Modelleme ve Oluşturma – Analizi Yaptırma Fiyatları – Yazılım Analizi Örnekleri – Ücretli Analizi Yaptırma – Ücretli Yazılım Yaptırma
Modelleme ve Oluşturma
Modelleme, gerçek bir nesneden veya hayali bir varlıktan sanal bir 3B grafik nesnesi (bilgisayar modeli veya modeli) oluşturma işlemidir. Grafik modeller oluşturmak, önemli miktarda zaman ve çaba gerektirir. Modelleme araçları, karmaşık 3B modellerin oluşturulmasını ve inşa edilmesini hızlı ve kolay hale getirir.
Bir grafik model, standart (3B model) bir dosya kullanılarak bir dosyaya kaydedilebilen geometrik açıklamaların (parçacıklar, tepe noktaları, çokgenler vb.) yanı sıra ilişkili grafik niteliklerini (renkler, gölgelemeler, şeffaflıklar, malzemeler vb.) içerir. biçim. Modelleme araçları, CAD (bilgisayar destekli tasarım), görselleştirme, sanal gerçeklik, simülasyon, eğitim, öğretim ve eğlence için sanal nesneler ve ortamlar oluşturmaya yardımcı olur.
İşleme, grafik modellerden görüntüler oluşturma işlemidir. 3B grafik modeller bilgisayar belleğine veya sabit disk dosyalarına kaydedilir. Rasterleştirme ve tarama dönüştürme terimleri, düşük seviyeli görüntü oluşturma veya çizime atıfta bulunmak için kullanılır.
Tüm modelleme araçları, oluşturulan modelleri görselleştirmek için belirli çizim yetenekleri sağlar. Ancak, basit bir şekilde geometrik nesneleri çizmeye (tarama-dönüştürmeye) ek olarak, işleme araçları genellikle aydınlatma, gölgeleme, doku eşleme, renk karıştırma, ışın izleme, radyosity ve diğer gelişmiş grafik özelliklerini içerir.
Örneğin, RenderMan Toolkit, ışın izleme, hacim görüntüleme, hareket bulanıklığı, alan derinliği vb. Birçok güçlü grafik aracı, tek bir pakette modelleme, işleme, animasyon ve diğer işlevleri içerir.
Temel modelleme ve işleme yöntemleri önceki bölümlerde tartışılmıştır. Burada bazı gelişmiş modelleme ve işleme tekniklerini tanıtıyoruz.
Süpürme Gösterimleri
2 boyutlu bir alanı, alana dik olan doğrusal bir yol boyunca süpürerek 3 boyutlu bir hacim oluşturabiliriz. Süpürme, çoğu grafik modelleme aracında uygulanır. Oluşturulan model, ortadan kaldırılabilecek birçok köşe içerir. Algoritmalar, modelleri basitleştirmek ve modeller arasındaki benzerliği ölçmek için geliştirilir. Bir model, hızlı animasyonlar ve yüksek çözünürlüklü işleme ile birbirinin yerine kullanılmak üzere birden çok ayrıntı düzeyiyle de temsil edilebilir.
Örnekler
Hiyerarşik bir modelde tamamen aynı olan parçalar vardır. Örneğin bir arabanın dört tekerleği de aynı model olabilir. Modelin dört kopyasını kaydetmek yerine, yalnızca bir ilkel modeli ve gerçekten aynı ilkelin işaretçileri olan üç örneği kaydediyoruz. İlkeli değiştirirsek, ilkelin ve örneklerin aynı şekilde değiştirildiğini biliriz.
Model oluşturma örnekleri
Matematiksel model oluşturma örnekleri
Model oluşturma nedir
Matematiksel MODELLEME örnekleri ve çözümleri
Matematiksel MODELLEME etkinlikleri
Parabol modelleme Soruları
Matematiksel MODELLEME nedir örnekler
Eğitim modeli oluşturma
Yapıcı Katı Geometri
Yapıcı Katı Geometri (CSG), bir katı modelleme yöntemidir. Küpler, silindirler, küreler ve koniler gibi bir dizi katı ilkel, daha karmaşık bir katı model oluşturmak için birleştirme, fark ve kesişme yoluyla birleştirilir.
CSG’de katı model, dahili düğümlerde operatörler ve yapraklarda katı ilkel öğelerle bir ağaç olarak saklanır. Ağaç, karşılık gelen bir işlem dizisi ve son olarak işleme ile derinlemesine öncelikli aramada işlenir. CSG, genellikle yeni ve karmaşık mekanik parçalar oluşturmak için kullanılan bir modelleme yöntemidir.
Usul Modelleri
Prosedürel modeller, nesneleri bir ilkel listesi kullanmak yerine prosedürlerle tanımlar. Fraktal modeller, dilbilgisi tabanlı modeller, parçacık sistemi modelleri ve fiziksel tabanlı modeller prosedürel modellerdir. Prosedürel modeller, kendilerini değiştirmek için harici olaylarla etkileşime girebilir. Ayrıca, spesifikasyonlardaki çok küçük değişiklikler, ciddi form değişikliklerine neden olabilir.
Fraktallar
Bir fraktal, büyük ölçüde ve yinelemeli olarak kendine benzer olan geometrik bir şekildir. Teorik olarak, yalnızca sonsuz özyinelemeli süreçler gerçek fraktallardır. Bitkileri, bulutları, sıvıları, müziği ve daha fazlasını işlemek için fraktal modeller geliştirilmiştir.
Örneğin, kendine benzer ağaç dalları oluşturmak için bir gramer modeli kullanılabilir: T -> T | T[T] | (T)T | (T)[T] | (T)T[T], burada köşeli parantezler sağ dalı ve parantezler sol dalı gösterir. Yinelemelerin sonunda çiçeklerle veya yapraklarla yinelemede derinlikteki dal için farklı bir açı, kalınlık ve uzunluk seçebiliriz.
Parçacık Sistemleri
Parçacık sistemleri, toz, ateş ve duman gibi düzensiz bulanık nesneleri modellemek ve işlemek için kullanılır. Bir nesneyi temsil etmek için bir dizi parçacık kullanılır. Üretilen her bir parçacık, bireysel animasyonuna bağlı olarak farklı zamanlarda uzayda gelişir ve kaybolur. Genel olarak, bir parçacık sistemi ve parçacıkları çok benzer parametrelere sahiptir, ancak farklı değerlere sahiptir:
• Konum (3B uzayda yönlendirme ve x, y ve z merkez konumu dahil)
• Hareket (hız, dönüş, ivme vb. dahil)
• Renk (RGB) ve şeffaflık (alfa)
• Şekil (nokta, çizgi, fraktal, küre, küp, dikdörtgen vb.)
• Hacim, yoğunluk ve kütle
• Ömür boyu (yalnızca parçacıklar için)
• Baş ve arka işaretçileri bulanıklaştırın (yalnızca parçacıklar için)
Bir parçacık sisteminin konumu, şekli ve boyutu, parçacıkların başlangıç konumlarını ve hareket aralıklarını belirler. Parçacıkların hareketleri, ilişkili parçacık sistemleri tarafından tanımlanan aralık içinde sınırlandırılmıştır. Parçacık sisteminin şekli nokta, doğru parçası, fraktal, küre, kutu veya silindir olabilir.
Bir parçacık sisteminin hareketi, iç veya dış kuvvetlerden ve bir bütün olarak parçacıkların dönme ve ivme sonuçlarından etkilenir. Bir parçacık sistemi, geliştikçe şeklini, boyutunu, rengini, şeffaflığını veya diğer bazı özelliklerini değiştirebilir.
Ömür, bir parçacığın ne kadar süreyle aktif olacağını tanımlar. Bir parçacığın hem baş konumu hem de kuyruk konumu vardır. Hareket bulanıklığı için baş konumu genellikle animasyonludur ve kuyruk konumu bunu takip eder.
Genel olarak, parçacık sistemleri ilk olarak her bir parçacığın orijinal bir konumu, hızı, rengi, şeffaflığı, şekli, boyutu, kütlesi ve ömrü ile başlatılır. Başlatmadan sonra, her hesaplama ve işleme çerçevesi için, parçacıkların bazı parametreleri bir kural tabanı kullanılarak güncellenir ve ortaya çıkan parçacık sistemleri işlenir.
Parçacık sistemlerinin kullanıldığı uygulamaları özetler. Yapılandırılmış parçacık sistemleri genellikle ağaçları, su damlalarını, yaprakları, çimenleri, gökkuşaklarını ve bulutları modellemek için kullanılır. Stokastik parçacık sistemleri genellikle havai fişekleri, patlamaları, karı ve benzerlerini modellemek için kullanılır. Yönlendirilmiş parçacık sistemleri genellikle kumaş, lav akışı vb. gibi deforme olabilen ve rijit cisimleri modellemek için kullanılır.
Eğitim modeli oluşturma Matematiksel model oluşturma örnekleri Matematiksel MODELLEME etkinlikleri Matematiksel MODELLEME nedir örnekler Matematiksel MODELLEME örnekleri ve çözümleri Model oluşturma nedir Model oluşturma örnekleri Parabol modelleme Soruları