3D Dosya Biçimleri – Analizi Yaptırma Fiyatları – Yazılım Analizi Örnekleri – Ücretli Analizi Yaptırma – Ücretli Yazılım Yaptırma
3D Dosya Biçimleri
Günümüzde insanlar sadece gerçek dünyada değil, 3 boyutlu sanal dünyalarda da yaşamaktadır. Sanal gerçeklik sistemleri, grafik oyunlar, hayali dünyalar ve karakterler içeren filmler, Web tabanlı 3D ortamlar ve dağıtılmış etkileşimli simülasyonlar için zaman harcıyoruz.
3D avatarlarla temsil edilen insanlar sanal dünyalarda seyahat edebilir ve internet üzerinden birbirleriyle tanışabilirler. Grafik yazılımı ve donanımındaki gelişmeler, birçok yeni uygulamaya olanak sağlamıştır ve birçok sanal dünya, farklı model ve etkinliklerle inşa edilmiştir.
Oluşturulan modelleri yeniden kullanmak ve sanal dünyaları İnternet üzerinden ve farklı platformlarda iletmek için modelleri, sahneleri, dünyaları ve animasyonları kaydetmek için 3D grafik dosyaları oluşturulur. Bununla birlikte, grafik geliştiricileri, farklı uygulamalar için birçok farklı 3D grafik dosyası formatı oluşturmuştur.
Burada, bazı popüler 3D grafik dosyası formatlarını, farklı formatları anlayan programlama aracı kitaplıklarını, sanal dünyalar yaratan ve bunları grafik dosyalarına kaydeden geliştirme araçlarını ve dosyaları bir formattan diğerine dönüştüren format dönüştürme araçlarını inceliyor ve listeliyoruz.
3B modelleme, yeniden kullanım, programlama ve sanal dünya yapımını kolaylaştırmak için 3D sanal dünya teknolojilerinin panoramik bir görünümünü sağlamayı umuyoruz.
Sıradan bir üst düzey 3B grafik aracındaki ilişkiler gösterilir. Bir 3B grafik aracı, diğer 3D grafik araçlarının veya düşük seviyeli bir grafik kitaplığının üzerine inşa edilmiştir. Bu nedenle, herhangi bir grafik aracının altında düşük seviyeli bir grafik kitaplığı bulunur.
OpenGL veya Direct3D gibi düşük seviyeli grafik kitaplıkları, aslında 3B modelleri ekrana çeken işleme araçlarıdır. 3D modeller ayrıca 3D grafik dosyaları olarak saklanabilir ve iletilebilir.
3B geliştirme araçları, kullanıcılara modelleri ve sanal dünyaları oluşturmak, görüntülemek, değiştirmek ve kaydetmek için uygun yöntemler sağlayan modelleme araçlarıdır.
Genel olarak, bir 3D geliştirme aracı bir 3B tarayıcı içerir. 3D tarayıcılar veya görüntüleyiciler, 3D grafik dosyalarını okuyan, analiz eden ve araçların dahili biçimlerine dönüştüren ve ardından dönüştürülen dünyaları kullanıcıya gösteren grafik araçlarıdır. 3B grafik görüntüleyiciler, geliştirme araçları ve format dönüştürücüler, 3D dosyalara doğrudan erişebilir veya programlama aracı kitaplığı işlevlerinden geçebilir.
Sanal dünyalar veya ortamlar için farklı isimler vardır. Sanal dünya, örneğin OpenInventor’da olduğu gibi, hiyerarşik 3D sahnelerden oluşan bir sahne veritabanıdır. 3D sahne, 3D modelleri, nitelikleri, animasyonları vb. içeren sıralı bir düğüm koleksiyonudur.
3D grafik dosya formatları, sanal dünyalar için depolama yöntemleridir. Sanal dünyaların karmaşıklığından dolayı, 3D dosya formatları, 3D modellerin, sahnelerin ve hiyerarşilerin nasıl depolandığına ilişkin birçok özellik içerir. Ayrıca, farklı uygulamalar farklı nitelikler ve etkinlikler içerir ve bu nedenle farklı dosya formatları gerektirebilir.
Yıllar boyunca, bugün kullanımda olan birçok farklı 3D grafik dosyası formatı geliştirilmiştir. DFX, VRML, 3DS, MAX, RAW, LightWave, POV ve NFF muhtemelen en sık kullanılan formatlardır. İnternette arama yaparken 3D modellerin ve sahnelerin %80-90’ının bu formatlarda olduğunu bulduk.
3D Programlama Aracı Kitaplıkları
3D programlama aracı kitaplıkları, programların 3D dosya içe ve dışa aktarmalarını, model ve sahne yapılarını ve sanal dünya manipülasyonlarını ve gösterimini işlemesi için güçlü ve kullanımı kolay işlevler sağlar.
Düşük seviyeli grafik kitaplıklarının üzerine inşa edilmiş yüksek seviyeli grafik kitaplıkları olarak da adlandırılırlar, ancak bunlar daha yüksek seviyeli grafik uygulamaları için gerçekten ilkel işlevlerdir. Sofistike 3D dosya formatlarını ve sanal dünya hiyerarşilerini kullanımı kolay hale getirirler ve böylece uygulama geliştiricilerin programlama çabalarını azaltırlar.
Birçok üst düzey grafik aracı, belirli programlama aracı kitaplıklarının üzerine inşa edilmiştir. Genellikle, bir 3B programlama aracı kitaplığı, bir uygulama programının 3D modelleri veya sahneleri depolamak, içe aktarmak, ayrıştırmak ve işlemek için çağırabileceği bir dizi işlev sağlayarak tek bir 3D dosya biçimini destekler.
Kendi 3D uygulamalarımızı geliştirirsek, bir 3D programlama araç kitaplığı kullanarak zamandan ve emekten çok tasarruf ederiz. Genel olarak, aynı dosya formatı için, müşteri hizmetlerine sahip ticari ürünler, ücretsiz araçlardan çok daha güvenilirdir.
Yapay zeka ile 3D modelleme
3D Model dönüştürücü
3D MAX dönüştürücü
FBX Dönüştürücü
3D Yazma Araçları
Genel olarak tartışıldığı gibi modelleme araçları olan 3D grafik geliştirme araçları, bizi karmaşık nesneler, dünyalar oluşturmaktan ve 3D grafik dosya biçimi tanımlarının karmaşık özellikleriyle uğraşmaktan kurtarır ve 3B dünya oluşturma işimizi çok daha kolaylaştırır.
3D geliştirme araçları genellikle, zengin nesne düzenleme araçları (nesne çıkarma, bölme ve kesme vb.) ve esnek manipülasyon yaklaşımları sağlayan iyi kullanıcı arabirimlerine sahiptir. Bu araçları kullanarak, 3B dosya biçimlerini bilmeden bile karmaşık 3D modelleri rahatlıkla oluşturabilirsiniz.
3D Dosya Biçimi Dönüştürücüler
Kullanımda olan birçok 3D dosya formatı vardır. Her 3D dosya biçiminin kendine özgü ayrıntıları vardır. İnsanlar, farklı 3D grafik dosyası biçimleriyle çok büyük miktarlarda 3D modeller ve 3D sahneler yarattı ve oluşturmaya devam ediyor. 3D dosya biçimi özelliklerini net bir şekilde bilmeden, bu farklı biçimlendirilmiş 3D kaynakları kullanmak ve bunları kendi 3D dünyalarımıza aktarmak (yeniden kullanmak) mümkün mü veya bizim için bir kısayol var mı? Neyse ki, cevap: evet.
3D modellerin veya sahnelerin bazı nitelikleri ve özellikleri format dönüştürme sırasında kaybolabilir. Bunun nedeni, bir 3D dosya biçiminin bazı özelliklerinin başka bir 3B dosya biçimine çevrilememesidir; dönüştürücüler bu özellikleri bir kenara atarlar.
Bu nedenle, 3D modellerin veya sahnelerin tüm ayrıntılarının bir 3B dosya formatından diğerine tamamen çevrileceğini tahmin etmemeliyiz. Burada kısaca yaygın olarak kullanılan birkaç aracı tanıtacağız. Araçların ayrıntılı bir listesi daha sonra verilecektir.
Yerleşik ve Eklentili VRML Dışa Aktarıcılar
VRML, Web’deki standart 3B dosya biçimidir. Birçok 3B dosya dönüştürücü, farklı dosya biçimlerini VRML biçimine dönüştürebilir. Birçok 3B geliştirme aracı, diğer bazı dosya biçimlerinden 3B modelleri içe aktarma ve 3B sahneleri VRML dosya biçimine dışa aktarma yeteneğine sahiptir.
VRML dışa aktarmayı destekleyen yazma araçlarının bir listesi: Alias/Wavefront’tan Maya, AutoCAD’den Mechanical Desktop, Bentley MicroStation, CAD Studio, Kinetix’ten VRML Exporter (3D Studio MAX için ücretsiz bir eklenti), Lightwave, Poser ve SolidWorks vb.
Bağımsız 3D Dosya Biçimi Dönüştürücüleri
Crossroads 3D ve 3DWinOGL gibi bazı bağımsız 3D dosya biçimi dönüştürme araçları ücretsizdir. Diğerleri, Interchange ve NuGraf gibi güvenilir teknik destekleri olan ticari ürünlerdir.
3D MAX dönüştürücü 3D Model dönüştürücü FBX Dönüştürücü Yapay zeka ile 3D modelleme