UCS Tanımlama – AutoCAD Ödevi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Fiyatları – AutoCAD Analizi Örnekleri – Ücretli AutoCAD Analizi Yaptırma – AutoCAD Analizi Yaptırma Ücretleri
UCS Tanımlama
Koltuğun ön tarafı için bir UCS tanımladınız ve kaydettiniz. UCS simgesinden de görebileceğiniz gibi, bu UCS, WCS’ye dik olmayan bir açıdadır.
Kelebek sandalyenin iki tarafı için UCS oluşturarak devam edin:
1. Ortadaki resimde gösterildiği gibi koltuğun yan tarafı için bir UCS tanımlayın. Önceki 5 ila 8 adımlarında Ön için yaptığınız gibi, bu UCS Tarafını yeniden adlandırmak için UCS Kontrolü iletişim kutusunu kullanın. Adlandırılmamış UCS’yi yeniden adlandırdığınızı unutmayın.
2. Back adlı sandalyenin arkalığı için bir UCS için bu adımları tekrarlayın. Referans için doğru görüntüyü kullanın.
3. UCS iletişim kutusunu tekrar açın; Adlandırılmış UCS’ler sekmesinde Ön’ü vurgulayın.
4. Akımı Ayarla düğmesine ve ardından Tamam’a tıklayın. Bu, Front’u geçerli UCS olarak etkinleştirir.
5. Yay Çiz Başlangıç, Bitiş, Yön’ü seçin.
6. Koltuğun ön kenarını tanımlayan yayı çizin. Koltuk ayaklarının üst uç noktalarını yayın uç noktaları olarak seçmek için Uç Nokta Osnap geçersiz kılmayı kullanın.
7. Geri adlı UCS için 3’ten 6’ya kadar olan adımları tekrarlayın—her seferinde yayın uç noktaları için bacakların üst uç noktalarını kullanın.
8. Taraf için UCS’yi geri yükleyin; ancak bir yay çizmek yerine Çoklu Çizgi aracını kullanın ve buna benzer bir çoklu çizgi spline çizin.
Ardından, yan kenar eğri çizgisini karşı tarafa yansıtacaksınız. Bu, sizi o taraf için bir UCS tanımlama zahmetinden kurtaracaktır:
1. WCS’yi geri yüklemek için UCS araç çubuğundaki Dünya UCS aracına tıklayın. Bunu, WCS düzlemine paralel bir eksen boyunca yayı aynalamak istediğiniz için yaparsınız. Çalışmak istediğiniz düzlemi tanımlayan koordinat sistemini kullanmanız gerektiğini unutmayın.
2. Sandalyenin yan tarafı için çizdiğiniz sürekli çizgiye tıklayın (Yan UCS’de çizilen).
3. Yan UCS’de yayın orta nokta tutamacına tıklayın; ardından, sağ tıklayın ve Şundan Yansıt’ı seçin
kısayol menüsü.
4. Kopyala seçeneğini belirlemek için C↵ girin.
5. İkizleme ekseni için yeni bir taban noktası seçmek için B↵ girin.
6. Temel noktayı belirtin: komut isteminde, modelin altındaki dikdörtgenin orta noktalarını seçmek için Orta nokta geçersiz kılmayı kullanın. Çoklu çizgi karşı tarafa yansıtılmalı ve sandalyeniz şöyle görünmelidir.
7. Tutamaçları temizlemek için Esc tuşuna iki kez basın.
UCS’lerinize Hızlı Atlamalar
Kaydedilmiş bir UCS’den diğerine atladığınızı fark ederseniz, UCS II araç çubuğu hakkında bilgi sahibi olmak isteyeceksiniz. UCS II araç çubuğunda Dünya ve Önceki UCS seçeneklerinin yanı sıra bir çizimdeki tüm kaydedilmiş UCS’leri içeren bir açılır liste bulunur. Bu listeyi, kurduğunuz UCS’ler arasında veya önceden tanımlı ortogonal UCS’ler arasında geçiş yapmak için hızlı bir yol olarak kullanabilirsiniz.
UCS II araç çubuğundaki diğer iki araç, UCS iletişim kutusuna ve mevcut bir UCS’yi başka bir konuma taşıyan UCS’yi Taşı aracına erişmenizi sağlar. Tüm araç çubuklarında olduğu gibi, herhangi bir araç çubuğuna sağ tıklayarak ve ardından kısayol menüsünden UCS II’yi seçerek UCS II araç çubuğunu açabilirsiniz.
UCS’ler arasında hızlıca geçiş yapmanın bir başka harika yolu da UCS Yüz seçeneğini kullanmaktır. Yüz seçeneği bir 3B katı gerektirir; ancak bir tane yerleştirdikten sonra, Araçlar Yeni UCS Yüzü’nü seçebilir ve ardından UCS’nizi hizalamak istediğiniz katının yüzüne tıklayabilirsiniz.
Örneğin, kelebek sandalyenin üst ve alt dikdörtgenlerini birleştiren, daha sonra gösterilen katıya benzer bir katı oluşturmak için Loft komutunu kullanabilirsiniz. Daha sonra, oturma yeri taslağı için yayları ve sürekli çizgileri çizmek üzere o katının kenarlarına hizalamak için UCS Yüzü seçeneğini kullanabilirsiniz. Bu şekilde, 3B katıyı bir düzen aracı olarak kullanıyorsunuz.
Son olarak sandalye oturağını temsil eden fileyi de ekleyerek bu sandalyeyi bitirelim:
1. 3D Make kontrol panelinde Loft aracına tıklayın, Modelleme Loftu Çiz’i seçin veya Enter
Loft↵ Komut isteminde.
2. Lofting sırasında kesitleri seçin: komut isteminde, düzenin önündeki yayı tıklayın.
3. Komut isteminde, mizanpajın arkasındaki yayı tıklayın ve ardından kesit seçiminizi bitirmek için ↵ tuşuna basın.
4. Bir seçenek girin [Kılavuzlar/Yol/Yalnızca Kesitler] <Yalnızca Kesitler>: isteminde, Kılavuzlar seçeneği için G↵ girin. Diğer iki yayı kılavuz olarak kullanacaksınız.
5. Kılavuz eğrileri seç: komut isteminde, mizanpajın yanlarındaki iki sürekli çizgiyi seçin ve ardından seçiminizi tamamlamak için ↵ tuşuna basın. Sandalyeniz şekilde görüldüğü gibi şekil almaya başlar.
6. Sandalyeyi şimdiye kadar kaydetmek için Dosyayı Kaydet’i seçin.
Bacakları şematik olarak çizilmiş ve oturma yeri 3 boyutlu bir yüzey olarak bir kelebek sandalyenin başlangıcına sahipsiniz. Bir sonraki alıştırma setinde göreceğiniz gibi, birkaç başka araç kullanarak biraz ayrıntı ekleyebilirsiniz.
AutoCAD UCS sıfırlama
AutoCAD UCS değiştirme
AutoCAD UCS kapatma
AutoCAD UCS düzeltme
AutoCAD WCS
AutoCAD UCS DÖNDÜRME
AutoCAD UCS ayarlama
AutoCAD UCS komutu
Yüzeyi Katıya Dönüştürmek
Önceki örnekte, bir 3D yüzey oluşturmak için Loft aracını kullandınız. Bir yüzeye sahip olduğunuzda, başka değişiklikler yapmak için onu bir katıya dönüştürebilirsiniz.
Bir kelebek sandalyenin çerçevesinden sarkma şeklini simüle etmek için oturma yüzeyinin köşelerini yuvarlamak isteyeceksiniz. Ayrıca çerçevenin köşelerini yuvarlayarak çerçeveyi boru şekline getireceksiniz. Koltuk yüzeyini yuvarlayarak başlayın.
Bu, istediğiniz şekli elde etmek için katı düzenleme araçlarını kullanabilmeniz için yüzeyi katı hale getirmeyi içerecektir:
1. 3D Make kontrol panelinde Yüzeyi Kalınlaştır aracına tıklayın.
Ayrıca Komut isteminde 3B İşlemleri Değiştir Kalınlaştır’ı seçebilir veya Kalınlaştır↵ girebilirsiniz.
2. Koltuk yüzeyini seçin ve seçiminizi bitirmek için ↵ tuşuna basın.
3. Kalınlığı belirtin <0′-0″>: isteminde, metrik kullanıcılar için 0,01↵ veya 0,025↵ girin.
Koltuk yüzeyi, dokumasını kaybetmiş gibi görünüyor, ancak çok ince bir 3D katıya dönüştürüldü.
Katıyı Şekillendirmek
Kelebek sandalye oldukça şematik bir durumdadır. Sandalyenin köşeleri keskin bir şekilde sivridir, oysa gerçek bir kelebek sandalyenin köşeleri yuvarlatılmıştır.
Bu bölümde, yerleşim çerçevesini oluşturmak için kullandığınız orijinal dikdörtgenlerden biraz yardım alarak koltuğun köşelerini yuvarlayacaksınız. İlk olarak, dikdörtgenlerin köşelerini yuvarlamak için Fileto komutunu kullanacaksınız.
Ardından, yeni bir koltuk oluşturacağınız bir yekpare oluşturmak için yuvarlatılmış dikdörtgenleri kullanacaksınız:
1. Değiştir araç çubuğundan Radyus aracını seçin, Radyusu Değiştir’i seçin veya Komut isteminde F↵ girin.
2. İlk nesneyi seç veya [Geri Al/Sürekli Çizgi/Yarıçap/Kırp/Çoklu]: komut isteminde R↵ girin.
3. Radyus yarıçapını belirtin <0′-0″>: isteminde 3↵ girin.
4. İlk nesneyi seç veya [Geri Al/Sürekli Çizgi/Yarıçap/Kırp/Çoklu]: isteminde, Çoklu Çizgi seçeneği için P↵ girin.
5. Select 2D polyline: komut isteminde, gösterildiği gibi üstteki dikdörtgeni seçin. Çoklu çizgi köşeleri yuvarlanır.
6. Radyus komutunu tekrarlamak için ↵ tuşuna basın.
7. Çoklu Çizgi seçeneğini kullanmak için P↵ girin ve ardından gösterildiği gibi alttaki dikdörtgene tıklayın. Artık her iki sürekli çizginin de yuvarlatılmış köşeleri var.
AutoCAD UCS ayarlama AutoCAD UCS değiştirme AutoCAD UCS DÖNDÜRME AutoCAD UCS düzeltme AutoCAD UCS kapatma AutoCAD UCS komutu AutoCAD UCS sıfırlama AutoCAD WCS