Nesne Kullanımları – Python Analizi Yaptırma Fiyatları – Python Yazılım Analizi Örnekleri – Ücretli Python Analizi Yaptırma – Python Dili
Nesne Kullanımları
Polimorfizm, tam olarak ne tür bir nesne olduğunu bilmek zorunda kalmadan bir nesneye “bir şeyler yapabildiğiniz” her seferde iş başındadır. Bu, yalnızca yerleşik işleçler ve işlevler biçiminde polimorfizmi çokça kullandığımız yöntemler için geçerli değildir. Aşağıdakileri göz önünde bulundur.
Burada artı operatörü hem sayılar (bu durumda tamsayılar) hem de diziler (ve diğer dizi türleri) için iyi çalışır. Konuyu açıklamak için, iki şeyi birbirine ekleyen add adlı bir işlev yapmak istediğinizi varsayalım. Basitçe bu şekilde tanımlayabilirsiniz (operatör modülünden ekleme işlevine eşdeğer, ancak ondan daha az verimli).
Bu aptalca görünebilir, ancak mesele şu ki, argümanlar toplamayı destekleyen herhangi bir şey olabilir.1 Bir nesnenin uzunluğu hakkında bir mesaj yazdıran bir işlev yazmak istiyorsanız, gereken tek şey nesnenin bir uzunluğa sahip olmasıdır (bu len işlevi üzerinde çalışır).
Pek çok işlev ve işleç polimorfiktir, siz öyle düşünmeseniz bile muhtemelen çoğunuz da polimorfik olacaktır. Sadece polimorfik fonksiyonları ve işleçleri kullanarak, polimorfizm “silinir”.
Aslında, bu polimorfizmi yok etmek için yapabileceğiniz tek şey type, isinstance ve issubclass gibi işlevlerle açık tip denetimi yapmaktır. Yapabiliyorsanız, polimorfizmi bu şekilde yok etmekten gerçekten kaçınmalısınız. Önemli olan, bir nesnenin doğru tipe (veya sınıfa) sahip olup olmadığı değil, istediğiniz gibi davranması olmalıdır.
Kapsülleme
Kapsülleme, gereksiz ayrıntıları dünyanın geri kalanından gizleme ilkesidir. Bu orada da çok biçimlilik gibi gelebilir, bir nesneyi iç detaylarını bilmeden kullanıyorsunuz. Bu iki kavram benzerdir, çünkü ikisi de soyutlama ilkeleridir; her ikisi de tıpkı işlevlerin yaptığı gibi gereksiz ayrıntılara aldırış etmeden programınızın bileşenleriyle başa çıkmanıza yardımcı olur.
Ancak kapsülleme, çok biçimlilik ile aynı şey değildir. Polimorfizm, sınıfını (nesnenin türünü) bilmeden bir nesnenin yöntemlerini çağırmanızı sağlar. Kapsülleme, nasıl inşa edildiği konusunda endişelenmeden nesneyi kullanmanızı sağlar. Hala benzer geliyor mu? Polimorfizm ile ancak kapsülleme olmadan bir örnek oluşturalım. OpenObject adlı bir sınıfınız olduğunu varsayalım (sınıfları nasıl oluşturacağınızı bu bölümde daha sonra öğreneceksiniz).
Bir nesne yaratırsınız (sınıfı bir işlevmiş gibi çağırarak) ve o değişkenini ona bağlarsınız. Daha sonra setName ve getName yöntemlerini kullanabilirsiniz (bunların OpenObject sınıfı tarafından desteklenen yöntemler olduğunu varsayarsak). Her şey mükemmel çalışıyor gibi görünüyor. Ancak, o’nun adını globalName global değişkeninde sakladığını varsayalım.
Gördüğünüz gibi, birinin adını ayarlamak otomatik olarak diğerinin adını da ayarlar. Tam olarak istediğin şey değil mi. Temel olarak, nesneleri soyut olarak ele almak istiyorsunuz. Bir yöntemi çağırdığınızda, genel değişkenleri rahatsız etmemek gibi başka hiçbir şey için endişelenmek istemezsiniz. Öyleyse, adı nesnenin içine nasıl “kapsabilirsiniz”? Sorun değil. Bunu bir nitelik haline getirmek gerekir.
Nitelikler, tıpkı yöntemler gibi, nesnenin bir parçası olan değişkenlerdir; aslında yöntemler, işlevlere bağlı nitelikler gibidir. (Bu bölümün ilerisindeki “Öznitelikler, İşlevler ve Yöntemler” bölümünde yöntemler ve işlevler arasında önemli bir fark göreceksiniz.) Sınıfı, genel bir değişken yerine bir öznitelik kullanacak şekilde yeniden yazarsanız ve onu ClosedObject olarak yeniden adlandırırsanız , bu şekilde çalışır.
Nesne tabanlı programlama dilleri
Nesne Yönelimli PROGRAMLAMA
Oop Abstraction nedir
Nesne Tabanlı PROGRAMLAMA kitabı PDF
Nesne tabanlı PROGRAMLAMA Örnekleri
Belirtisiz nesne
Belirtisiz nesne sorusu
Nesne tabanlı programlama Nedir
Yaptığım şey, nesneye kendi durumunu vermek. Bir nesnenin durumu, nitelikleriyle tanımlanır (örneğin, adı gibi). Bir nesnenin yöntemleri bu öznitelikleri değiştirebilir. Bu, bir grup işlevi (yöntemleri) bir araya toplamak ve onlara, işlev çağrıları arasında saklanan değerleri tutabilecekleri bazı değişkenlere (öznitelikler) erişim vermek gibidir.
Bazı programcılar buna razıdır, ancak bazıları (bir nesnenin özniteliklerine yalnızca aynı nesnenin yöntemleriyle erişilebilen bir dil gibi) bunun kapsülleme ilkesine aykırı olduğunu düşünüyor. Nesnenin durumunun dış dünyaya tamamen gizlenmesi (erişilemez) olması gerektiğine inanırlar.
Neden bu kadar aşırı bir tavır aldıklarını merak edebilirsiniz. Her nesnenin kendi niteliklerini yönetmesi yeterli değil mi? Neden onları dünyadan saklamalısın? Sonuçta, doğrudan ClosedObject’te name özniteliğini kullandıysanız, setName ve getName yöntemlerini yapmanız gerekmez.
Mesele şu ki, diğer programcılar nesnenizin içinde neler olup bittiğini bilmiyor olabilir (ve belki de bilmemeli). Örneğin, Closed Object bir nesnenin adını her değiştirdiğinde bazı yöneticilere bir e-posta gönderebilir.
Bu, setName yönteminin bir parçası olabilir. Ama doğrudan c.name ayarladığınızda ne olur? Hiç bir şey. E-posta gönderilmez. Bu tür şeylerden kaçınmak için, nesnenin dışında erişilemeyen ancak yalnızca getName ve setName gibi erişimci yöntemleri aracılığıyla erişilebilen özel öznitelikleriniz vardır.
Python, gizliliği doğrudan desteklemez, ancak programcının bir niteliği dışarıdan değiştirmenin ne zaman güvenli olduğunu bilmesine güvenir. Sonuçta, bir nesneyi kullanmadan önce onu nasıl kullanacağınızı bilmelisiniz.
Bununla birlikte, biraz hile ile özel nitelikler gibi bir şey elde etmek mümkündür. Bir yöntemi veya özniteliği özel (dışarıdan erişilemez) yapmak için, adını iki alt çizgi ile başlatmanız yeterlidir.
Çift alt çizgi biraz garip olsa da, bu diğer dillerde olduğu gibi standart bir özel yöntem gibi görünüyor. O kadar standart olmayan, gerçekte olan şeydir. Bir sınıf tanımı içinde, çift alt çizgi ile başlayan tüm isimler, başa tek bir alt çizgi ve sınıf adı eklenerek çevrilir.
Kısacası, başkalarının nesnelerinizin yöntemlerine ve özniteliklerine erişemeyeceğinden emin olamazsınız, ancak bu tür ad karıştırma, erişmemeleri gerektiğine dair oldukça güçlü bir sinyaldir.
Ad karıştırma efektini istemiyorsanız, ancak yine de diğer nesnelerin uzak durması için bir sinyal göndermek istiyorsanız, tek bir ilk alt çizgi kullanabilirsiniz. Bu çoğunlukla sadece bir sözleşmedir, ancak bazı pratik etkileri vardır. Örneğin, başında alt çizgi bulunan adlar, yıldızlı içe aktarmalarla içe aktarılmaz.
■Not: Bazı diller, üye değişkenleri (öznitelikleri) için çeşitli derecelerde gizliliği destekler. Örneğin Java’nın dört farklı düzeyi vardır. Python’un gerçekten eşdeğer bir gizlilik desteği yoktur, ancak tek ve çift ilk alt çizgi bir dereceye kadar size iki düzeyde gizlilik sağlar.
Belirtisiz nesne Belirtisiz nesne sorusu Nesne tabanlı programlama dilleri Nesne Tabanlı PROGRAMLAMA kitabı PDF Nesne tabanlı programlama Nedir Nesne tabanlı PROGRAMLAMA Örnekleri Nesne Yönelimli PROGRAMLAMA Oop Abstraction nedir