERİ AL ile İşaretle

AutoCAD ile kendinizi hiç duvara tırmanıyormuş gibi hissettiniz mi? Zor bir modelleme prosedürü birçok adım içerdiğinde, bazen yanlış yola girersiniz ve adımlarınızın izini sürmeniz ve tekrar denemeniz de gerekir. Sonuçta, genellikle aynı formları modellemenin birkaç yolu vardır ve deneme yanılma da genellikle başarıya giden yoldur. 

UNDO komutunda göründüğünden daha fazlası var. Her şeyden önce, U, UNDO’dan farklıdır. U, UNDO’nun bir alt kümesidir. Başka bir deyişle, U yazıp Enter’a basmak veya Standart araç çubuğundaki Geri Al düğmesine tıklamak sizi komut geçmişinde bir adım da geri götürür. UNDO komutu size daha da fazla seçenek sunar.

Son derece iyi veya sadece şanslı değilseniz, adımlarınızı birkaç kez tekrarlamak zorunda kalmadan karmaşık 3B modelleme prosedürlerini bitiremezsiniz. AutoCAD’i teknik tırmanış olarak düşünün. UNDO komutunun İşaretle seçeneğini kullanmak, tırmandığınız duvara bir donanım parçası koymak gibidir. Düştüğünüzde, son işareti belirlediğiniz güvenli yere kadar geri adım atarsınız. Sonra tekrar deneyebilirsiniz.

Bir dönüm noktasına ulaştığınızda ve başardıklarınız konusunda kendinizi iyi hissettiğinizde, bir geri alma işareti koyun. UNDO Enter M Enter yazmak kolaydır. Şimdi pitonunuz buz şelalesine sıkıca dövüldü. Tehlikeli ve deneysel bir modelleme tekniğini deneyerek, ceza almadan işinize de devam edin.

Bir hata yaparsanız ve tekrar denemek isterseniz, UNDO Enter B Enter yazmanız, işareti koyduğunuzda sizi geri götürecektir. Bir güvenlik hissi sağlamak için gerektiği kadar işaret koyabilirsiniz, ancak bunu yanlış güvenlik olarak görmeyin verilerinizi yedeklemeyi de unutmayın!


AutoCAD Komutları
Autocad ömür boyu Lisans
AutoCAD indir Öğrenci ücretsiz
AutoCAD Ders Notları
AutoCAD Komutları PDF
AutoCAD öğrenci
Autocad Lisans
AutoCAD Ders Notları pdf


Taşımak ve Kopyalamak için Sürükleyin

Komutları unutun, kavramayı unutun düzenleme nesneleri hızlı bir şekilde taşımanın ve kopyalamanın en sezgisel yolu seçip sürüklemektir. Daha doğrudan ne olabilir? Dikkat edin, bu hala iki aşamalı bir dans. Önce, vurgulamaları için bir veya daha fazla nesneyi tıklatarak seçin. Ardından, seçimi taşımak için bunları ekran boyunca da sürükleyin.

Kulağa basit geliyor, değil mi? Kaç kişinin buna takıldığına şaşıracaksınız. Araştırmayı derledikten ve istatistikleri taradıktan sonra, tökezlemenin en büyük engel olduğuna inanıyoruz. Tutamaçlar, daha iyi değil, daha kötü değil, sadece farklı, sürükle-düzenlemeye yönelik alternatif bir düzenleme arayüzüdür.

Tutamaçlardan sürüklemeyin; vurgulanan herhangi bir nesne kenarından sürükleyin. Aslında, cezbedilmemek için kulpları kapatmak isteyebilirsiniz. GRIPS’i 0’a ayarlayın ve dikkatiniz dağılmadan sürükleyebilirsiniz. Elbette, tüm sürükle-düzenleme tekniklerinin dezavantajı, kolaylık sağlamak için doğruluğu feda etmeleridir.

Sürüklerken koordinatları veya açıları giremezsiniz, bu nedenle her şey için değildir. Ancak etiketleri sürüklemek neredeyse mükemmeldir. Son derece basit sürükle-düzenleme tekniğinin bir başka iyileştirmesi, siz sürüklemeye başladıktan sonra Ctrl tuşunu basılı tutmaktır. Bunu yapmak, orijinal sürümü geride bırakarak, sürüklediklerinizi de kopyalar.

Daha da karmaşık olanı, düzenlemek için sağa sürükleme tekniğidir. Bu çok gizlidir, bu özellikle ilgili herhangi bir yerde belge bulmak zordur. Bu doğru, daha önce yaptığınız gibi nesneleri seçin ve farenin sağ düğmesini basılı tutarken seçimi ekran boyunca da sürükleyin.

Üç seçenekli (artı İptal) küçük bir kısayol menüsü ile ödüllendirileceksiniz: Buraya Taşı, Buraya Kopyala ve Blok Olarak Yapıştır olmalıdır. Blok Olarak Yapıştır kulağa hoş geliyor, ancak bunun A$C3F637FDA gibi otomatik olarak seçilen bir blok adıyla anonim bir blok oluşturduğunu da bilin.

Özellikle açıklayıcı veya kullanışlı değil, ancak tek seferlik durumlar için iyi. Blok adlarını korumak veya bloğu mantıklı bir şekilde yeniden adlandırmak istiyorsanız, diğer yöntemleri kullanarak blokları kopyalamanız da daha iyi olur.

yazar avatarı
akademi22 akademi22

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir